بازگشت کوپن در دولت رئیسی، 2 یارانه از دی ماه ادغام می شوند؟

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران، آنطور که معاون مالی رئیس جمهور اعلام نموده، یارانه ها از آذر ماه دو برابر می گردد. محسن رضایی در این خصوص شرح داده است قرار بود از آذر ماه ماه رقم یارانه ها دو برابر گردد، اما به دلیل مشکلاتی که در تهیه بن کارت ایجاد شد این فرایند به دی ماه منتقل شد.

بازگشت کوپن در دولت رئیسی، 2 یارانه از دی ماه ادغام می شوند؟

او بعلاوه شرح داده است: طبق پیش بینی ها و برآورد ها به طور مثال یک خانوار چهار نفره رقمی معادل 800 هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت خواهند کرد.

براساس این اظهارات معاون مالی رئیس جمهور، به احتمال زیاد مبلغ یارانه ای که قرار است به یارانه های قبلی اضافه گردد در قالب بن کارت در اختیار خانوارها قرار می گیرد.

به گفته رضایی مبلغ یارانه ها در ماه آینده برای یک خانوار چهار نفره به 800 هزار تومان می رسد، قرار است نیمی از این مبلغ به صورت یارانه نقدی و نیمی دیگر به صورت بن کارت پرداخت می گردد.

ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی

در حال حاضر یک خانواده چهار نفره 182 هزار تومان یارانه نقدی 45 هزار و 500 دریافت می نماید و 173 هزار تومان نیز یارانه معیشتی بنزین می گیرد که در مجموع حدود 350 هزاز تومان است.

در بودجه یارانه نقدی دو نکته وجود دارد که نشان می دهد دولت به دنیال ایجاد تغییر در برنامه پرداخت یارانه هاست. از یک طرف بودجه دو یارانه ادغام شده و از سوی دیگر دولت فوریت سه ماهه برای حذف سه دهک از یارانه بگیران در نظر گرفته است.

دولت در لایحه بودجه سال آینده بودجه یارانه های نقدی و معیشتی به صورت تفکیک شده نیاورده و در مجموع 73 هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه های نقدی درنظر گرفته است

احتمالا قصد دولت این است که این دو یارانه را در هم ادغام کند. با پرداخت ماهانه 350 هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی به صورت یکجا، حدود 450 هزار تومان از کل یارانه ای که معاون مالی رئیس جمهور گفته باقی می ماند که به گفته او به صورت بن خرید کالا در اختیار خانوارها قرار می گیرد.

مبلغ کوپن خرید کالا کمتر از قیمت10 کیلو برنج ایرانی است، احتمالا یک خانوار چهار نفره با کوپن 450 هزار تومانی بتواند چند کیلو مرغ و چند کیلو برنج بخرد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 884

به "بازگشت کوپن در دولت رئیسی، 2 یارانه از دی ماه ادغام می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت کوپن در دولت رئیسی، 2 یارانه از دی ماه ادغام می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید