10 روش خانگی آسان برای حفظ زیبایی طبیعی

به گزارش آقای معلم، این روزها عمل های زیبایی رواج زیادی پیدا کرده است. بعضی از افراد در انجام عمل های زیبایی افراط می کنند تا جایی که دیگر چهره طبیعی آن ها قابل شناسایی نیست. شاید فکر کنید برای اینکه زیبا به نظر برسید باید زیر تیغ جراحان بروید یا محصولات گران قیمت پوستی بخرید اما این طور نیست و زیبایی طبیعی اگر به درستی به آن رسیدگی شود، جذابیت بیشتری دارد. در ادامه چند راهکار معرفی می کنیم تا با آن زیباتر از آنچه که هستید، به نطر برسید.

10 روش خانگی آسان برای حفظ زیبایی طبیعی

چرا محصولات طبیعی انتخاب بهتری هستند؟

این روزها محصولات زیادی در فروشگاه ها تحت عنوان محصولات آرایشی و زیبایی به فروش می رسد. گرچه هر کدام از این محصولات در جای خود می توانند مفید و مؤثر باشند ولی برای زیباتر شدن نیازی به هزینه زیاد نیست. محصولات طبیعی با طبیعت سازگاری بیشتری دارند. در فرایند تولید آن ها تا زمانی که به دست شما برسد، کمترین آسیب به محیط زیست می رسد و بسکمک از اثرات منفی محصولات شیمیایی را ندارند.

برای اینکه از زیبایی طبیعی خود مراقبت کنید، شش عادتی که در ادامه می گوییم را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

1. خوب بخوابید

خوب خوابیدن نه تنها روی سلامت کلی جسم و روح تأثیرگذار است، بلکه تأثیر ویژه ای روی پوست و زیبایی آن دارد. حتی تحقیقات علمی هم این حقیقت را ثابت می کنند. تحقیقی که در سال 2013 توسط ژورنال Sleep منتشر شد نشان داده است که کسانی که دچار کمبود خواب هستند و خواب آن ها ریتم منظمی ندارد، بیشتر با مشکاتی مثل پف چشم ها، تیرگی زیر چشم، چین و چروک و پلک های افتاده روبرو می شوند.

مقصر اصلی این مسائل کیست؟ هورمون کورتیزول.

وقتی می خوابید این هورمون در کمترین میزان خود قرار گرفته است. اگر به اندازه کافی نخوابید، سطح هورمون کورتیزول بالا می رود و نتیجه آن، از دست دادن کلاژن است. حتی بعد از یک شب بی خوابی می توانید نتیجه را روی پوست خود مشاهده کنید. برای اینکه پوست سالم و شادابی داشته باشید، در هر شبانه روز 7/5 تا 8 ساعت بخوابید.

2. ورزش کنید

دنبال انگیزه برای ورزش کردن می شد؟ پس بهتر است بدانید که افرادی که بالای 40 سال سن دارند و مرتب ورزش می کنند، پوستی شبیه به 20 ساله ها دارند. این نتیجه تحقیقی است که در سال 2014 در دانشگاه مک مستر در انتاریو اجرا شده است.

خبر خوب این است که برای داشتن پوست سالم و بانشاط لازم نیست دونده دوی ماراتون باشید یا کل عمرتان را در کلاس های یوگا بگذرانید. افرادی که در این تحقیق شرکت داشتند، ورزش متوسط و مرتب داشتند مثلا دویدن آرام یا دوچرخه سواری برای مدت نیم ساعت و دو بار در هفته کافی است تا نتایج حاصل از آن را مشاهده کنید.

نکته مهم در مورد ورزش چیست؟

به آن پایبند باشید. ورزشی انتخاب کنید که آن را دوست دارید. مثلا پیاده روی، دوچرخه سواری بیا بازی با بچه ها. روزهایی که ورزش می کنید در تقویم علامت بزنید و سعی کنید حتما هفته ای دو تا سه بار ورزش کنید.

اگر فکر می کنید عادت کردن به ورزش کار سختی است، حتما مطلب زیر را بخوانید:

3. در سایه حرکت کنید!

ضدآفتابی که استفاده می کنید می تواند در حفظ پوست شما در برابر ضررهای تابش مستقیم آفتاب مؤثر باشد ولی کافی نیست. به خصوص به این دلیل که در طول روز، کم کم از روی صورت پاک می شود.

برای اینکه مطمئن شوید پوست شما از تابش آفتاب در امان است، از عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و نقاب استفاده کنید و وقتی در فضای بیرون هستید، حتما سایه ها را برای نشستن و راه رفتن انتخاب کنید. به خصوص اگر بین ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر بیرون هستید. در این ساعت، اشعه UVB که پوست را می سوزاند و سرطان زا است در بیشترین شدت خود قرار گرفته است. این نکات برای تمام طول سال است نه فقط تابستان. به خصوص در مناطق مرتفع و در فصل هایی که آفتاب با برخورد به سطوح بازتاب می شود مثلا در روزهای برفی.

هیچ چیزی بیشتر از اشعه فرابنفش خورشید باعث پیری پوست نمی شود. این اشعه به مرور زمان کلاژن پوست را تجزیه می کند، پوست را نازک می کند و لک و رگ های خونی واضح روی پوست ایجاد می کند.

4. به اندازه کافی آب بنوشید

اگر مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده مورد علاقه خود را بررسی کنید به احتمال زیاد ماده ای را به نام اسید هیالورونیک مشاهده خواهید کرد. این ماده به طور طبیعی در پوست شما یافت می شود و مثل یک آهنربا برای رطوبت است و آبی را که از غذا و نوشیدنی دریافت می کنید نگه می دارد و باعث می شود پوست شما سفت و پرتر شود.

اگر به اندازه کافی آب ننوشید، آب بدن به سمت اندام های دیگر هدایت می شود. برای اینکه مطمئن شوید آب به اندازه کافی نوشیده اید، بخشی از بازوی خود را فشار دهید. اگر پوست شما زود به حالت اول برگشت، بدن شما به اندازه کافی آب دریافت کرده ولی اگر به حالت اول برنگشت، دچار کمبود آب بدن هستید.

دوست ندارید آب خالی بنوشید؟ میوه ها و سبزیجات سرشار از آب هستند. خیار، گل کلم، گوجه فرنگی، گریپ فروت و کرفس را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

5. کمتر نگران باشید، بیشتر شادی کنید

وقتی دچار استرس می شوید، هورمون کورتیزول به شدت افزایش پیدا می کند که باعث از بین رفتن کلاژن، خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک می شود. در مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد و نتیجه آن در ژورنال Biology Letters منتشر شد، معین شد زنانی که استرس بالایی را تجربه می کنند، معمولا جذابیت ظاهری آن ها به مرور کاسته می شود.

مدیتیشن یک روش عالی برای کاهش استرس است. با کارهایی مثل چند جلسه ماساژ یا مانیکور و پدیکور می توانید استرس را کاهش دهید. تمرینات ورزشی هم باعث کاهش استرس می شود. استراحت کافی هم میزان استرس را کاهش می دهد. کمتر کردن استرس، زیبایی طبیعی شما را افزایش می دهد.

6. مرنب پوست را لایه برداری کنید

سلول های پوستی دائماً تجدید می شوند اما با افزایش سن و بسته به محیط، گاهی اوقات برای برداشتن لایه های قدیمی، به کمک نیاز دارند. در واقع با هر بار تولید سلول های جدید پوست، سلول های مرده روی پوست باقی می مانند و باعث می شوند که چهره ما گرفته و کدر به نظر برسد. هفته ای یک یا دو بار به پوست خود کمک کنید و آن را لایه برداری کنید. برای این کار می توانید از ماسک های طبیعی استفاده کنید. مقداری شکر، نمک، عسل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. بعد از لایه برداری پوست حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

7. مصرف سیگار را قطع کنید

سیگار کشیدن تأثیرات منفی روی پوست دارد. سیگار کشیدن 400 ماده مضر را وارد بدن می کند. مصرف نوشیدنی های الکی هم باعث خشکی پوست، پف چشم و مسائل دیگر می شود. بهترین قدم برای ایجاد عادت های صحیحی که به داشتن پوستی زیبا منتهی می شوند، ترک کردن سیگار و الکل است.

8. از روغن های طبیعی استفاده کنید

پوست و مو نقش مهمی در زیبایی افراد دارند. برای زیباتر شدن پوست و مو از روغن های طبیعی استفاده کنید. روغن های طبیعی بهترین مرطوب کننده ها برای پوست و مو هستند. اگر دچار خشکی مو یا موخوره شده اید، بهترین درمان برای موهای شما روغن آرگان و روغن نارگیل است. اگر ریزش مو دارید، با روغن تراپی می توانید از ریزش بیشتر آن جلوگیری کنید و ریشه مو را برای رشد دوباره، تحریک کنید. برای پرپشت شدن ابرو می توانید از عصاره رزماری استفاده کنید.

9. آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید

همیشه سعی کنید پوستی تمیز داشته باشید و به منافذ پوست اجازه نفس کشیدن بدهید. هر زمان که روی پوست مانعی ایجاد می شود، در اولین فرصت، آن را تمیز کنید. این مانع می تواند مواد آرایشی باشد یا حتی عرق کردن موقع تمرینات ورزشی. هرگز با آرایش نخوابید و حتما قبل از خواب صورت تان را کاملا از مواد آرایشی و آلودگی های طول روز پاک کنید.

10. رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی سالم علاوه بر اینکه نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارد، باعث روشن تر شدن و جوان تر شدن پوست می شود. غذاهای فرآوری شده و سرخ شده، نتیجه خوبی برای زیبایی طبیعی و سلامت پوست ندارند. در مقابل، میوه ها و سبزیجات فراوان ضمن تأمین رطوبت پوست، باعث طراوت و جذابیت آن می شوند.

منابع: و Webmd , Belfasttelegraph , Food.ndtv

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 593

به "10 روش خانگی آسان برای حفظ زیبایی طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش خانگی آسان برای حفظ زیبایی طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید