فراخوان سی امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی منتشر شد

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران/خراسان رضوی فراخوان سی امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی به همت معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منتشر شد.

فراخوان سی امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی منتشر شد

در این رویداد اداره کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان نیز با معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همکاری می نمایند. مبنای راه اندازی این فراخوان رسیدن به چشم انداز عالی تئاتر، ارتقا و اعتلای سطح کمی و کیفی هنر نمایش است.

شرایط عمومی متقاضیان برای شرکت در این فراخوان به این شرح است:

متقاضیان برای حضور در جشنواره لازم است ضمن تکمیل فرم ارائه شده در فراخوان، آمادگی خود را برای حضور در جشنواره و مراحل ارزیابی و انتخاب به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی اعلام دارند.

ارزیابی و انتخاب آثار تنها از میان آثار تولید شده و آماده اجرا از جشنواره استانی سال 98 تا آبان ماه 99 به صورت بازبینی آثار در فرمت لوح فشرده درسطح استان انجام خواهد بود.

آثاری که از موضوعات جهش تولید، ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس، اپیدمی بیماری کرونا و مدافعین سلامت، فرهنگ دینی، رضوی، بومی یا بسترهای تاریخی، آداب و رسوم و سنت های منطقه و استان خود بهره ببرد، در اولویت انتخاب خواهد بود.

در این جشنواره آثار خیابانی مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت و نمایش های خیابانی متقاضی باید برای حضور در جشنواره بین المللی فجر، از طریق جشنواره سراسری تئاتر خیابانی مریوان شرکت نمایند.

نمایش های ارائه شده نباید توسط گروه شرکت نماینده در هیچیک از جشنواره های سراسری کشوری یا منطقه ای شرکت کرده باشد.

لازم به ذکر است نمایش های قدیم و جدید نویسندگان مطرح کشور که تا به امروز اجراهای متعددی داشته اند، تنها در صورت ارائه طرح اجرایی خلاقانه و شیوه نو در برخورد با اثر می تواند مورد قبول جشنواره تئاتر استانی قرار بگیرد.

ارائه مجوز کتبی از سوی نویسنده یا ناشر یا مترجم، هنگام ارائه درخواست کارگردان و ارائه فرم های شماره 1 و 4 توسط گروه ها الزامی است.

هم چنین نمایش های راه یافته به جشنواره باید مجوز شورای نظارت بر نمایش شهرستان را قبل از حضور، اخذ نمایند.

با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا در کشور سی امین جشنواره تئاتر استانی در حال حاضر به صورت بازبینی لوح فشرده به صورت DVD برگزار می شود و در صورت بهتر شدن شرایط نحوه برگزاری توسط شورای سیاست گذاری اعلام خواهد شد.

در صورت بهبود شرایط عمومی جامعه و تصمیم شورای سیاست گذاری مبنی بر برگزاری حضوری جشنواره گروه های راه یافته به جشنواره استانی متعهد به اجرا خواهند بود و رعایت پروتکل های بهداشتی بر عهده گروه است.

علاقه مندان باید برای ثبت نام در این فراخوان فرم 99/1 شرکت در جشنواره را تکمیل نمایند. هم چنین چکیده داستان نمایشنامه را به صورت تایپ شده به دبیرخانه جشنواره، مستقر در انجمن هنرهای نمایشی استان، ارسال نمایند.

فرم شماره یک شرکت در جشنواره مربوط به کارگردان متقاضی است که باید پس از تایید انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبنی بر حسن اجرای عمومی نمایش در شرایط مساعد(شرایط سفید) به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

علاقه مندان می توانند تا 10 شهریور ماه سال جاری برای تکمیل فرم تقاضا به دبیرخانه جشنواره اعلام آمادگی نمایند.

مهلت ارسال آثار علاقه مندان(چهار نسخه لوح فشرده DVD) از فیلم اجرا به دبیرخانه جشنواره تا 20 آبان ماه سال جاری تعیین شده و اعلام آثار منتخب از سوی جشنواره 25 آبان ماه خواهد بود.

لازم به ذکر است سی امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی در دهه سوم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه در مشهد مقدس، میدان آزادی، بوستان ملت، مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و انجمن هنرهای نمایشی استان ارسال نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 05136075276 تماس حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 132

به "فراخوان سی امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان سی امین جشنواره تئاتر خراسان رضوی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید