14 باید و نباید لباس پوشیدن برای آقایان قد بلند

به گزارش آقای معلم، قد بلند بودن مزایای بسیاری دارد اما هنگام خرید کردن افراد را با یک سری چالش ها روبرو می نماید. هدف از بیان نکته های مربوط به لباس پوشیدن آقایان قد بلند این نیست که قد خود را پنهان نمایند، بلکه مانند همه انواع دیگر بدن ها، هدف از لباس پوشیدن برای این دسته از افراد هم این است که متناسب و شیک به نظر برسند. برای دستیابی به این هدف، باید کمی بیشتر از افراد دارای قد میانه کوشش نمایند زیرا لباس هایی که بیشتر در دسترس هستند، اغلب برای افراد بلند قد طراحی نشده اند.

14 باید و نباید لباس پوشیدن برای آقایان قد بلند

لباس ها باید بلندی متناسبی داشته و از نظر مقدار متناسب باشند. الگو، بافت و رنگ های آن ها باید به گونه ای باشد که تاکید بیش از مقدار و اغراق آمیزی بر بلندی نداشته باشد. هدف نهایی داشتن استایل و ظاهر خوب است.

بایدهای استایل آقایان قدبلند

1. از لایه ها برای افزودن عمق و بعد بهره ببرید

اضافه کردن لایه ها باعث ایجاد بعد بیشتر می گردد که برای تیپ های لاغر تا میانه ایدئال است. با توجه به فصلی که در آن قرار دارید، از پوشیدن جلیقه و ژاکت در زیر کت بهره بگیرید و زمان پوشیدن کت و شلوار، از یک جلیقه یا یک پیراهن دکمه دار در زیر کت بهره ببرید. در نظر گرفتن این موارد در استایل، باعث تفکیک لباس ها شده و نکات جالبی را به تیپ اضافه نموده که بر قد تاکید نمی نمایند. استفاده از بافت های مختلف باعث طبیعی تر به نظر رسیدن استایل شده و فضای بیشتری را برای تغییر نحوه لباس پوشیدن فراهم می نماید. با استفاده از لایه های مختلف، تعداد لباس های کمتر اما متنوع تر خواهید داشت.

2. ترکیب عجیب لباس ها را بپذیرید

به عنوان یک آقای قد بلند، ترکیب عجیب (مانند کت و شلواری که از یک جنس پارچه نیستند) می تواند برای آقایان قد بلند بسیار کاربردی باشد؛ زیرا این امکان را فراهم می نماید که اجزای لباس ها را به صورت جداگانه بخرید و از کت و شلوارهایی که دارید بیشتر بهره ببرید. اکنون کت و شلوار طوسی و سرمه ای به جای دو دست لباس، چهار دست لباس هستند. پوشیدن رنگ ها و بافت های مختلف در بالاتنه و پایین تنه بدن را به دو نیمه تقسیم می نماید که با ایجاد خط های مجزا باعث می گردد کوتاه قدتر به نظر برسیم.

3. به جای بند شلوار از کمربند بهره ببرید

بندهای شلوار برای ست های رسمی تر مناسب هستند، اما در خصوص افراد قد بلند و لاغر، کمربند انتخاب بهتری است. زیرا یک خط صاف را بین بدن ایجاد نموده که تیپ ظاهری را تفکیک می نماید. بندهای شلوار تاثیر قد را بیشتر نشان می دهند زیرا موازی با بدن هستند. کمربندها به افزودن حجم برای افزایش جلب توجه به سمت میان تنه یاری می نمایند؛ بنابراین رنگ های روشن یا متضاد را بسته به ست لباس های خود انتخاب کنید.

  • 8 اصل مهم برای استفاده از اکسسوری های مردانه در استایل آقایان

4. کفش های حجیم تر بپوشید

اگرچه ممکن است پیدا کردن این کفش ها سختتر باشد، اما کفش های حجیم تر که رنگی و طرح دار هستند، باعث جلب توجه به سمت پایین می شوند. اگرچه ممکن است اینگونه مرسوم باشد که پوشیدن کفش های رنگ تیره باعث کوچک تر نشان دادن پا گردد، اما پاهای شما متناسب با بدنتان هستند و هدف باید تکمیل استایل باشد نه اینکه پای شما را پنهان کند.

هر رنگ و استایلی که می خواهید را می توانید بهره ببرید، بنابراین به عنوان مثال فکر نکنید که نمی توانید کفش لوفر قرمز رنگ یا بوت جیر آبی بپوشید. کفش های حجیم تر که طرح دار و رنگی هستند، انتخاب مناسبی به شمار می فرایند اما ممکن است پیدا کردنشان سخت باشد. سعی کنید کفش های کلاسیک باکیفیت را انتخاب کنید. در صورتی که ورزشکار حرفه ای نیستید از پوشیدن کفش های ورزشی که بیش از حد بزرگ هستند اجتناب کنید. بعلاوه در سمت مقابل، در صورتی که بیشتر کفش های سنتی مانند کفش آکسفورد مشکی یا کفش دبریس قهوه ای می پوشید، با اضافه کردن بند کفش های به رنگ متضاد، توجه بیشتری را به سمت کفش های خود متمرکز کنید.

5. همه چیز را تغییر دهید

به جز پیراهن یا تیشرت، هر جزء ارزشمندی از لباس را که می خرید به وسیله خیاط تغییر دهید. فرقی نمی نماید که سجاف یا سرآستین آن باشد.

6. روی لباس های دوخته شده و سفارشی سرمایه گذاری کنید

این نکته به احتمال زیاد آخرین توصیه عجیب است. گاهی اوقات، تنها روش رسیدن به استایل متناسب پیدا کردن لباس هایی است که می توانند برای مقدار بدن سفارشی سازی شوند. خبر خوب این است که اکنون سفارشی دوزی بیشتر از هر زمان دیگری در دسترس است. بزرگ ترین فایده لباس سفارشی و دوخته شده این است که احتیاجی به صرف هزینه نهایی برای تغییر لباس به وسیله خیاط نخواهید داشت. زمانی که لباس به دستتان می رسد، باید به صورت کامل متناسب با مقدار بدنتان باشد و همان لحظه که لباس را از بسته بندی خارج می کنید، می توانید آن را بپوشید.

7. کراوات های بلند بخرید

یکی از بزرگ ترین مسائل آقایان قد بلند، پیدا کردن کراواتی است که بتوان آن را متناسب با مقدار قد گره زد. کراوات های معمول برای افراد با قد میانه طراحی شده اند و این بدان معنا است که افراد قد بلند یا باید کراوات های کوتاه را استفاده نمایند یا لبه های جلو و عقب را برای رسیدن به مقدار دلخواه تنظیم کنید.

8. جوراب هایی که بلندتر از ماهیچه ساق پا هستند را بپوشید

به احتمال زیاد پیش از این مطالبی را درباره جوراب های بلندتر از ساق پا شنیده اید، اما این نکته بسیار مهمی برای آقایان قد بلند است که می خواهند از بسیار کوتاه به نظر رسیدن شلوارشان اجتناب نمایند. جوراب های کوتاه و تمایل خسته نماینده آن ها به جمع شدن رو به پایین باعث بیش از مقدار کشیده به نظر آمدن پاها می گردد. از آنجایی که شلوار، کفش، جوراب و دوردوزی مناسب برای داشتن یک استایل مناسب لازم است، در صورت امکان در پی جوراب های بلندتر از ساق پا باشید.

نبایدهای استایل آقایان قدبلند

1. لباس هایی که راه راه عمودی درشت دارند را نپوشید

راه راه های درشت عمودی باعث لاغرتر و قدبلندتر نشان دادن بدن می شوند. در صورتی که دوست دارید راه راه بپوشید، در پی کتی باشید که راه راه های باریک و بافاصله دارد یا از کراوات راه راه با خط های درشت یا پیراهن راه راه بهره ببرید.

2. کت و شلوارهای سه دکمه یک طرفه نپوشید

کت هایی که هر سه دکمه روی یک طرف بسته می شوند را نپوشید. این کار به علت جای گذاری عمودی دکمه ها باعث تاکید دوباره روی قد می گردد. در عوض در پی کت های دو دکمه باشید.

3. شلوارک و پیراهن آستین کوتاه را با هم نپوشید

در صورتی که قد بلند و لاغر هستید، نمایش بازوها و پاها باعث لاغرتر به نظر رسیدن بدن می گردد. برای متناب نگه داشتن تیپ، این دو را با هم نپوشید. پیراهن آستین کوتاه را با شلوار یا پیراهن آستین بلند را با شلوار بپوشید.

4. شلوار بلند نپوشید

بلندی شلوار و کمر به عنوان نقطه اصلی افقی در استایل به شمار می فرایند، بنابراین قرار گرفتن آن ها در جای مناسب بسیار مهم است. آقایان قد بلند باید از پوشیدن شلوار بلند اجتناب نموده و به جای آن شلوارهایی که برش میانه تا بلند دارند را بپوشند که میان تنه را در جای مناسب تری قرار می دهند.

  • 6 اکسسوری زمستانی ضروری برای آقایان

5. کت و شلوارهای تک رنگ تیره یا دو رنگ نپوشید

آقایان به کت و شلوار احتیاج دارند، اما آقایان قد بلند بهتر است کت و شلواری بپوشند که یکدست نباشد. منظور از یکدست بدون این است که پارچه کت و شلوار هیچ طرحی نداشته باشد. استفاده از بافت، طرح و رنگ برترین راه چاره برای آقایان قد بلند است. پارچه های طرح دار رنگی برای آقایان قد بلند کمی نامناسب هستند.

6. هیچ لباس خیلی کوتاهی نپوشید

یکی از بزرگ ترین چالش های آقایان قد بلند، پیدا کردن لباس هایی است که متناسب بوده و در قسمت های بازو و پا خیلی کوتاه نیستد. هنگام خرید شلوار، شلوارهای بدون حاشیه دوزی که بلندی اضافه دارند و خیاط می تواند آن را دستکاری کند را انتخاب کنید. این مدل شلوارها بیشتر در بین شلوارهای رسمی پیدا می شوند، اما اغلب پیدا کردن شلوار جین بدون لبه سخت است.

در انتها

در این مطلب بایدها و نبایدهای لباس پوشیدن برای آقایان قد بلند را آنالیز کردیم. آیا شما قد بلند هستید؟ چه نکاتی را برای داشتن استایل مناسب و شیک رعایت می کنید؟

منبع: Gentlemans Gazette

منبع: دیجی استایل
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1012

به "14 باید و نباید لباس پوشیدن برای آقایان قد بلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 باید و نباید لباس پوشیدن برای آقایان قد بلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید