رئیس صنف جایگاه داران: بنزین سوپر در شهرستان ها کمیاب است

به گزارش آقای معلم، رئیس کانون انجمن های صنفی جایگاه داران سوخت گفت: در حال حاضر توزیع بنزین سوپر در بعضی شهرستان ها محدود شده و به مقدار مورد احتیاج در اختیار جایگاه دار نیست.

رئیس صنف جایگاه داران: بنزین سوپر در شهرستان ها کمیاب است

به گزارش ایلنا، همایون صالحی با اشاره به روند فزاینده مصرف بنزین گفت: اکنون مصرف بنزین افزایش پیدا نموده و نسبت به فراوری ناترازی داریم و همین موجب شده متولیان امر تصمیمات شتاب زده اتخاذ نمایند و بار گرفتاری به مردم و جایگاه دار منتقل گردد.

وی اضافه نمود: برای کنترل افزایش مصرف باید ابتدا سراغ خودرو ها برویم، 4 دهه است که دائم تکرار می گردد که مصرف سوخت در خودرو های ایرانی بالا و حتی به 12 لیتر در 100 کیلومتر پیمایش هم می رسد در حالی که استاندارد جهانی حداکثر 5 لیتر در هر 100 کیلومتر است، بنابراین اولین راه چاره برای کنترل مصرف، اصلاح این موضوع است.

رئیس کانون انجمن های صنفی جایگاهداران سوخت با بیان اینکه باید اوضاع حمل و نقل عمومی اصلاح گردد تا مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده نمایند، اعلام کرد: با بهبود اوضاع 24 میلیون خودرویی که در جاده ها تردد می نمایند، مصرف بنزین تا نصف کاهش پیدا می نماید.

وی در ادامه به موضوع اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی اشاره و توضیح داد: بسیاری از کارت ها گم شده و یا سوخته و از این بابت در جایگاه ها مشکل داریم، در کلانشهر ها مثل تهران، اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد و البرز هر سکو یک کارت در اختیار دارند و مسئله ای نیست، اما در شهر های کوچک تر در هر جایگاه یک کارت وجود دارد که منجر به تراکم و صف در جایگاه ها می گردد.

صالحی یادآور شد: با اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی فعلا کاهش مصرف چندانی مشهود نیست.

وی در ادامه تاکید نمود: در حال حاضر توزیع بنزین سوپر در بعضی شهرستان ها محدود شده و به مقدار مورد احتیاج در اختیار جایگاه دار نیست.

رئیس کانون انجمن های صنفی جایگاهداران سوخت کشور در ادامه بیان داشت: ما بار ها اعلام نموده ایم که کسری بنزین بخصوص در استان های گرمسیر بالا است، بعلاوه اعلام کردیم که باید این چالش رفع گردد.

وی کسری بنزین در جایگاه ها بخصوص منطقه ها گرمسیر را ناشی از کیفیت فرآورده هایی دانست که تحویل جایگاه دار می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 خرداد 1402 بروزرسانی: 17 خرداد 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1195

به "رئیس صنف جایگاه داران: بنزین سوپر در شهرستان ها کمیاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس صنف جایگاه داران: بنزین سوپر در شهرستان ها کمیاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید