هوش مصنوعی از سالمندان مراقبت می نماید

به گزارش آقای معلم، دستگاهی ابداع شده که امواج رادیویی در اتاق منتشر می نماید و با استفاده از هوش مصنوعی حرکات سالمندان را بدون احتیاج به دوربین رصد می نماید.

هوش مصنوعی از سالمندان مراقبت می نماید

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به زودی می توان یک ابزار رادار مانند که می تواند بدون استفاده از دوربین حرکات افراد در سراسر روز را رصد کند، در خانه های سالمندان به کاربرد تا در صورت زمین خوردن افراد به کادر درمان هشدار دهد.

گروهی از محققان دانشگاه MIT این فناوری را ابداع نموده اند. آنها ادعا می نمایند هدف تحقیق آنها ایجاد دستگاهی بوده که بدون تماس فیزیکی حرکات افراد را ردیابی کند.

در این فناوری یک حسگر روی دیوار نصب می گردد و به طور مداوم پالس های ضعیف امواج رادیویی ارسال می نماید و هنگامیکه امواج به فرد یا شی برخورد می نمایند، به سمت حسگر برمی گردند.

حسگر مذکور می تواند اطلاعات درباره محیط را از موج دریافت و تحلیل کند و تشخیص دهد فرد در اتاق چه کاری انجام می دهد.

به گفته محققان این فرایند به ایجاد یک تاریخچه از حرکات هر فرد منجر می گردد و در صورتی که یکی از ساکنان خانه سالمندان زمین بخورد یا برای مدتی طولانی حرکت نکند، به کادر درمان اطلاع رسانی می گردد.

دستگاه امواج رادیویی حرکات دقیق هر فرد در اتاق را اندازه گیری می نماید و اطلاعات را به فرمتی گزارش می نماید که فقط برای رایانه قابل درک است.

پژوهشگران معتقدند این فرایند به حفظ حریم شخصی افراد یاری می نماید وهیچ کس نمی تواند ببیند آنها در اتاق شخصی خود چه فعالیتی انجام می دهند.

دینا کتابی محقق ارشد این پژوهش می گوید: این دستگاه بسیار دقیق است و می تواند نشان دهد فرد کتاب می خواند، ژاکتش را در می آورد یا حتی روی جایگاه راحتی خوابش برده است. این سیستم از هوش مصنوعی برای خوانش امواج رادیویی استفاده می نماید که حسگر آنها را برمی گرداند. علاوه برآن سیستم از نقشه دقیق اتاق برای مشخص رویدادهایی که در آن اتفاق می افتد نیز بهره می گیرد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 128

به "هوش مصنوعی از سالمندان مراقبت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی از سالمندان مراقبت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید