اعلام جدول اکران و آغاز بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر مشهد از امروز

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برنامه جشنواره فیلم فجر در استان های مختلف از سوی تهران در حال تنظیم است و امیدواریم تا پایان امروز جدول اکران اعلام و بلیت فروشی های جشنواره فیلم فجر مشهد آغاز شود.

اعلام جدول اکران و آغاز بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر مشهد از امروز

جعفر مروارید در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اقتصاد هنر با بازگشایی سینماها و برگزاری جشنواره فیلم فجر رونق می گیرد، اظهار کرد: پس از چند ماه تعطیلی این بستر فراهم شده که سینماها دوباره فعالیت کنند، مردم از انزوا خارج شوند و به سوی امید و نشاط اجتماعی که مورد تاکید بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست گذاری های فرهنگی است حرکت کنیم.

وی افزود: ما به دنبال الگوسازی و فرهنگ سازی زیست کرونایی نیز در جشنواره فیلم فجر هستیم. این بیماری جزئی انکارناپذیر در زندگی ما است و تا زمانی که به شرایط ایمن دست پیدا نکنیم، نگران هستیم. در این شرایط از سویی می توان در خانه ماند و از سوی دیگر بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت ها را از سر گرفت، اما راه حل عقلانی آن است که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت کنیم. آن فردی که در خانه می ماند ممکن است که مبتلا به بیماری کرونا نشود، اما سلامت روحی و روانی آن جای بحث دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مطرح نمود: امسال به دلیل حفظ سلامت مردم، جشنواره فیلم فجر در مشهد با یک سوم ظرفیت برگزار می شود و ما، مدیران سینما و مجریان جشنواره مقید و متعهد به رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا هستیم.

مروارید شرح داد: در تفاهمی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با مدیران سینما در مشهد منعقد کرده و معاونت هنری این اداره کل ناظر بر آن است، پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا پیوست شده است و حتما رعایت می شود. این موارد شامل پروتکل های مرسوم از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تجمع نکردن، استفاده از دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده، جلوگیری از ورود بیماران به سینماها، باز بودن درهای سالن های سینما، تهویه مداوم هوای سالن سینما و ضدعفونی سالن ها بین هر سانس است.

وی اعلام کرد: دو کننده مختلف از معاونت هنری و حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برای نظارت بر سینماهای مجری جشنواره اعزام خواهند شد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت کرده و بررسی های لازم را انجام می دهد.

مروارید تأکید کرد: دغدغه ما رعایت پروتکل های بهداشتی است و هر زمان که شرایط کنونی و قوانین ستاد کرونا بر اساس شرایط شهر تغییر پیدا کند، بر اساس آن شرایط برگزاری جشنواره فیلم فجر را تغییر خواهیم داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در واکنش به نگرانی وزارت بهداشت از رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی در جشنواره و احتمال تعطیلی آن، گفت: در رابطه با اتفاق هایی که در تهران افتاده روایت های مختلفی وجود دارد. یعنی باوجود خبری که در رسانه ها منتشر شده بود که پروتکل های بهداشتی رعایت نشده است، چند خبر نیز منتشر شد که پروتکل ها به خوبی رعایت شده است. معتقدم این اتفاق به نوعی انعکاس نادرست خبر بوده است، اما همین دغدغه که فضای رسانه ای نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دارد، برای ما مطلوب است.

مروارید با اشاره به زمان اعلام جدول اکران و آغاز بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر مشهد، مطرح نمود: برنامه جشنواره فیلم فجر در استان های مختلف از سوی تهران در حال تنظیم است و امیدواریم تا پایان امروز جدول اکران اعلام و بلیت فروشی های جشنواره فیلم فجر مشهد آغاز شود.

وی افزود: باعث افتخار است که مانند گذشته، در جشنواره فیلم فجر امسال هم سینما آفریقا را به عنوان سینمای رسانه خواهیم داشت و تا آخر امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند برای دریافت کارت حضور ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 414

به "اعلام جدول اکران و آغاز بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر مشهد از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جدول اکران و آغاز بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر مشهد از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید