نادری منش: برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مصطفی اعلام شدند

به گزارش آقای معلم، عضو کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) اسامی 5 برگزیده مسلمان دوره چهارم جایزه مصطفی (ص) را گفت.

نادری منش: برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مصطفی اعلام شدند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست رسانه ای چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) برگزار گردید.

در این برنامه حسین نادری منش عضو کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) با بیان اینکه هدف این جایزه این است که نشان دهیم اسلام به علم و فناوری توجه دارد و از طرف دیگر مسلمین در این مسئله نقش جدی دارند، گفت: از دو راستا دانشمندان و برجستگان می توانستند در این جایزه شرکت نمایند یک راستا آنکه فرد آثار خود را معرفی می نماید (داشتن یک تعداد مقاله کافی نیست و فرد باید حداقل یک اثر و محصول فناورانه و دانش محور داشته باشد) راستا دوم آن است که در یک رصد و کشف مسلمینی که در کشورهای مختلف کارهای علمی بزرگی را انجام داده اند خود شناسایی می کنیم.

نادری منش ادامه داد:در 4 زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم و فناوری زیستی، علم و فناوری نانو و گروه عمومی (علوم پایه) کارگروه ها شکل گرفتند و از 515 اثر ارسالی به دبیرخانه جایزه 484 اثر به گروه های اولیه برای داوری داده شد. 213 اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند و درنهایت 41 اثر به مرحله نهایی رسیدند.

به گفته وی، از 41 اثر، 11 اثر به شورای سیاستگذاری جایزه معرفی و درنهایت با تصمیم شورا 5 اثر برگزیده چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی شناخته شدند.

عضو کارگروه علمی جایزه مصطفی اعلام کرد:برای این دوره 20 هزارنفر ساعت وقت گذاشتند در مراحل نهایی داوری 150 داور بین المللی طی یکسال گذشته برای شناسایی برگزیدگان همکاری کردند.

وی با بیان اینکه دو جایزه 500 هزار دلاری (80 درصد به صورت نقدی و 20 درصد به صورت غیرنقدی) برای این دوره درنظر گرفته شده است، گفت: یک جایزه به دو دانشمند غیرمقیم کشورهای اسلامی به نام های کامران وفا (ریاضی فیزیکدان ایرانی، استاد تمام دانشگاه هاروارد و خالق نظریه ریسمان) و زاهد حسن (از کشور بنگلادش و استاد دانشگاه پرینستون) اهدا می گردد و جایزه دیگر به سه دانشمند مقیم کشورهای اسلامی شامل محمد سایق (استاد دانشگاه بیروت برای نظریه چگونگی جلوگیری از رد پیوند)، اقبال چُدری(متخصص شیمی آلی از کشور پاکستان)، یحیی تیالاتی (استاد دانشگاه مراکش و آنالیز نماینده مشاهده پراکندگی نور با نور و جستجوی تک قطبی های مغناطیسی مورد کاربرد در ماده تاریک) به ترتیب اعطا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 781

به "نادری منش: برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مصطفی اعلام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نادری منش: برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مصطفی اعلام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید