استخراج رمزارز در ایران چقدر برق مصرف می نماید؟

به گزارش آقای معلم، یک فعال حوزه رمزارز و بلاک چین معتقد است در بدترین حالت، یک درصد از برق ایران صرف ماینینگ می گردد و این یک درصد اگرچه در مقیاس عظیم برق تولیدی ایران، تاثیرگذار است اما نمی تواند دلیل اصلی خاموشی ها باشد.

استخراج رمزارز در ایران چقدر برق مصرف می نماید؟

یاشار راشدی با اشاره به تاریخچه فعالیت استخراج کنندگان رمزارز در ایران اعلام کرد: پدیده استخراج از قدیم در کشور وجود داشته و خیلی از استخراج کنندگان از سال ها 1394 هم این کار را انجام می دادند اما در مقیاس صنعتی، حدودا از سال 1397 این پدیده مورد توجه نهاده شد.

وی با بیان اینکه رمزارز بیت کوین روی اعداد کار می نماید و ما به اعداد اعتماد داریم گفت: اینکه کل شبکه بیت کوین چقدر برق مصرف می نماید، معین است، چون قدرت شبکه معین است. اینکه همه ماینرهایی که در دنیا هستند چقدر قدرت پردازشی دارند، تخمین تقریبا درستی از میزان مصرفی که این ماینرها در سراسر دنیا دارند هم می توانیم داشته باشیم.

دبیر انجمن بلاک چین ایران با بیان اینکه مصرف برق کل ماینینگ دنیا کمتر از 10 درصد برق تولیدی کل شبکه ایران است، اضافه کرد: ما با صرف 10 درصد برق تولیدی ایران می توانیم ماینینگ کل دنیا را انجام دهیم. آمار دقیقی از تلفات شبکه توزیع برق ایران نداریم اما تخمین زده می گردد که بیش از 10 درصد در ایران تلفات برق داریم. این تلفات در شبکه توزیع اتفاق می افتد، یعنی اگر می توانستیم مزارع استخراج را در کنار نیروگاه ها که تلفات ندارند قرار دهیم، می توانستیم ماینینگ کل دنیا را پوشش دهیم.

راشدی ادامه داد: آمارهایی هست که می گویند بین 4.5 تا 7 درصد کل ماینینگ دنیا در ایران انجام می گردد. از آنجایی که 10 درصد برق تولیدی ایران برای ماینینگ کل دنیا کافی است، از این 10 درصد، کمتر از یک درصد برق ایران برای ماینینگ استفاده می گردد. این یک درصد عدد کوچکی در مقیاس برق تولیدی ایران نیست اما به نظر می رسد یک درصد برق ایران نمی تواند علت خاموشی باشد. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 633

به "استخراج رمزارز در ایران چقدر برق مصرف می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخراج رمزارز در ایران چقدر برق مصرف می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید