طلسم تساوی های استقلال شکست؛ اما خط دفاعی جور مهاجمان کیشد

به گزارش آقای معلم، خبرگزاری خبرنگاران- استقلال و پیکان در بازی دستگردی به مصاف هم رفتند و این بازی با نتیجه 2-0 به سود استقلال به سرانجام رسید.

طلسم تساوی های استقلال شکست؛ اما خط دفاعی جور مهاجمان کیشد

به گزارش خبرنگاران، تیم های استقلال و پیکان امروز به مصاف هم رفتند و این دیدار با پیروزی استقلالی ها همراه بود. آبی ها در این دیدار پس از دو بازی از ابتدا با سیستم سه دفاعه به میدان رفتند البته این تغییر در میانه بازی با پرسپولیس لحاظ شد جایی که فرهاد مجیدی حین بازی دربی یامگا را عقب کشید و سیستم سه دفاعه تیم باز هم شکل گرفت.

استقلال در این دیدار از لحاظ ساخت بازی و ایجاد موقعیت نسبت به دو دیدار گذشته پیشرفت خوبی داشت آن ها پلان های خوبی برای ایجاد موقعیت روی دروازه پیکان داشتند و روی همین پلن ها هم توانستند به موقعیت های خوبی برسند اما ما همچنان شاهد تصمیم گیری های نادرست از سوی مهره های هجومی این تیم برای زدن ضربات آخر بودیم. در ابتدای بازی یکی از برنامه های اصلی استقلال برای موقعیت سازی انجام کارهای ترکیبی روی نیم فضا و فلنک راست بود جایی که در آن ناحیه بازیکنانی مثل امیرحسین حسین زاده و یامگا حضور داشتند و با انجام کارهای ترکیبی توپ را وارد فضای مناسبی می کردند و استقلالی ها با سانتر های یامگا در پی ایجاد موقعیت بودند.

لاین دفاعی استقلال هم امروز خیلی جلو بازی می کرد و همین قضیه رجحان خوبی به آن ها در حملات می داد. کوین یامگا امروز هم به دلیل غیبت وریا غفوری از دروازه حریف کمی دورتر و به حاشیه رانده شده بود اما نسبت به بازی های گذشته ای که جای وریا غفوری را در ترکیب بازی می کرد عملکرد بهتری از لحاظ هجومی داشت البته نوع بازی پیکان هم طوری بود که خیلی فشار زیادی در نیمه اول روی دروازه استقلال ایجاد نشد تا یامگا خیلی درگیر وظایف دفاعی اش نشود. همین عقب کشیدن یامگا هم باعث حضور خاقانی در ترکیب شده بود.

در این دیدار نیز مثل همیشه نقطه قوت اصلی تیم استقلال سه مدافع میانی این تیم بودند جایی که سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و عارف آقاسی در ترکیب تیم حضور داشتند. سیاوش یزدانی علاوه بر گلی که به ثمر رساند با دادن پاس های بلند و موثری که داشت به خوبی استقلال را رو به جلو حرکت می داد و محمد دانشگر هم علاوه بر گلی که به ثمر رساند، با حضور روی صحنه هایی که استقلال در خط حمله حضور داشت به این تیم رجحان عددی خوبی در زمین حریف می داد و این دو مدافع نیز روی ضربات شروع مجدد به خصوص کرنرها و ضربات شروع مجدد جاگیری بسیار خوبی داشتند و گل اول و دوم استقلال هم روی همین قضیه به ثمر رسید.

اگر گل ارسلان مطهری را فاکتور بگیریم، یکی از بزرگترین مسائل استقلال که همچنان پا برجا است، زدن ضربات آخر... به جز صحنه گل مطهری مهاجمان این تیم تمام موقعیت هایی را که در اختیار داشتند با ضربات نه چندان خوبشان از دست دادند و این قضیه شمایی کلی از شرایط استقلال به ما می دهد. آبی های تهران از لحاظ دفاعی بهترین تیم لیگ هستند و نسبت به سایر مدعیان دارای خط حمله بسیار ضعیفی هستند و امروز مدافعان این تیم علاوه بر حفظ کیفیت دفاعی شان، جور مهاجمان این تیم را هم کشیدند و با دو گلی که به ثمر رساندند فشار را از روی تیم برداشتند تا آبی ها به راحتی گل سوم را هم به ثمر برسانند. شاید ارسلان مطهری به عنوان مهاجم گل سوم تیمش را به ثمر رسانده باشد اما استقلال نیاز دارد که گل های معین کننده اش از سوی مهاجمان به ثمر برسد.

یکی از نقاط قوت استقلال در این فصل استفاده از ضربات شروع مجدد و کرنر ها است با توجه به این که آبی ها روی گل زنی در جریان بازی مشکل دارند، این ضربات فرصت خوبی هستند تا این تیم با حضور مدافعانش به نتیجه برسد.آن ها در بازی با تراکتور روی همین موقعیت ها یک گل سه امتیازی زدند و مقابل فجر به یک پنالتی دست پیدا کردند... استقلال بدون شک دارای بهترین خط دفاعی لیگ است و همین فاکتور هم این تیم را بالای جدول نگه داشته است چرا که با توجه به اوضاع نه چندان خوب مهاجمان این تیم اگر مدافعان تیم آمار تنها 2 گل خورده در 9 بازی را به ثبت نمی رساندند معلوم نبود استقلال در چه جایگاهی قرار می گرفت.

در خروج استقلال از بحران سیاوش یزدانی و محمد دانشگر نقش مهمی ایفا کردند. استقلال در شرایطی روز گذشته به مصاف پیکان رفت که اگر آبی ها پیروز نمی شدند این تیم را شکست بدهند با بحرانی جدی روبرو می شدند و البته از صدرجدول دورتر از قبل می شدند. با این حال عملیات فرار استقلال از بحران به دست 2 مدافع رخ داد، جایی که سیاوش یزدانی در دقیقه 32 و دانشگر در دقیقه 74 خیال تیم شان را از کسب چهارمین پیروزی فصل راحت کردند و در اواخر بازی هم ارسلان مطهری گل سوم را وارد دروازه پیکان کرد. استقلال هنوز در خط حمله با مسائلی روبرو است و فرهاد مجیدی تلاش می کند در هفته های آینده تیمش را به جهت پیروزیت برگرداند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 865

به "طلسم تساوی های استقلال شکست؛ اما خط دفاعی جور مهاجمان کیشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلسم تساوی های استقلال شکست؛ اما خط دفاعی جور مهاجمان کیشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید