برنامه های دانشگاه علمی کاربردی برای مهارت آموزی و کارآفرینی دانشجویان

به گزارش آقای معلم، رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره برنامه های این دانشگاه درجهت مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان شرح داد.

برنامه های دانشگاه علمی کاربردی برای مهارت آموزی و کارآفرینی دانشجویان

محمدحسین امید ، رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سند آمایش آموزش عالی مهارتی برای اولین بار در کشور تدوین شد و بزودی رونمایی خواهد شد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مدت هاست که زیرنظام های خود را برای تدوین یک سند آمایش آموزش های عالی مهارتی ملزم نموده است و خوشخبتانه هم اکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی توانسته آن را برای رونمایی و اجرا آماده کند.

رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به برنامه های این سند برای اشتغالزایی و مهارت آموزی بیشتر دانشجویان بیان نمود: برنامه ریزی شده است که در هر استان متناسب با ظرفیت ها و احتیاج های آن ها برنامه آموزشی داشته باشند. درحقیقت رشته ها و دوره های آموزشی برمبنای احتیاجسنجی از هر استان و براساس اسناد بالادستی در واحد های علمی کاربردی آن منطقه ها شکل می گیرد تا دانشجویان متناسب با احتیاج استان پرورش یابند.

امید گفت: در برنامه 5 ساله اول توسعه دانشگاه نزدیک به 250 مرکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی سطح کشور تاسیس شد که پیروز به 150 رویداد شتاب شدند. این رویداد ها برای ارائه ایده های دانشجویان (نه فقط دانشجویان علمی کاربردی بلکه تمام دانشجویان کشور) و هدایت آن ها در راستا رشد و کارآفرینی آن ها بوده است.

وی ادامه داد: جدا از طرح آمایش آموزش عالی مهارتی، کلینیک های مشاوه و کارآفرینی در واحد های دانشگاه مستقر هستند و دانشجویان می توانند از مشاوره های کارآفرینان رجحان که آنجا دعوت می شوند، استفاده نمایند. این مراکز در انتقال تجربیات بسیار موثر هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 828

به "برنامه های دانشگاه علمی کاربردی برای مهارت آموزی و کارآفرینی دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های دانشگاه علمی کاربردی برای مهارت آموزی و کارآفرینی دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید