شاسی بلند تازه بهمن موتور برای رقابت با تیگو

به گزارش آقای معلم، فیدلیتی دریم جدیدترین شاسی بلند سه ردیفه گروه بهمن خواهد بود که در چین با نام جتور ایکس 90 پلاس شناخته می گردد و قرار است برای چری تیگو 9 حسابی شاخ و شانه بکشد!

شاسی بلند تازه بهمن موتور برای رقابت با تیگو

شاسی بلند فیدلیتی دریم در کشور چین با نام جتور X90 پلاس شناخته می شود؛ یعنی ریشه آن به چری بازمی شود. بعلاوه 3 پیشرانه مختلف از 1.5 لیتری تا 2 لیتری توربو شارژ روی آن سوار می شود و گیربکس دو کلاچه هم از مجذوب کنندهیت های آن به شمار میرود.

جلو پنجره جتور ایکس 90 پلاس بهمن موتور دقیقا با ابعاد آن هماهنگ است و درشت و تهاجمی به نظر می رسد. بعلاوه طرح کرومی آن، به زیبایی این قسمت افزوده و در کنار دی لایت ها، حسابی جلب توجه می نماید.

این قطعات کرومی به ستون های خودرو هم اضافه شده و در قسمت رکاب ها هم دیده می شود. رینگ های 20 اینچی با طرح 10 پره دوال با مقدار فیدلیتی دریم کاملا می خواند و حتی می توانید رینگ های 21 اینچی را هم انتخاب کنید. نمای عقبی، درشت ترین قسمت در طراحی فیدلیتی دریم است به چراغ خطرهای به هم پیوسته، چراغ خطر سوم، اسپویلر سقفی و سیستم اگزوز 2 کاناله محدود می شود.

داشبورد و کابین جتور X90 پلاس بهمن موتور

داشبورد فیدلیتی دریم قرار است میزبان دو نمایشگر دیجیتال با فرمت دوال اسکرین است که ابعاد مولتی مدیا لمسی و کلاستر دیجیتال به ترتیب به 12.3 و 10.25 اینچ می رسد. بعلاوه فرمان D کات با پدال شیفتر و غربیلک کرومیک هم در کنار سیستم نورپردازی کابین، به زیبایی اتاق جتور ایکس 90 پلاس بهمن موتور افزوده اند.

سیستم تهویه هوای اتوماتیک این خودرو هم به وسیله یک نمایشگر دیجیتال کنترل 9.7 اینچی می شود و خبری از کلیدهای فیزیکی نیست. به علاوه روی کنسول میانی هم می توانید کلیدهای اتوهلد و ترمز پارک برقی را در کنار اهرم دنده پیدا کنید.

سانروف برقی فیدلیتی دریم هم تقریبا 1.1 متر مربعی و تمام پانارومیک است و اگر نسخه 7 سرنشینه را انتخاب کنید، می توانید دریچه های هوای ردیف سوم را هم داشته باشید. صندلی های ردیف دوم و سوم هم به سبک کراس اورهای سایز بزرگ، کاملا تا می شوند و یک سالن بزرگ را به شما هدیه می دهند.

صندلی های ردیف جلو به تنظیم برقی با قابلیت گرمکن و مموری مجهز شده اند اما صندلی های ردیف دوم و سوم، کاملا دستی هستند. سیستم صوتی با 8 اسپیکر سونی، شارژر وایرلس و سیستم نورپردازی هم از امکانات مجذوب کننده آن به حساب می آیند.

مشخصات فنی و آپشن های فیدلیتی دریم

نسخه استاندارد فیدلیتی دریم به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 توربو شارژ TGDI مجهز شده که 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را روانه چرخ های جلویی می نماید. مصرف سوخت این نسخه در حالت ترکیبی و در هر 100 کیلومتر، تقریبا 6.9 لیتر خواهد بود.

باک فیدلیتی دریم هم تقریبا به 60 لیتر می رسد و برای یک مسافرت 700 کیلومتری مناسب است. توان جتور ایکس 90 پلاس بهمن موتور 1.6 لیتری توربو شارژ تقریبا 40 واحد بیشتر می شود و به 194 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور می رسد.

مجذوب کننده ترین مدل، به تریم 2 لیتری مربوط می شود که نزدیک به 260 اسب بخار قدرت و تقریبا 390 نیوتن متر گشتاور را به راننده هدیه می دهد. البته فرقی ندارد که کدام تریم را انتخاب کنید چرا که در هر سه مدل، گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 7 سرعته با تکنولوژی کلاچ خیس (W-DCT) وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلویی را بر عهده خواهد داشت.

متاسفانه فیدلیتی دریم در هر 3 تریم، یک کراس اوور دیفرانسیل جلو را به نمایش می گذارد اما شاید نسخه AWD آن هم روزی به ایران بیاید. حداکثر سرعت فیدلیتی دریم به 185 کیلومتر بر ساعت می رسد و تقریبا در 11.5 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می نماید.

جالب است بدانید که جتور ایکس 90 پلاس مدل 2023 در کشور عربستان، با 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی عرضه می شود. بعلاوه گارانتی موتور آن به مدت 10 سال یا کارکرد 1 میلیون کیلومتر است!

قیمت جتور X90 پلاس مدل 2023 در کشور عربستان بین 16 تا 19 هزار دلار است. واردات و احتمالا مونتاژ فیدلیتی دریم در کشور ایران قطعی است و با یک حساب و کتاب ساده می توان گفت که قیمت فیدلیتی دریم در ایران، بین 2.1 تا 2.7 میلیارد تومان خواهد بود. شرکت بهمن موتور قرار است در سال آینده، جتور X90 پلاس 2023 را با نام فیدلیتی دریم و به عنوان بزرگ ترین کراس اور خود، روانه ایران کند.

منبع:خبرآنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 13 فروردین 1402 بروزرسانی: 13 فروردین 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1168

به "شاسی بلند تازه بهمن موتور برای رقابت با تیگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند تازه بهمن موتور برای رقابت با تیگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید