تور ترکیه ارزان: راهنمای سفر به بدروم

به گزارش آقای معلم، راهنمای مسافرتی به بدروم | Travel Guide To Bodrum

بدروم سرزمین آب های ابدی است، جایی که تا چشم کار می نماید نور و آب دنیای دیگر را رقم زده اند. شهری ساحلی در جنوب غرب ترکیه که در کنار دریای اژه موقعیت توریستی خوبی را پیدا نموده است. واژه بدروم به معنای پایین است و از آنجائیکه این شهر در پائین ترکیه قرار گرفته است این نام را یدک می کشد. در این شهر انتظار سفری متفاوت به ترکیه را داشته باشید، شهری با خانه های سفید رنگ چیده شده کنار هم با کوچه هایی که به دریا ختم می شوند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به بدروم خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور ترکیه همراهی کنید.

تور ترکیه ارزان: راهنمای سفر به بدروم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

موقعیت جغرافیایی شهر بدروم

شهر بدروم در کشور ترکیه از لحاظ جغرافیایی در استان موغله و در جنوب ساحل جنوبی بدروم نیز واقع شده است. مساحتی که این شهر در کشور ترکیه اشغال نموده است حدود 686 کیلومتر است و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال 2013 صورت گرفته است حدود 36 هزار نفر بوده است.

اطلاعات کلی در شهر بدروم

زبان رسمی: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر ترکیه

نوع برق شهری: 230 ولت/ 50 هرتز

کد کشور: 90+

شماره های اضطراری: 112

اختلاف ساعت ترکیه نسبت به تهران: یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

فرودگاه : فرودگاه بین المللی بدروم

آب و هوای شهر بدروم

با توجه به اینکه شهر بدروم دارای موقعیت جزیره ای هست، آب و هوای این منطقه نیز مدیترانه ای بوده و در تابستان ها آب و هوایی گرم و در فصل زمستان شرایط آب و هوایی معتدلی را می توانید در سفرتون به این شهر تماشای انتظار داشته باشید. اما اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به شهر بدروم را بگوییم اواخر بهار و فصل تابستان همه چیز فراهم است تا در کنار ساحل شنی زیبای این شهر تماشای نهایت لذت را ببرید.

هزینه اقامت در شهر بدروم

در این شهر هتل های متنوعی وجود دارد که می توانید با توجه به مقدار بودجه و انتظاراتی که از هتل خود دارید می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان ارزان باشد، اما دیگر احتیاجهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به بدروم به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر بدروم

  • هتل ارسان | Ersan Resort & Spa

در شهر نسبتا کوچک بدروم هتل های خوبی وجود دارد که شما بتوانید اقامت مناسبی را در آنها داشته باشید. یکی از این هتل های که می خواهیم در راهنمای سفر به بدروم آن را معرفی کنیم، هتل ارسان است. این هتل جزء بهترین ها در این شهر است و هر آنچه که ضروری است داشته باشید نیز وجود دارد.

شماره تلفن: 00902523168980

وب سایت:www.wowhotels.com

آدرس: Bodrum Holiday Resort Otel، 48401 Yalı/Bodrum/Muğla، Turkey

  • هتل یاسمین بدروم | Yasmin Resort Bodrum

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به بدروم هتل 5 ستاره یاسمین است که در بین هتل های پنج ستاره بین ایرانی ها بسیار معروف است. تمامی امکانات مورد احتیاج برای یک اقامت خوب در این هتل برای شما مسافران فراهم است.

شماره تلفن: 00902523110330

وب سایت: www.yasminbodrum.com

آدرس: Karakaya، Kadıkale Konut Yapı Koop.، 48970 Gümüşlük/Bodrum/Muğla، Turkey

هتل گلدن ایج | Golden Age Hotel

دیگر هتلی که می خواهیم به آن اشاره ای داشته باشیم، هتل گلدن ایج است. این هتل 4 ستاره در شهر بدروم انتخاب بسیار خوب و همینطور مالی است. هر آنچه که از اقامت در یک هتل انتظار داشته باشید در هتل گلدن ایج وجود دارد، پس احتیاجی به نگرانی بابت محل اقامتتان لازم نیست که داشته باشید.

وب سایت: www.goldenagehotel.com

آدرس: 1 Tilkicik Koyu Yalikavak، Yalikavak 48400

هزینه خورد و خوراک در شهر بدروم

در سفر به شهرهای ترکیه نگران تنها چیزی که نباید باشید، خورد و خوراکتان است، زیرا ترکیه دارای فرهنگ غذایی مشابه با ایران است و تقریبا ترکیبات غذایی این دو کشور یکسان هستند. محبوب ترین غذاهایی که در این شهر می توانید میل کنید کوفته،کباب ترکی و انواع مرغ های کبابی است. برای این که یک غذای خوشمزه و عالی بخورید حتما از محلی های این شهر پرسجو کنید، البته ما هم در ادامه راهنمای سفر به بدروم به چند رستوران خوب در این شهر اشاره می کنیم، اما خوب به هر حال آنجا زندگی می نمایند از این جور مسائل بیشتر مطلع هستند.

در ادامه راهنمای سفر به بدروم به هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 20 لیر را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 80 لیر پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر بدروم به نسبت ارزان تر است و مبلغ 15.50 لیر می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1 لیر و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 7.50 لیر بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در بدروم

  • رستوران لیمان کوفتجیسی | Liman Koftecisi

اگر خواستید در سفرتون به شهر بدروم یک غذای عالی با قیمت مناسب را میل کنید، رستوران لیمان کوفتجیسی می تواند گزینه بسیار مناسبی برایتان باشد. پیشنهاد می کنیم در این رستوران حتما غذای کوفته لیمان با ماست را امتحان کنید.

آدرس: Eskiçeşme Mah., Neyzen Tevfik Cad. No:172, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

  • رستوران آنالیویا | Annalivia Restaurant

دیگر رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر به بدروم رستوران آنالیویا است که می توانید غذاهای ترکی بسیار خوشمزه ای را در آن میل کنید.

آدرس: Gümbet Mahallesi, Gümbet Mahallesi, Erguvan Sk No:86, Bodrum, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

هزینه حمل و نقل در بدروم

هزینه بلیط تک سفره 30 لیر

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 4.5 لیر و به ازای هر یک کیلومتر 3.50 لیر به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 18 لیر باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 5.25 لیر

در بدروم چه کنیم؟

در بدروم زمانی برای کلافگی و بی حوصلگی پیدا نمی کنید. روزها می توانید به سواحل تماشای دریای اژه بروید و مهیج ترین ورزش های آبی را امتحان کنید، سواحل بدروم از زیبایی خاصی برخوردار هستند. در ادامه راهنمای سفر به بدروم همراه ما باشید تا جاذبه های گردشگری در بدروم را برایتان توضیح دهیم.

جاذبه های گردشگری در شهر بدروم

  • قلعه و موزه باستان شناسی سنت پیتر | Castle of St. Peter

قلعه سنت پیتر در قرن پانزدهم میلادی به وسیله شوالیه های رودوس به وسیله شخصی بنام پیتر، در اولین مکان تاسیس هالی کاناسوس و به روی جزیره زفیریون ساخته شد. وسعت این قلعه حدود 30000 متر مربعه و 5 برج داره که یکی از بهترین تماشای های ترکیه و جاذبه های گردشگری بدروم به حساب میاد. در بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های ترکان سلجوقی برمی شد، همینطور می توانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه ای باستانی موجود در اون که از زیر آب استخراج شده، تماشا کنید. نمای بندر بین المللی و لنگرگاه از این قلعه سوژه قشنگی برای عکس گرفتنه که نباید از دستش داد.

آدرس: Çarşı Mahallesi, Kale Cd., 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

  • جزیره خرگوش | Rabbit Island

یک جزیره آرام و دوست داشتنی که ظاهر آن کمی شبیه به خرکوش است و یکی از جاذبه های گردشگری در شهر بدروم به شمار می رود.

آدرس: Karakaya، 1120. Sk.، 48970 Gümüşlük/Bodrum/Muğla، Turkey

  • ساحل بیتز | Bitez Beach

شهر بدروم پر از ساحل های تماشای و مجذوب کننده است که می توانید با رفتن به آنها حسابی خوش بگذرانید. ساحل بیتز هم یکی از همین ساحل های مجذوب کننده است که در شهر بدروم وجود دارد. تعداد مغازه و رستوران در این ساحل وجود دارد که می توانید حسابی در آنها خوش بگذرانید.

آدرس: Merkez Bitez, Bodrum, Bodrum City, Turkey

  • دروازه میندوس | Myndos Gate

این دروازه که یک بنای تاریخی فوق العاده روی بقایای شهر هالیکارناسوس است، آخرین بخش به جای مانده از دیوارهای مستحکم قلعه پادشاه ماسولوس می باشد که به طول هفت کیلومتر اطراف شهر باستانی را در بر می گرفته است. گردشگرانی که عاشق سرک کشیدن به این طرف و آن طرف هستند ویرانه های کوچک بسیاری شامل مقبره های پراکنده و قسمت های موزاییک کاری شده که در محوطه قرار دارند و بقایای آثار بجای مانده از خندق های قرن چهارم پیش از میلاد را می توانند ببینند.

  • موزه باستان شناسی زیر آب | Museum of Underwater Archaeology

این موزه کاملا خاص و برجسته در داخل قلعه سنت پیتر قرار گرفته است، که حتی اگر شما به باستان شناسی زیر آب علاقه ای نداشته باشید باید از آن ملاقات کنید. طراحی عناصر به نمایش درآمده به بهترین شکل سازماندهی شده و خیره نماینده گی آثار به یاری ابزارهای نمایش چند رسانه ای تکمیل شده است. پس از ورود، مجموعه ای ازکوزه های گلدانی شکل بزرگ و کارگاه شیشه گری در برابر دید شما قرار می گیرد که برای بچه ها مجذوب کننده خواهد بود،

آدرس: Castle of St. Peter, Bodrum City, Turkey

راهنمای خرید در شهر بدروم

برای خرید در بدروم نگران چیزی نباشد، تنوع اجناس و فروشگاه های این شهر در گشت و گذارتان حسابی سرگرم نماینده هستند. در اینجا می توانید انواع و اقسام مختلف پوشاک، دکوری، خشکبار، پارچه های بی نظیر دست باف و سوغاتی های متنوع را بخرید، اما آنچه که خرید در این شهر را محبوب نموده است، صنایع دستی آن است. رفتن به بازارهای محلی بدروم برایتان خاطره جالبی خواهد شد. با ما همراه باشید تا به معرفی چندین مرکز خرید و بازار در بدروم بپردازیم.

مراکز خرید در شهر بدروم

  • بازار بدروم | Shopping street cumhuriyat cad

آدرس: Çarşı، Cumhuriyet Cd. No:86، 48400 Bodrum/Muğla، Turkey

  • مرکز خرید اواسیس | Oasis Mall

آدرس: Gumbet Mah، Bodrum Merkez

  • مرکز خرید مید تاون | Midtown Mall

آدرس: Kemer Mevkii Ortakent، 48400، Bodrum City

بایدها و نبایدها در شهر بدروم

  • حتما کشتی تفریحی بدروم کاتاماران و بعلاوه Blue Voyage را سوار شوید و تجربه بی نظیری را در دریای مدیترانه تجربه کنید.
  • بهترین راه برای سفر به بدروم خرید بلیط هواپیما است، از آنجایی هم که پرواز مستقیمی از تهران به بدروم نداریم بنابراین باید به سمت استانبول بروید و سپس از آنجا به طور زمینی به بدروم بروید.
  • هنگامی که درون تاکسی می نشینید حواستان به جیب و کیف وسایلتان باشد.
  • هرگز در مکان های عمومی سیگار نکشید.
منبع: الی گشت
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1004

به "تور ترکیه ارزان: راهنمای سفر به بدروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: راهنمای سفر به بدروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید