محتوای ویژوال کجا به دادمان می رسد؟

به گزارش آقای معلم، احتمالا شما هم مانند همه افرادی که به دنبال جذب بازدیدکننده بیشتر و ایجاد تعامل با آنها هستند، با مشکلاتی روبه رو هستید. یکی از کاربردی ترین تکنیک ها برای این کار استفاده از محتوای بصری شامل تصویر و ویدئو است، اما متاسفانه استفاده از محتوای ویژوال از جمله کارهایی است که دانستن اهمیتش دردی را دوا نمی کند و چگونگی استفاده از آن است که اهمیت دارد.اگر به تازگی قصد استفاده از این قالب محتوا را دارید، احتمالا با سؤالات بسیاری روبه رو شده اید، از جمله اینکه چه محتوایی باید فراوری کنیم، چگونه آن را به اشتراک بگذاریم و این محتوا برای چه کسانی مناسب است و… در این مقاله نه تنها به این سؤالات پاسخ می دهیم، بلکه راهکارهایی را برای اثربخشی هرچه بیشتر در استفاده از محتوای بصری معرفی می کنیم

محتوای ویژوال کجا به دادمان می رسد؟

اجازه دهید مانند همواره پیش از هر چیز با یک چرا آغاز کنیم:

چرا محتوای بصری؟

همه این عبارت را شنیده ایم که یک تصویر به تنهایی بیش از هزاران هزار کلمه ارزش ایجاد می نماید. همچنین بد نیست بدانید که مغز ما انسان ها تصویر یا ویدئو را 60هزار مرتبه سریع تر از متن و کلمه پردازش می نماید.

از طرفی حدود 65درصد از تصاویر و ویدئوهایی را که می بینیم پس از 3 روز به راحتی به یاد می آوریم و بنابراین توانایی ما در به خاطر سپردن این نوع محتوا نیز اهمیت آن را چندین برابر می نماید؛ زیرا اگر هدفتان این است که محتوای شما به خاطر سپرده گردد و افراد راجع به محتوایتان به سادگی با یکدیگر صحبت نمایند، محکوم به استفاده از محتوای ویژوال هستید.

راستش را بخواهید هنوز افراد بسیاری به محتوای متنی علاقه مندند و طبق پژوهش هایی که ما در فرامحتوا انجام داده ایم، مخاطبان به محتوای متنی بیش از سایر قالب های محتوا اعتماد می نمایند. بنابراین قرار نیست نوشتن محتوا را متوقف کنید و درب بلاگتان را تخته کنید، بلکه اگر به دنبال به اشتراک گذاری ساده تر توسط مخاطبانتان و ایجاد ارتباطی جذاب تر با آنها هستید، باید از محتوای بصری نیز بهره ببرید.

اگر تا اینجای این مقاله را خوانده اید، می توانیم سؤالی که در ذهنتان نقش بسته را حدس بزنیم و آن سؤال این است که چطور باید از محتوای بصری که اینقدر اهمیت دارد، استفاده کنیم تا بیشترین نتیجه را بگیریم؟ واقعا چطور؟

همه المان های تصویری باید با هویت برندتان سازگار باشد

مطالب مرتبط

قدرتمندکردن چرخه عمر مدیریت محتوا

3 مرداد 99 168

محتوا فراوری می کنید یا نویز

28 خرداد 99 258

پیش از فراوری هر محتوایی باید هویت برندتان را بسازید. همه کارمندان و دست اندرکارانی که به نوعی با خلق محتوا (هیچ تفاوتی ندارد که محتوا بصری باشد یا متنی یا حتی صوتی) در ارتباطند، باید بدانند که قرار است از چه تصاویری، چه لحنی، چه فونت و رنگی و… در پیغام هایی که از جانب برند شما ارسال می گردد، استفاده نمایند.

می خواهید بدانید چطور؟ همین الان خواندن این مقاله را متوقف کنید و در گوگل ایمیج عبارت تبلیغات یا بیلبوردهای مک دونالد را جستجو کنید. امکان ندارد، تأکید می کنم امکان ندارد با دیدن این تصاویر، حتی بدون ذکر نام برند، نام برند دیگری جز مک دونالد در ذهنتان نقش ببندد. این دقیقا کاری است که شما و همه اعضای تیمتان باید انجام دهید. اهمیتی هم ندارد که آیا می توانید به خوبی مک دونالد این کار را انجام دهید یا خیر، کافی است در راستای ایجاد چنین ساختاری گام بردارید. خیالتان راحت، مخاطبانتان به راحتی پی به ارزش کاری که انجام می دهید خواهند برد.

از تصاویر و ویدئوها برای ایجاد ارزش بهره ببرید

وقتی شما تصویری را در وب سایت یا شبکه اجتماعی تان قرار می دهید، افرادی که آن تصویر برایشان جذاب به نظر می رسد، آن را نگاه می نمایند و در بهترین حالت با دوستان و سایر افراد به اشتراک می گذارند. این مسئله برای ویدئو یا حتی متن نیز صادق است، اما اگر همه این موارد با هم ترکیب گردد چه؟

در این صورت وقتی فردی مشتاق دیدن تصویر است، محتوای شما را می بیند و ممکن است متنتان را هم بخواند، پس با یک تیر دو نشان زده؛ هم تصویری کاربردی و زیبا دیده و هم متنی را خوانده و اطلاعاتش را بهبود بخشیده.

علاوه بر این موضوع، پژوهش جالبی توسط وب سایت blogtyrant اجرا شده که نشان می دهد مطالبی در وبلاگ که با تصویر همراهند، 94درصد بیش از سایر مطالب بازدید می گیرند که این موضوع بیانگر اهمیت استفاده از تصاویر و محتوای بصری در بلاگ است.

اما قضیه به اینجا ختم نمی گردد. برای بسیاری از کسب وکارها آنچه گفتیم یعنی افزودن تصویر و حتی ویدئو امری لازم تلقی نمی گردد و تنها مزیتی نسبی تلقی می گردد؛ زیرا مطلب بلاگ می تواند به طور کامل احتیاج مخاطبتان را برآورده کند. اما برای بعضی کسب وکارها افزودن محتوای ویدئویی و تصویری علاوه بر متن، لازم و لازم است. به عنوان مثال، وقتی شما قرار است در بلاگتان پخت یک غذا را آموزش دهید، هر قدر هم که متن کاملی نوشته باشید، مخاطبتان بایستی نحوه افزودن مواد لازم، نوع هم زدن مواد و ترکیب کردنشان و… را کاملا با استفاده از ویدئو بیاموزد.

محتوای پیشین خود را به روزرسانی کنید

وقتی صحبت از به روزرسانی محتوای موجود می گردد، همانطور که پیش تر نیز از اهمیت آن گفتیم، احتمالا ذهنتان می رود سمت بازنویسی مطالب قدیمی. هرچند این کار بسیار مهم و به صرفه است اما در این مقاله منظورمان چیز دیگری است.

بسیاری از مطالب قدیمی بلاگمان احتمالا بنابر قدیمی شدن یا شکل دریافت رقابت پیرامون آن موضوع، دیگر اعتبار و رتبه خود را نزد موتورهای جستجو از دست می دهند یا حتی به دلیل عدم بهره گیری از محتوای بصری طبق آماری که پیش تر گفتیم 94درصد مخاطب کمتری را به خود اختصاص داده است. در چنین مواردی کافی است با افزودن ویدئویی جذاب و مرتبط، یک اینفوگرافیک کاربردی یا حتی تصاویری آموزنده، مخاطبان از دست رفته را به آن مطالب راهنمایی کرد و رتبه از دست رفته خود در گوگل را از چنگ مطالب رقیب باز پس گرفت.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 170

به "محتوای ویژوال کجا به دادمان می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محتوای ویژوال کجا به دادمان می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید