نخستین پرواز هواپیمای ایرباس A321 به کویت

به گزارش آقای معلم، نخستین پرواز هواپیمای ایرباسA321 متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که به تازگی پس از لغو تحریمها از شرکت ایر باش خریداری شده بود به کویت انجام شد.

نخستین پرواز هواپیمای ایرباس A321 به کویت

این پرواز در جهت رفت و برگشت اهواز - کویت - اهواز پرواز خود را انجام داده و در بدو ورود به فرودگاه کویت بر اساس عرف بین المللی با شستشوی آب که برای هر هواپیمای جدیدی انجام می گردد، مورد استقبال نهاده شد.

دولت یازدهم که پس از روی کارآمدن ، هدف اصلی اش برداشتن تحریم های ظالمانه علیه کشور بود، با عزم و جزم و بکارگیری افراد قدرتمند و توانمند در مذاکرات و مسلط به دیپلماسی بین المللی ، وعده خود را به مردم عملی کرد.

اواخر سال 1394 پس از سفر دکترحسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به کشور فرانسه، پیش قرارداد خرید بیش از یکصد فروند هواپیما بین شرکت ایرباس و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاریس امضا شد.

اوایل مهرماه سال جاری بود که اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) مجوز فروش هواپیما به ایران را به شرکت های هواپیماسازی ایرباس و بویینگ داد. با صدور این مجوز، مذاکرات بین نمایندگان شرکت های بوئینگ و ایرباس با مدیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مراحل نهایی رسید.

بر اساس این قرارداد، ایران ایر 46 فروند هواپیما 321 از ایرباس خریداری کرد که در مجموع بیش از هشت هزار و 300 جایگاه را به ظرفیت هما اضافه می نماید.

بعلاوه ایران ایر 38 فروند ایرباس از نوع 330 تحویل می گیرد که 253 جایگاه دارد و در مجموع شمار جایگاه های این سری از هواپیماها برای ایران ایر بیش از 11 هزار و 400 جایگاه ظرفیت ایجاد می نماید.

منبع: کجارو / cann.ir
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 892

به "نخستین پرواز هواپیمای ایرباس A321 به کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پرواز هواپیمای ایرباس A321 به کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید