شکم بزرگ در میانسالی با ضعف و ناتوانی در پیری مرتبط است

به گزارش آقای معلم، به گفته محققان، افراد چاق که عمدتاً چربی دور شکمی دارند، بیشتر در معرض علائم ضعف، از جمله خستگی، سرعت پایین راه رفتن و کاهش سطح فعالیت بدنی هستند.

شکم بزرگ در میانسالی با ضعف و ناتوانی در پیری مرتبط است

این علائم می تواند باعث شود که فرد در هنگام زمین خوردن آسیب بیشتری ببیند، دچار ناتوانی شود، نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد، کیفیت زندگی پایین تری داشته باشد و زودتر بمیرد.

مطالعه تازه شامل بیش از 4500 نفر در نروژ بود که به طور میانه به مدت 21 سال، با میانگین سنی 51 سال، تحت نظر بودند. دور کمر آن ها در ابتدا گرفته شد.

دور کمر 94 سانتی متر یا کمتر برای مردان و 78.5 سانتی متر یا کمتر برای زنان، به عنوان طبیعی طبقه بندی شد. میانه بالا برای مردان 94 تا 101.5 سانتی متر و برای زنان 81 تا 89 سانتی متر بود، و اگر بالای 101.5 سانتی متر برای مردان و 89 سانتی متر برای زنان باشد، بالا محسوب شد.

شریشتی اوچای، محقق ارشد از دانشگاه اسلو نروژ، گفت: افرادی که در ابتدا چاق بودند، تقریباً 2.5 برابر بیشتر احتمال داشت که در انتها مطالعه ضعیف یا در مرز ضعف باشند.

به همین ترتیب، افرادی که دور کمر بزرگی دارند، دو برابر بیشتر از افرادی که دور کمرشان طبیعی است، دچار ناتوانی یا ضعف می شوند، در حالی که آن هایی که دور کمر بسیار بزرگ تری دارند، 57 درصد با احتمال ضعف و ناتوانی روبرو هستند.

به گفته محققان، این یافته ها نشان می دهد چاقی کاهش قدرت عضلانی، ظرفیت هوازی و عملکرد فیزیکی مرتبط با افزایش سن را تشدید می کند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1145

به "شکم بزرگ در میانسالی با ضعف و ناتوانی در پیری مرتبط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکم بزرگ در میانسالی با ضعف و ناتوانی در پیری مرتبط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید