چهار روش برای تمرکز مدیریتی

به گزارش آقای معلم، تمرکز مدیریتی تان را با این 4 روش به دست آورید

هیچ فردی، کارآفرینی را در قالب یک درس در مدرسه یاد نمی گیرد. حتی سال های اولی که به کار مشغول می شویم هم آخرین زمانی نیست که کارآفرینی را فرا می گیریم! یک شرکت می تواند سال ها برای پیشرفتش زمان بگذارد. شرکتی را در نظر بگیرید که از دو کارمند شروع می کند و پس از گذشت سال ها به 20 نفر می رسد، درآمدزایی می کند، مسیرش را در این فرایند عوض می کند، حتی اگر در ابتدای کار تنها نقش یک فروشنده را داشته باشد. حال این شرکت به عنوان یک شرکت با پتانسیل های بالا به شمار می آید. ولی با وجود تمام این کامیابی ها هم، همیشه لحظاتی برای رئیس هست که تردید تمام ذهنش را پر می کند.

چهار روش برای تمرکز مدیریتی

ولی اگر در چنین موقعیت هایی قرار گرفته و چنین سوالاتی فکر شما را به خودش مشغول کرد، خبرنگاران به شما 4 روش پیشنهاد می کند که به کمک آن بتوانید تمرکزتان را به دست آورده و انگیزه هایتان را برای ادامه دادن دوباره احیا کنید:

حواستان باشد کار، سختی هم دارد!

برخلاف بسکمک از پیشه ها، کارآفرین بودن راه و روش مشخصی ندارد. شما نمی توانید این توقع را داشته باشید که در ابتدای کار یک دفترچه راهنما در اختیارتان باشد که در آن راه از چاه مشخص شده است. بسکمک از راه هایی که در آن قدم می گذارید، معلوم نیست و نمی توانید تمام راه را مشاهده کنید. هر کسی نمی تواند یک شرکت راه بیندازد. کارآفرین بودن یک کار پر از ریسک است. از طرفی نباید از یاد برد که در ازای تمام وقت، انرژی و پولی که در این راه خرج می کنید، ممکن است هیچ چیزی عایدتان نشود.

تصمیمات درست همیشه با احساس خوب شما سازگار نیستند

باید بدانید چه کارهایی را می توانید با توجه به تخصص افراد به آنها واگذار کنید. شما نمی توانید با تمام جزئیات درگیر شوید. افرادتان را برای تخصص شان پذیرفته و به همین دلیل می توانید با خیال راحت کار را به آنها سپرده و از اطمینان تان لذت ببرید. در این میان اگر هر کدام از افراد تیم نتوانست کارش را در سطحی معادل با دیگران انجام دهد می توانید عذرش را خواسته و گره را از میان بردارید. هرچقدر به انتظار بهتر شدن نیروهای ضعیف باشید، نتیجه بدتری خواهید گرفت. بهترین انتخاب برای گروه، می تواند راه شما و شرکت تان را برای رسیدن به موفقیت ضمانت کند.

خودتان را به عنوان مدیر بپذیرید

وقتی که از برنامه کامپیوتری برای ارزیابی خود استفاده می کردم، این جمله فکرم را پر کرده بود: اگر من بهترین انتخاب برای رهبری و مدیریت شرکت نیستم، حاضرم به نفع شرکت کنار رفته و انتخاب بهتر را برای جایگزینی خودم قبول کنم. وقتی این حرف به گوش همتایان و متخصصان قدیمی تر رسید، چنین خواسته و فکری را به کلی پوچ دانسته و این فکر را ناشی از یک ناامیدی کاذب می دیدند. آن لحظه، لحظه بیداری من در حرفه مدیریتی بود. با اینکه 9 سال قبل از آن هم مدیریت آنجا را به عهده داشتم، تازه در آن لحظه بود که قبول کردم من مدیر آن شرکت هستم. هیچ ایرادی ندارد اطرافتان از آدم هایی که در حد شما باهوش هستند پر باشد، در واقع مدیران قوی به خوبی این آگاهی را دارند که چگونه اطرافشان را با افراد باهوش پر کنند. به عنوان افراد مستقل از هم هر کسی کار خودش را تمام کرده، ولی به عنوان کار گروهی، هدف رسیدن به برنامه مورد نظر است.

خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید

یکی از دوره های فراموش نشدنی در سابقه کاری من، زمانی بود که این حس را داشتم با تصمیماتی که برای شرکت گرفتم، شرکت را در یک بحران سنگین قرار داده و کارکنان خودم را هم به چالش کشیده ام. در این زمان بود که به کمک یکی از برنامه های کامپیوتری، به سراغ تخمین شرایط عملکردی شرکت رفتم. کاری که توانست دیدگاه من را نسبت به موقعیتی که هستم 180 درجه عوض کند. شاید این اتفاق در هیچ زمانی بهتر از آن نمی توانست برای من و شرکتم رخ دهد. ارزیابی عملکرد و شرایط شرکت به کمک آن برنامه به من نشان داد نقشه هایی که برای فرایند شرکت در نظر داشتم، پشتوانه قابل قبولی دارند. این برنامه نه تنها می توانست عملکرد کلی شرکت را ارزیابی کند، بلکه توانست آگاهی من را نسبت به همکاری های مفیدی که می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در کار شرکت داشته باشد، کارکنان و حتی خود من به عنوان مدیر شرکت، بالا ببرد.

در برخی مواقع بهتر است مقداری عجله را رها کرده و با آرامش و فکری باز از یک سطح بالاتر کارتان را نظاره کرده و راهی هم برای ارزیابی دست یافته هایتان پیدا کنید. توانایی هایتان را فقط به دانش خودتان محدود نسازید. از یک فرد کارکشته، یک برنامه کامپیوتری مناسب یا حتی از یک همکار قابل اعتماد هم می توانید برای این کار کمک بخواهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 910

به "چهار روش برای تمرکز مدیریتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار روش برای تمرکز مدیریتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید