مشاوره کودک برای چه کسانی ضروری است؟

به گزارش آقای معلم، برخی از والدین نسبت به مشاوره کودک دید خوبی ندارند و در مقابل آن مقاومت نشان می دهند و گاهی این سوال در ذهن آن ها شکل می گیرد که مگر بچه ها هم به مشاوره روانشناسی احتیاج پیدا می نمایند؟!

مشاوره کودک برای چه کسانی ضروری است؟

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، برخی از والدین نسبت به مشاوره کودک دید خوبی ندارند و در مقابل آن مقاومت نشان می دهند و گاهی این سوال در ذهن آن ها شکل می گیرد که مگر بچه ها هم به مشاوره روانشناسی احتیاج پیدا می نمایند؟! و گمان می نمایند که خدمات مشاوره مختص عظیم ترها است. حقیقت این است که یک مشاوره خوب می تواند راستا زندگی یک کودک را تغییر دهد و یاری کند در راستا صحیح رشد و پیشرفت قرار بگیرد.

مراجعه به مشاور به معنای وجود اختلال روانی حاد در بچه ها نیست، بلکه یاری می نماید والدین بهتر با دنیای بچه هاشان آشنا شوند و به روش صحیح در راستا رفع مسائل آن ها گام بردارند. در این مطلب به آنالیز کارهایی که یک مشاور کودک می تواند برای بچه ها انجام دهد و اهمیت مشاوره آنلاین کودک صحبت می کنیم.

کودک شاد در سایه مشاوره روانشناسی به موقع

نادیده دریافت شادابی و سلامت روح بچه ها، ممکن است آسیب های جدی به زندگی آن ها وارد کند. همین اتفاق مانع داشتن یک زندگی طبیعی در عظیمسالی آنها می گردد. بسیاری از افراد در سنین پایین به دلایل مختلف از مسائل روحی کوچک و عظیمی رنج می برند که در سایه مشاوره کودک قابل درمان هستند.

یک مشاور معمولی گاهی صلاحیت ارائه مشاوره به بچه ها را ندارد. برای یاری کردن به بچه ها باید دنیای آن ها را شناخت و اصول روانشناسی کودک را آموخت. با انجام یک مشاوره تخصصی درست و به موقع می توان شادی و انرژی را به دنیای بچه هاه بچه ها بازگرداند و از اختلالات مزمن آینده پیشگیری کرد.

گاهی بردن بچه ها به یک کلینیک تخصصی روانشناسی استرس زیادی را به آن ها وارد می نماید یا به دلایل مختلف خانواده ها دوست ندارد دیگران از مشاوره دریافت بچه هاشان آگاه شوند.

دکتر ساینا، سامانه مشاوره آنلاین پزشکی، این امکان را برای شما فراهم آورده که با بهترین مشاوران کودک به صورت آنلاین و تلفنی ارتباط برقرار کنید و ضمن مطرح کردن سوالات و مسائل خود بدون احتیاج مراجعه به مراکز درمانی، فشارهای روحی وارد شده به کودک را کاهش دهید.

برای دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی کودک روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.drsaina.com/ConsultationDoctor-1-779/مشاوره-آنلاین-با-بهترین-روانشناس/

خدمات مشاوره به کودک و خانواده

گاهی کودک با وجود سن کم مجبور است درجه بالایی از استرس را تجربه کند. تحمل مسائلی مثل از دست دادن یکی از والدین، جدایی پدر و مادر، آزار جسمی و جنسی، تجربه یک حادثه ناگوار یا از دست دادن یک عزیز برای یک کودک بسیار سخت است. در شرایطی که احساسات کودک به شکل کامل رشد ننموده و به بلوغ نرسیده است مقابله درست با این سطح از فشار روانی بدون یاری دریافت از مشاوره کودک و هدایت حرفه ای، می تواند بسیار سخت و گاه غیر ممکن باشد.

مواردی مثل بیش فعالی و پرخاشگری در بچه ها هم با یاری های تخصصی راحت تر کنترل می گردد و بدون صدمه زدن به روح و روان کودک می توان شیوه صحیح رفتار را به او آموخت، به شرط آنکه از متخصص یاری گرفته گردد.

مهم ترین خدماتی که مشاوره کودک ارائه می نماید عبارت است از:

  • ایجاد توانایی ارتباط صحیح با جامعه و خانواده
  • افزایش حس اعتماد به نفس و خودباوری کودک
  • یاری به رشد سالم و طبیعی فرد
  • تقویت مهارت های کلامی و بلوغ عاطفی
  • رشد سالم و منطقی عاطفی بچه ها

بچه ها دنیای عظیم و رنگینی دارند؛ گاهی سوالاتی از والدین می پرسند که پاسخی برای آن ندارند یا مسائل و مسائلی پیش می آید که والدین نمی دانند برخورد مناسب با آن چه چیزی است. مشاوره کودک در این موارد به یاری شما می آید که بتوانید به بهترین شکل بحران ها را مدیریت کنید و بهترین برخورد را با کودک خود داشته باشید.

دکتر ساینا مشکل فاصله، هزینه زیاد و دردسترس نبودن مشاور کودک خوب را رفع نموده و این امکان را فراهم آورده که شما با یاری وبسایت یا نصب اپلیکیشن از میان چندین متخصص بهترین مشاور را انتخاب کنید و به همراه یک متخصص حرفه ای به کودک خود بهترین یاری را ارائه کنید.

سن مراجعه به مشاور کودک

تربیت فرزند، سن نمی شناسد. یافته های پزشکی شان می دهد که جنین از همان دوران بارداری مادر تحت تاثیر محیط و ارتباطات والدین قرار می گیرد به همین دلیل به محض تولد کودک شما می توانید از خدمات مشاوره کودک برای ارتباط بهتر با فرزند خود و ارائه بهترین راه چاره به او بهره ببرید.

شکوفایی آینده بچه ها در گرو تربیت صحیح و ارتباط موثر است، به همین دلیل ضروری است والدین بهترین رفتار را در پیش بگیرند. یاری دریافت از مشاوره مخصوص بچه ها گاهی به معنی اصلاح رفتار والدین است تا بهترین راه چارههای تربیتی را بکار گیرند.

دکتر ساینا به والدین این امکان را می دهد که شیوه عملکرد و برخورد خود با کودکشان را به یاری دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی مناسب اصلاح نمایند و به والدین بهتری تبدیل شوند.

برای استفاده از خدمات مشاوره کودک دکتر ساینا کافی است به سامانه تخصصی مراجعه کنید و بعد از مطالعه رزومه روانشناسان کودک و نظر کاربران در خصوص آن ها متخصص دلخواه خودتان را پیدا کنید و تمام سوالات خود را از او بپرسید.

مشاور به تمام سوال های شما پاسخ می دهد و تا اطمینان پیدا نکند که راه چارههای مناسب را برای یاری به فرزندانتان پیدا کردید، کنار شما خواهد بود.

مشاور کودک در صورت احتیاج با کودک صحبت می نماید، مدارک پزشکی، تخصصی و سابقه بیماری کودک را در قالب فایل از شما دریافت می نماید و بعد از تشخیص صحیح به کودک یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 108

به "مشاوره کودک برای چه کسانی ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاوره کودک برای چه کسانی ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید