رویداد ملی ایده پردازی، طراحی و ساخت نانوحسگر های زیستی تشخیص سریع شهریورماه برگزار می گردد

به گزارش آقای معلم، شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگر های تشخیص سریع، دومین رویداد ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگر های زیستی تشخیص سریع را شهریور ماه 99 برگزار می نماید.

رویداد ملی ایده پردازی، طراحی و ساخت نانوحسگر های زیستی تشخیص سریع شهریورماه برگزار می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگر های تشخیص سریع به عنوان اولین شبکه ملی نوآوری در حوزه فناوری های راهبردی با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست فناوری کشور، با هدف بومی سازی فناوری های راهبردی طراحی و ساخت سامانه های تشخیص سریع در کاربرد های مختلف پزشکی و غیر پزشکی، دومین رویداد ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگر های زیستی تشخیص سریع را شهریور ماه 99 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می نماید.

ابوالفضل میرزاپور دبیر شبکه پیشران و رویداد ملی طراحی و ساخت نانوحسگر های زیستی تشخیص سریع ضمن تاکید به ضرورت بومی سازی این فناوری در کشور و ظرفیت های تحقیقاتی و پژوهشی گسترده دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه طراحی و ساخت نانوحسگر های زیستی این رویداد ملی را بستری جهت هدفمندسازی و هم افزایی ظرفیت های علمی و دانش کشور به منظور توسعه فناوری و ارتقاء کارآفرینی در حوزه حسگر های زیستی دانست و اضافه نمود:علی رغم توانمندی های دانشی قابل توجه کشور در این حوزه متاسفانه بخش قابل توجهی از احتیاج کشور در این حوزه به وسیله واردات تامین می گردد. در حالی که امکان دستیابی به این فناوری ها در داخل و با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی وجود دارد.

دبیر دومین رویداد ملی ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگر های زیستی تشخیص سریع مهمترین حوزه های موضوعی رویداد را طراحی و ساخت انواع حسگر های تشخیص مستمر بیرون بدنی و درون بدنی، طراحی و ساخت نانوحسگر های تشخیصی LFA، طراحی و ساخت حسگر های تشخیصی سریع پوشیدنی و طراحی و ساخت حسگر های تشخیص سریع غیر متعارف بیان کرد.

وی در ادامه مهمترین هدف این رویداد را راه اندازی شبکه ای از افراد خبره و متخصص در این حوزه دانست که تا کنون پژوهش های قابل توجهی در این حوزه داشته اند. این رویداد بستری برای هم افزایی و تمرکز این متخصصان بر مسائل کلیدی کشور در این بخش فراهم خواهد کرد.

در این رویداد ملی اساتید، دانشجویان، صاحبنظران و خبرگان علمی که در این حوزه فعالیت نموده و طی تحقیقات و پژوهش های خود به نمونه های آزمایشگاهی دست یافتند می توانند طرح ها خود را تا تاریخ 31 تیر ماه 1399 به وسیله سایت شبکه پیشران به آدرس www.fast-diagnostic.ir به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

طرح های دریافت شده برتر پس از ارزیابی علمی و تخصصی و هم چنین آنالیز قابلیت های نوآورانه ضمن بهره مندی از جوایز نقدی و حمایت های معنوی شبکه می توانند طرح های خود را در روز رویداد که در شهریور ماه سال 99 برگزار می گردد و در حضور سرمایه گذاران، شتابدهنده ها و صندوق های سرمایه گذاری ارائه دهند. لازم به توجه است که طرح های برگزیده ضمن دریافت گواهی تائید از حمایت های تجاری سازی شبکه بهره مند می شوند.

دبیر شبکه پیشران همچنین از راه اندازی اولین مدرسه تخصصی نانوبیوسنسور با حضور مدرسان تراز اول کشور در این حوزه اطلاع داد و اضافه نمود: مدرسه تخصصی نانوبیوسنسور که به صورت سالانه برگزار می گردد در نظر دارد با بهره مندی از ظرفیت های علمی، آموزشی و تحقیقاتی کشور در این حوزه سطح علمی و مهارتی دانشجویان و پژوهشگرانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند، را افزایش دهد. آشنایی با مفاهیم پایه نانوبیوسنسور، آشنایی با روش های طراحی و ساخت نانوبیوسنسور های تشخیص سریع بر پایه موبایل از جمله اصلی ترین واحد های درسی این مدرسه تخصصی است.

وی ضمن تاکید بر برنامه ریزی بخش عملی و مهارتی در مدرسه اضافه نمود: علاقه مندان برای ثبت نام در رویداد می توانند به وسیله سایت www.fast-diagnostic.ir برای حضور در این مدرسه ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 31

به "رویداد ملی ایده پردازی، طراحی و ساخت نانوحسگر های زیستی تشخیص سریع شهریورماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد ملی ایده پردازی، طراحی و ساخت نانوحسگر های زیستی تشخیص سریع شهریورماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید