کانادادرای ادعای تبلیغاتی خود مبنی بر استفاده از زنجبیل واقعی در نوشیدینی Ginger Ale را پس گرفت

به گزارش آقای معلم، نوشابه گازدار Ginger Ale یکی از محصولات محبوب شرکت کانادادرای است که در همه تبلیغات گفته می شد برای تهیه آن از زنجبیل واقعی استفاده می گردد. اما حالا کانادارای، تولیدکننده این محصول، این ادعا را پس گرفته است.

کانادادرای ادعای تبلیغاتی خود مبنی بر استفاده از زنجبیل واقعی در نوشیدینی Ginger Ale را پس گرفت

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

از تابستان سال گذشته تعدادی از مادران آمریکایی تصمیم گرفتند این ادعا را آنالیز نمایند اما نتایج آزمایشگاهی نشان داد که مقدار زنجبیل موجود در این نوشابه ها آنقدر کم است که نه می تواند طعم قابل تشخیص به وجود آورد و نه مصرف آن فواید مطف زنجبیل را دارد.

به گزارش نشنال پست، کانادادرای به جای اینکه در دادگاه از خود دفاع کند، تصمیم گرفت این ادعای تبلیغاتی را پس گرفته و تبلیغات در این زمینه را متوقف نماید. این کمپانی همچنین اعلام نمود که به همه مصرف نمایندگان آمریکایی که از سال 2013 محصول Ginger Ale خریداری نموده اند غرامت خواهد پرداخت.

هر خانوار آمریکایی که فاکتور خرید نداشته باشند، مبلغ 5/2 دلار غرامت خواهد گرفت و اگر فاکتور خریدی از این نوشیدنی گازدار از سال 2013 داشته باشد، 40 دلار غرامت خواهد گرفت. این غرامت شامل حال خانواده های کانادایی نمی گردد.

آزمایش ها نشان می دهد فقط 2 در میلیون این نوشابه از عصاره زنجبیل تهیه شده است. آنقدر کم که قوه چشایی بشر قادر به تشخیص ان نیست و هیچ منفعتی هم برای سلامتی ندارد.

کانادادرای در یکی از تبلیغات تلویزیونی خود خانم جوانی را نشان می دهد که به سختی در حال کوشش برای بیرون آوردن یک قوطی نوشابه Ginger Ale از درون یک یخچال پیک نیکی است. قوطی نوشابه ای که از آن سو به ریشه گیاه زنجبیل در یک مزرعه کانادایی وصل است و کشاورز جوان خوش تیپی هم مشغول از زمین بیرون کشیدن همان ریشه است. این تبلیغ به عنوان یکی از اسناد دادگاه ارائه شد که در آن تهیه شدن این نوشابه از زنجبیل واقعی تبلیغ می شده است. در حالی که آزمایش ها نشان می دهد فقط 2 در میلیون این نوشابه از عصاره زنجبیل تهیه شده است. آنقدر کم که قوه چشایی بشر قادر به تشخیص ان نیست و هیچ منفعتی هم برای سلامتی ندارد.

کانادادرای با این نوع تبلیغات، چهره ای سالم و طبیعی از محصول خود در اذهان مصرف نمایندگان ایجاد نموده بود. خیلی از مادران در آمریکای شمالی با همین تصور، این نوشیدنی را برای بچه ها خود تهیه می کردند. همچنین با توجه به مفید بودن زنجبیل برای دل درد، بسیاری از آمریکایی ها و کانادایی ها، از این نوشیدنی به عنوان چاره ای اولیه برای دل پیچه و دل درد استفاده می کردند.

انتظار می رود با تایید شدن این حکم در آوریل سال جاری، پرونده جدیدی برای کانادادرای در خاک کشور زادگاهش نیز باز گردد و به زودی مصرف نمایندگان کانادایی نیز غرامت دریافت نمایند.

کانادادرای در سال 1890 توسط شیمیدان و داروسازی تورونتویی با فراوری نوشیدنی زنجبیلی معروفش، Ginger Ale به بازار محلی تورونتو معرفی گردید. این نوشیدنی خیلی زود در میان مصرف نمایندگان سایر شهرهای کانادا نیز محبوب شد و فروش آن تا سال 1914 نه تنها سراسر کشور را فرا گرفت بلکه به بازار آمریکا نیز راه یافت. کانادادرای در دهه 30 میلادی آغاز به فروش جهانی کرد. ایران یکی از بازارهای فروش عظیم این کمپانی کانادایی بود. جاییکه نوشیدنی پرتقالی آن محبوبیت زیادی داشت.

تابلوی یک قنادی با لوگوی کانادادرای

همچنین بخوانید:

  • اخطار! این الکل شیرین است

ginger ale زنجبیل غرامت کانادادرای نوشابه گازدار

منبع: مداد
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 180

به "کانادادرای ادعای تبلیغاتی خود مبنی بر استفاده از زنجبیل واقعی در نوشیدینی Ginger Ale را پس گرفت" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادادرای ادعای تبلیغاتی خود مبنی بر استفاده از زنجبیل واقعی در نوشیدینی Ginger Ale را پس گرفت" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادادرای ادعای تبلیغاتی خود مبنی بر استفاده از زنجبیل واقعی در نوشیدینی Ginger Ale را پس گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید