توسعه همکاری های دو جانبه بین ایران و کره جنوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش آقای معلم، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سئول با وزیر علوم و ارتباطات کره جنوبی ملاقات و گفت و گو کرد.

توسعه همکاری های دو جانبه بین ایران و کره جنوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زارع پور که به دعوت همتای کره ای خود برای شرکت در کنفرانس وزرای ارتباطات و دیجیتال کشورهای عضو کمیسیون مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به سئول سفر نموده است، با وزیر علوم و ارتباطات کره جنوبی ملاقات کرد.

در این ملاقات که صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی انجام شد، وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط با کشورهای مختلف و نیز با اشاره به شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با کره جنوبی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کره جنوبی به ویژه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را اعلام نمود.

در این ملاقات دو جانبه، وزیر ارتباطات کشورمان با اشاره به پیشرفتهای کشور کره در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه پلتفرمهای بومی در این کشور گفت: ایران نیز همانند کره جنوبی در پی بهره گیری حداکثری از ظرفیتهای فناوری های نوین ارتباطی است تا زندگی را برای مردم تسهیل کند.

او ضمن معرفی بعضی از پلتفرم های ایرانی در حوزه های مختلف، بر آمادگی شرکت های ایرانی در تبادل دانش و تجربه با شرکت های کره ای تاکید نمود.

وزیر علوم و ارتباطات کره جنوبی نیز در این ملاقات با توجه به سابقه تاریخی روابط دو کشور و نامگذاری خیابانی در سئول به نام تهران، بر حفظ روابط بین دو کشور تاکید نمود.

بیشتر بخوانید:

  • ملاقات وزیر ارتباطات با فعالان کسب و کارهای مجازی | بی تفاوت نبودیم و اقدامات خوبی انجام دادیم

او بعلاوه ضمن اشاره به ظرفیت های دو طرف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از توسعه همکاری ها در این بخش استقبال کرد.

در این نشست دو طرف توافق کردند که تشکیل یک گروه کاری مشترک برای توسعه روابط دو کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1105

به "توسعه همکاری های دو جانبه بین ایران و کره جنوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری های دو جانبه بین ایران و کره جنوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید