مقاله: قالب بندی در اصفهان

به گزارش آقای معلم، قالب وافل از نمونه ای از قالب های سقفی است که ظاهری مشبک مانند دارد و باعث پوشاندن سقف می گردد. این قالب ها نمونه ای از سازه های مدرن در ساختمان سازی به شمار می رود. استفاده از این نوع قالب ها مزایایی به همراه دارد که از جمله می توان به مقاومت آن ها در برابر زلزله، آتش سوزی و عایق بندی در برابر صوت و حرارت اشاره نمود. استفاده از قالب های وافل سبب حذف انواع تیرچه و بلوک شده و هم چنین باعث کاهش هزینه های آرماتوربندی و قالب بندی می گردد.

مقاله: قالب بندی در اصفهان

استفاده از قالب های پلاستیکی در مواقعی که جنس زمین از سنگ بوده و از لحاظ پایداری در حالت ایده آل می باشد، صورت می گیرد. استفاده از این قالب ها سبب می گردد، در هنگام بتن ریزی، آب بتن از دست نرود.

قالب چوبی نسبت به سایر قالب ها قدیمی تر بوده و امروزه تنها در بعضی از ساختمان ها استفاده می گردد. در قالب بندی چوبی از وسایل خاصی برای قالب بندی استفاده می گردد. از جمله این وسایل می توان به تخته قالب بندی، پشت بند فرعی، پشت بند اصلی و شمع مایل یا قائم اشاره نمود.

اجرای نکاتی در قالب بندی فونداسیون حائز اهمیت می باشد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از قالب یوبوت به منظور ایجاد حفره در دال بتنی صورت می گیرد. استفاده از این قالب می تواند به سبک تر شدن دال یاری کند. قالب یوبوت انواع مختلفی دارد که از جمله می توان قالب یوبوت تک، قالب یوبوت دوبل، قالب یوبوت پلی استایرن و قالب یوبوت بادی اشاره نمود.

منبع مقاله: قالب بندی در اصفهان

انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 802

به "مقاله: قالب بندی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قالب بندی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید