سفرهای ژانویه تعطیل نشده و مسافران خود را دارد، ترکیه و دبی در صدر سفرهای کریسمس، هیچگاه آمار درستی از گردشگران ورودی نداشتیم

به گزارش آقای معلم، حرمت الله رفیعی (رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) با اشاره به آنکه مقدار جهانگردان ورودی نسبت به سال گذشته افزایش یافته، گفت: بعضی می گویند که حتا اگر تورهای مجانی بگذاریم کسی به ایران سفر نمی کند، این حرف نادرست است. هرچند تعداد جهانگردان ورودی از اروپا کم شده است اما مگر چه تعداد جهانگرد از اروپا داشتیم که می گویند کم شده است. در کل حتا در برترین حالت ورودی هایمان تعداد جهانگردان اروپا، کانادا و انگلیس به 40 هزار نفر هم نمی رسید.

سفرهای ژانویه تعطیل نشده و مسافران خود را دارد، ترکیه و دبی در صدر سفرهای کریسمس، هیچگاه آمار درستی از گردشگران ورودی نداشتیم

او ادامه داد: در شرایط کنونی بازار چین، روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان در حال رونق یافتن است. درواقع بازارهای هدف درحال احیا شدن است. اگر در حوزه بازارهای قدیمی به مشکل خوردیم اما اکنون بازارهای تازه احیا شده اند. اما متاسفانه تا به امروز هیچک از مسئولانی که بر سر مسند جهانگردی نشسته اند، نتوانستند آماری درست در اختیار ما بگذارند که بدانیم چه تعداد جهانگرد وارد کشور می گردد. این درحالی است که در تعاریف آمده هر مسافری که به کشور ما سفر کند و برای این سفر هزینه کند، جهانگرد تلقی می گردد. در چنین شرایطی 90 درصد افراد ورودی به کشور ما جهانگرد محسوب می شوند.

رفیعی در پاسخ به این سئوال که بیشتر ورودی ها به کشور با چه هدفی اعم از تجاری، تفریحی، زیارتی و… سفر می نمایند، گفت: بیشتر ورودی های به کشور با جنبه زیارتی و سیاحتی هستند و بیشتر به صورت انفرادی سفر می نمایند. سفر آنها نیز به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی ایران صورت نمی گیرد بلکه بیشتر به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی کشور خودشان هماهنگ می شوند و در ایران محل اقامت رزرو می نمایند.

سفر متمولین در ژانویه

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در مورد سفرهایی که در ماه ژانویه رونق می یابند، گفت: عموما ژانویه مسافران خود را دارد. مسافر ژانویه، مسافری است که از جایگاه مالی بالایی برخوردار است و با مسافران ایام دیگر تفاوت دارد. در نوروز و تابستان عمده هتل های 5 ستاره پر بودند اما هتل های 2 و 3 ستاره خالی بودند. درواقع می توان گفت، بخش متمول جامعه به سفر می رود و این روند ادامه دارد و تغییری در آن ایجاد نشده. همین امر درخصوص ژانویه و سفرهای این ایام نیز صدق می نماید و شاهد تغییر خاصی در این بخش نیستیم.

او ادامه داد: بخشی از سفرهای ژانویه به سمت ترکیه و اروپاست و بخشی دیگر به سمت بلوک غرب و بخشی دیگر به سمت بلوک شرق و مالزی و تایلند است. اکنون نیز بخشی به دبی اختصاص می یابد. اما بیشترین حجم سفرها به سمت ترکیه و بعد از آن دبی است و کشورهای حوزه CIA از آذربایجان و ارمنستان گرفته تا گرجستان و… است.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1245

به "سفرهای ژانویه تعطیل نشده و مسافران خود را دارد، ترکیه و دبی در صدر سفرهای کریسمس، هیچگاه آمار درستی از گردشگران ورودی نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای ژانویه تعطیل نشده و مسافران خود را دارد، ترکیه و دبی در صدر سفرهای کریسمس، هیچگاه آمار درستی از گردشگران ورودی نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید