دره توبیرون یکی از جاذبه های طبیعی استان خوزستان به شمار می رود

به گزارش آقای معلم، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای واصله، دره توبیرون یکی از جاذبه های طبیعی استان خوزستان به شمار می رود.

دره توبیرون یکی از جاذبه های طبیعی استان خوزستان به شمار می رود

دره توبیرون در موقعیت جغرافیایی N323017 E483529 در استان خوزستان واقع است. دره توبیرون در فاصله حدود 20 کیومتری از شهر در مسیری چند کیلومتری در بخش سردشت قبل از رسیدن به منطقه تنگه سرا در شمال دزفول واقع شد. دیواره های رفیع آن با ارتفاع بلند که گاه تا بیش از یکصد متر می رسد و انبوه درختان انگور، انجیر وحشی، برگهای شاووشان، آبشارها و آب چکان ها جلوه بسیار زیبایی را به این دره ها داده است که چشم هر بیننده ای را محو تماشای خود میسازد.

این دره حاصل هزاران سال فرسایش آبی حاصل از بارندگی های فصلی در حوزه های بالاتر و سرازیر شدن تند آبها در کوه و تپه می باشند بنحوی که در فصول خشک عمق زیاد دره مانند یک زهکش عمل کرده و آب سفره های زیر زمینی را جمع کرده و آب در کف دره جاری می شود، بطوریکه در بعضی قسمت ها از دیواره و کف دره آب زلال تراوش می کند. با وجود گرمای بالای 40 درجه دزفول، در این دره باد خنک آرامش خاصی را به میهمانان داده و دمای آن تا 25 درجه و کمتر نیز می رسد. این دره دارای دو آبشار بوده که همراه با طبیعت زیبا مناسب برای گردشگری هست. راه دسترسی به این آبشارها 30 کیلومتر جاده آسفالته است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1048

به "دره توبیرون یکی از جاذبه های طبیعی استان خوزستان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره توبیرون یکی از جاذبه های طبیعی استان خوزستان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید