کالریهای موجود در گوجه فرنگی گیلاسی

به گزارش آقای معلم، گوجه فرنگی گیلاسی، گونه کوچکتر گوجه فرنگی معمولی است که می تواند در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این مقاله اطلاعاتی را در خصوص ارزش غذایی و همچنین کالریهای موجود در گوجه فرنگی

کالریهای موجود در گوجه فرنگی گیلاسی

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

گوجه فرنگی گیلاسی، گونه کوچکتر گوجه فرنگی معمولی است که می تواند در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این مقاله اطلاعاتی را در خصوص ارزش غذایی و همچنین کالریهای موجود در گوجه فرنگی گیلاسی فراهم ساخته است.

گوجه فرنگی یکی از آن گونه میوه هایی است که در طول تابستان به سرعت رسیده می شود. در تلاش برای مقابله با مسئله رسیدن سریع میوه، دو دانشمند بنامهای پروفسور هیم ربانیوویچ (Haim Rabinowitch) و پروفسور ناچوم کدار (Nachum Kedar)، گونه کشاورزی از گوجه فرنگی را پرورش داده و نام گونه های آن را گوجه فرنگی گیلاسی گذاشتند. این محصولات اصلاح شده ژنتیکی می توانند به کوچکی نوک انگشت و به بزرگی توپ گلف باشند. گوجه فرنگی سوییت 100 (Sweet 100) و گاردنرز دیلایت (Gardeners Delight) به ترتیب از محبوب ترین گونه های شناخته شده در ایالات متحده و بریتانیا می باشند. این گوجه فرنگی ها اغلب در سالاد و انواع پیش غذا مورد استفاده قرار می گیرند.

حقایق تغذیه ای

محتوای کالری موجود در گوجه فرنگی گیلاسی برای یک وعده به مقدار 85 گرم، 20 کالری می باشد. اکنون اجازه دهید به حقایق تغذیه ای اصلی این گوجه فرنگی ها پرداخته و در پی آن فوائد سلامتی بخش آنها آورده می شود. ارزش غذایی بر اساس رژیم غذایی مبتنی بر 2000 کالری است و به مقدار هر وعده 85 گرم می باشد.

مواد مغذی ارزش غذایی

سدیم 10 میلی گرم (0%)

کربوهیدرات کل 0ر4 گرم (1%)

فیبر غذایی 0ر1 گرم (4%)

قند 0ر2 گرم

پروتئین 0ر1 گرم

ویتامین A 500 واحد بین الملل (IU) 10%

ویتامین C 9 میلی گرم (15%)

آهن 36ر0 میلی گرم (2%)

مهمیم 8 میلی گرم

پتاسیم 190 میلی گرم

منگنز 077ر0 میلی گرم

تیامین 077ر0 میلی گرم

ریبوفلاوین 043ر0 میلی گرم

نیاسین 4ر0 میلی گرم

پانتوتنیک اسید 204ر0 میلی گرم

فواید سلامتی بخش

این نوع گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان بوده که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نمایند. این میوه حاوی کاروتنوئیدی تحت نام لیکوپن است. تحقیقات گسترده ای به منظور بررسی ویژگی این آنتی اکسیدان در جلوگیری از بروز سرطان در حال انجام است. جدای از این مسئله، گوجه فرنگی گیلاسی همچنین به حفظ شرایط خوب قلب کمک می کند.

اعتقاد بر این است افرادی که این نوع گوجه فرنگی را وارد رژیم غذایی خود می نمایند، کمتر در معرض خطر ابتلاء به مسائل روده بزرگ قرار دارند.

همچنین گروهی بر این باورند مردانی که این میوه را مصرف می نمایند کمتر در معرض ابتلاء به سرطان پروستات و سایر مسائل مرتبط با این غده قرار می گیرند.

به علاوه این نوع گوجه فرنگی به جلوگیری و درمان کم خونی کمک کرده و همچنین سطوح کلسترول را پایین می آورد.

با مصرف این نوع گوجه فرنگی میگرن تا حدودی کاهش یافته و همچنین علائم التهاب، استرس و قند خون هم کاهش می یابند.

اعتقاد بر این است که مصرف این گونه از گوجه فرنگی استخوانها را قوی ساخته، فرایند پیری را تا حدودی آهسته می سازد و به همین دلیل افرادی که عاشق گوجه فرنگی می باشند ممکن است از پوستی سالمتر و روشن تر برخوردار باشند.

اعتقاد بر این است که علائم بیماری های کبدی و سنگ کیسه صفرا ممکن است تا حدودی با وارد نمودن گوجه فرنگی گیلاسی به رژیم غذایی فرد فروکش نمایند.

منبع: راسخون
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 776

به "کالریهای موجود در گوجه فرنگی گیلاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالریهای موجود در گوجه فرنگی گیلاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید