بازسازی خانه: سرانجام فاز نخست بازسازی بدنه دیوار غربی کاروانسرای شاه عباسی سمنان

به گزارش آقای معلم، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سرانجام فاز نخست بازسازی بدنه دیوار غربی کاروانسرای شاه عباسی سمنان صورت گرفت.

بازسازی خانه: سرانجام فاز نخست بازسازی بدنه دیوار غربی کاروانسرای شاه عباسی سمنان

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مصطفی یغماییان اضافه نمود: بازسازی و ساماندهی دیوار غربی این کاروانسرای تاریخی شامل اندودبرداری ملات بر روی دیوار آجری، تمیز کردن بدنه آجری و زدودن لایه های رنگی، دوده و چربی از روی سطوح سنگی و آجری است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: خارج کردن بندهای فرسوده گچی و پاک کردن لایه های اضافی روی دیوار، بندکشی دیوارها، آجرکاری و بازسازی نمای آجری آسیب دیده، نما چینی با آجر سنتی، در این مرحله از بازسازی انجام شد.

او ادامه داد: بر این اساس، به لحاظ منظر و با توجه به بازسازی بدنه کاروانسرا، دیوار سیمانی مشرف به خیابان سعدی آماده برداشته شدن است.

کاروانسرای تاریخی شهر سمنان به عنوان یکی از 999 کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی دارای 400 سال قدمت است و سال 1352 به ثبت ملی رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 989

به "بازسازی خانه: سرانجام فاز نخست بازسازی بدنه دیوار غربی کاروانسرای شاه عباسی سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: سرانجام فاز نخست بازسازی بدنه دیوار غربی کاروانسرای شاه عباسی سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید