برداشت بیش از هزار تن بادام کوهی از جنگل های جنوب کرمان

به گزارش آقای معلم، رییس اداره جنگلداری منابع طبیعی جنوب استان کرمان از برداشت هزار تن بادام کوهی از 250 هزار هکتار جنگل های جنوب استان کرمان اطلاع داد.

برداشت بیش از هزار تن بادام کوهی از جنگل های جنوب کرمان

ایرج امیری، رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی جنوب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگاراز ، با اعلام اینکه برداشت بادام کوهی از 250 هزار هکتار عرصه های جنگلی بادام کوهی در جنوب استان کرمان شروع شده است، گفت: پیش بینی می گردد، هزار تن بادام کوهی از جنگل های جنوب استان برداشت گردد.

او اضافه نمود: برداشت سالیانه تابع شرایط اقلیمی و بارندگی های سالیانه است که درختان سال جاری محصول خیلی خوبی دارند.

امیری با اشاره به اینکه مجریان و بهره برداران در قالب طرح مصوب و قرارداد های یکساله با نظارت دقیق، اقدام به بهره برداری می نمایند، بیان نمود: بهره برداران در طول دوره بهره برداری و همچنین احیا و توسعه سطح زیر کاشت، مطابق تعهدات احیایی می توانند برداشت اصولی انجام دهند.

او بیان نمود: بادام کوهی جز گونه های با اهمیت و از ذخایر درختان و درختچه های ایران محسوب می گردد که درختی خودرو در مناطق کوهستانی جنوب کرمان است.

امیری گفت: این درخت تا ارتفاع 3 تا 5 متر رشد نموده و در برابر ناملایمات طبیعت و شرایط کم آبی به دلیل نفوذ عمقی ریشه های آن، مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در این منطقه با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی، گردشگری، فرهنگی و مالی، بادام کوهی علاوه بر ایجاد یک تفرجگاه زیبای طبیعی برای منطقه در جلوگیری از فرسایش و کنترل روان آب ها نقش مهمی ایفا می نماید.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 3

به "برداشت بیش از هزار تن بادام کوهی از جنگل های جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت بیش از هزار تن بادام کوهی از جنگل های جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید