واکسیناسیون با واکسن سه دزی چین شروع شد

به گزارش آقای معلم، چین که به تازگی واکسن ZF2001 را برای استفاده اضطراری تصویب نموده استفاده از این واکسن را در پکن هم شروع نموده و بدین ترتیب واکسیناسیون با واکسن سه دزی به طور رسمی شروع شده است.

واکسیناسیون با واکسن سه دزی چین شروع شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از شینهوا، واکسن تازه چین که به طور مشترک به وسیله انستیتوی میکروبیولوژی آموزشگاه علوم چین (IMCAS) و موسسه Anhui Zhifei Longcom Biopharmaceutical ساخته شده اکنون در پکن موجود است و تزریق آن در مرکز این کشور شروع شده است.

محققان این موسسه از روز پنجشنبه نخستین دز این واکسن را دریافت کردند؛ واکسن تازه چین که نوترکیب است برای فراوری گسترده به آزمایشگاه ها و کارخانه های سطح بالای بیولوژیکی احتیاج ندارد و می تواند احتیاجهای فراوری بالا را برآورده و به توزیع عادلانه واکسن در سطح دنیا یاری کند.

چین در 10 مارس (اواخر اسفندماه) مجاز به استفاده اضطراری از این واکسن که ZF2001 نام دارد شد و از آن موقع مردم بسیاری از استان ها از جمله آنهویی و هوبئی این واکسن را دریافت نموده اند. طبق گفته موسسه سازنده آن، در تاریخ 3 مه (27 روز پیش)، اولین گروه واکسن از خط فراوری در پکن خارج شد.

نتایج آزمایشات فاز دوم بالینی که افراد 18 تا 59 ساله را تحت آنالیز قرار داده، نشان می دهد که 83 درصد از شرکت کنندگان پس از دو دز واکسن، آنتی بادی خنثی و 97 درصد پس از سه دز، آنتی بادی خنثی فراوری نموده اند.

آزمایشات مرحله اولیه که در بین افراد 60 سال به بالا صورت گرفته هم نشان می دهد که اندازه تبدیل آنتی بادی های خنثی کننده پس از سه دز به 95 درصد رسیده و هیچ واکنش جانبی جدی در رابطه با واکسیناسیون وجود ندارد.

این موسسه در بیانیه ای بیان کرد، سطح آنتی بادی های خنثی کننده استخراج شده به وسیله واکسن با سایر واکسن های پروتئین نوترکیب کووید 19 و واکسن mRNA در سطح دنیای قابل مقایسه است.

سازنده این واکسن گفت: این واکسن ایمن است و شرایط آسان تر آن برای فراوری در مقیاس وسیع قیمت مناسب آن را در پی دارد، ضمن اینکه شرایط حمل و نقل آن هم آسان است.

دای لیانپان، یکی از اعضای تیم فراوری واکسن و یکی از محققان این موسسه گفت: فناوری واکسن نوترکیب بالغ است و برای واکسن های بیماری های مختلفی مانند هپاتیت B و زونا استفاده شده است.

فاصله زمانی توصیه شده بین دزهای واکسن یک ماه است.

دای با بیان اینکه واکسن نوترکیب می تواند پاسخ های ایمنی قوی تری ایجاد کند، گفت: دو دز می تواند سطح آنتی بادی خنثی را کمی کمتر از بیماران بهبود یافته فراوری کند، اما سه دز باعث افزایش دو برابر سطح و اثر ایمنی طولانی تر می گردد.

محققان واکسن کووید 19 را در برابر سوی ای که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد آزمایش کردند و دریافتند که اثر ایمنی اندکی کاهش می یابد اما سطح آنتی بادی بیشتر موثر است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 650

به "واکسیناسیون با واکسن سه دزی چین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون با واکسن سه دزی چین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید