تور چین: هشدار ضمنی چین و روسیه به ژاپن با عبور هماهنگ 10 کشتی از تنگه هوکایدو

به گزارش آقای معلم، چندین فروند کشتی نظامی چین و روسیه در اقدامی تامل برانگیز به طور هماهنگ از مرزهای آبی ژاپن در نزدیکی هوکایدو عبور کردند.

تور چین: هشدار ضمنی چین و روسیه به ژاپن با عبور هماهنگ 10 کشتی از تنگه هوکایدو

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت ژاپن اعلام نمود گروهی متشکل از 10 کشتی چینی و روسی روز دوشنبه از تنگه جدا کننده جزیره هوکایدو عبور کردند.

این اولین باری بود که ژاپن عبور کشتی های نیروی دریایی چین و روسیه در کنار یکدیگر از تنگه تسوگارو را تایید نموده که مرز بین ژاپن و اقیانوس آرام است.

هر چند این تنگه جزو آب های بین المللی به شمار می رود اما روابط ژاپن و چین مدتهاست که به واسطه اختلاف بر سر جزایری در دریای چین شرقی تحت تاثیر قرار گرفته است.

معاون دبیرکل کابینه ژاپن امروز گفت که دولت تحرکات کشتی های چین و روسیه را کاملا زیر نظر دارد. وی در ادامه گفت: ما به کوشش بی وقفه خود برای نظارت بر فعالیت ها در آب، آسمان و اطراف ژاپن ادامه می دهیم.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن نیز در واکنش به تردد این کشتی ها اعلام نموده که هیچ تجاوزی به مرزهای این کشور نشده و قوانین بین المللی نیز نقض نشده است.

چین و روسیه در واکنش به ائتلاف ژاپن و آمریکا در 14-17 اکتبر اقدام به برگزاری یک رزمایش دریایی با حضور ناوهای جنگی مختلف کردند که به نوعی یک قدرتنمایی و هشدار به توکیو بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 797

به "تور چین: هشدار ضمنی چین و روسیه به ژاپن با عبور هماهنگ 10 کشتی از تنگه هوکایدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: هشدار ضمنی چین و روسیه به ژاپن با عبور هماهنگ 10 کشتی از تنگه هوکایدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید