ظریف: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و مالی باشد

به گزارش آقای معلم، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما به سفرای خود در خارج تاکید نموده ایم که ارزیابی عملکرد آنها براساس میزان صادرات کالای غیر نفتی ، صادرات خدمات فنی مهندسی، صادرات نیروی انسانی و واردات سرمایه، فناوری و توسعه گردشگری (افزایش سفرگردشگران به ایران) است.

ظریف: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و مالی باشد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، نشست وزیر امور خارجه کشورمان با شرکتهای نمونه و ممتاز صادر نماینده کالا و خدمات فنی و مهندسی به منظور آنالیز تجارت خارجی و صدور خدمات فنی و مهندسی عصر روز سه شنبه برگزار گردید.

در این ملاقات سه ساعته محمد جواد ظریف پس از آگاهی از دیدگاههای مدیران و فعالین مالی کشور طی سخنانی اظهار کرد: صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی یکی از حوزه های مهم توسعه کشور است و جهش فراوری بدون صادرات امکان پذیر نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان لزوم اهتمام و یاری وزارت امور خارجه به فراوری نمایندگان داخلی برای گسترش صادرات را مورد تاکید قرار داد و نقش بخش خصوصی در توسعه صادرات را بی بدیل دانست و اضافه کرد: وظیفه دولت و وزارت امور خارجه حمایت از صادر نمایندگان بخش خصوصی است و دولت نمی تواند جای بخش خصوصی را در این رابطه بگیرد.

ظریف اطلاع رسانی به شرکتهای داخلی در خصوص ظرفیتهای کشورهای خارجی در خصوص پروژه ها و مزایده ها برای صادرات کالا یا خدمات فنی و مهندسی داخلی را یکی از وظایف وزارت امور خارجه دانست و اضافه کرد: از دیگر وظایف ما معرفی و انتقال توانمندیهای داخلی به کشورهای خارجی است تا شرکتهای ایرانی بتوانند در مناقصه های خارجی و بین المللی شرکت نمایند.

وزیر امور خارجه همچنین بر تقویت نگرش اقتصاد محور در بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت امور خارجه تاکید نمود و اضافه کرد: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و مالی باشد.

ظریف همچنین گفت: ما به سفرای خود در خارج تاکید نموده ایم که ارزیابی عملکرد آنها براساس میزان صادرات کالای غیر نفتی، صادرات خدمات فنی مهندسی، صادرات نیروی انسانی و واردات سرمایه، فناوری و توسعه گردشگری (افزایش سفرگردشگران به ایران) است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین عزم وزارت امور خارجه جهت آموزش مسائل مالی به دیپلماتهای اعزامی به خارج از کشور را خاطر نشان کرد و بر همفکری با فعالان بخش مالی در این رابطه و انتقال نیازهای مالی کشور به سفرا و دیپلماتها تاکید نمود.

در ابتدای این نشست مدیران و فعالین مالی ضمن بیان فعالیتهای خود در داخل و خارج از کشور به تشریح چالشها و موانع موجود در این زمینه پرداخته و انتظارات خود از وزارت امور خارجه در این عرصه را بیان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 463

به "ظریف: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و مالی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و مالی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید