خشونت خانگی را به اورژانس اجتماعی 123 اطلاع دهید

به گزارش آقای معلم، علی گو گفت: گروه های دچار و یا در معرض خشونت در شرایط بحرانی برای دریافت کمک می توانند با اورژانس اجتماعی و خط تلفنی 123 تماس بگیرند.

خشونت خانگی را به اورژانس اجتماعی 123 اطلاع دهید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمود علی گو سرپرست کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی گفت: بچه ها و همسران آزار دیده، سالمندان و معلولان آزاردیده، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، بچه ها خیابانی، دختران و پسران فراری از منزل ، ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی و منطقه ها حاشیه نشین با تاکید بر گروه های هدف اورژانس اجتماعی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، مشمول دریافت خدمات برنامه اورژانس اجتماعی هستند.

وی برنامه های اورژانس اجتماعی برای خدمات بیشتر را موارد زیر دانست:

توسعه مراکز و فعالیت های اورژانس اجتماعی و تیم های خدمات سیار جهت تسهیل دسترسی به خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی

ارتقاء تجهیزات مراکز خط تلفن 123 به منظور افزایش تماس های ورودی و امکان پاسخگویی به تماس های بیشتر

راه اندازی سامانه های ثبت اطلاعات خدمت گیرندگان اورژانس اجتماعی

اجرای برنامه های اطلاع رسانی و معرفی خدمات اورژانس اجتماعی به شهروندان

برگزاری دوره های آموزشی و بازآموزی برای ارتقا دانش تخصصی کارشناسان

سرپرست کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی گفت: بر اساس تماس های اجرا شده با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی در سال 99 بیشترین تماس به ترتیب در موضوعات زیر بوده است:

  • اختلاف خانوادگی حاد
  • گزارش کودک آزاری
  • همسرآزاری
  • زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی

علی گو افزود: 38/2 درصد از تماس های اورژانس اجتماعی در موضوعات خشونت خانگی بوده است. مداخله در موارد خشونت های خانگی شامل: مداخله در موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول یا سالمند آزاری و اختلاف خانوادگی حاد است.

وی عوامل موثر بر خشونت زنان را ویژگی های فردی و خانوادگی، محیط و طبقه اجتماعی، قدرت مردان در بعد اقتصادی، مقدار حمایت سازمان های پشتیبانی کننده از زن، نقش رسانه ها و حمایت های قانونی در جامعه دانست.

سرپرست کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی شرح داد: کنترل فقر و اعتیاد، مقابله با تجمل گرایی و تشویق فرهنگ ساده زیستی، اصلاح الگو های همکاری و مشارکت در امور منزل، توجه بیشتر به حقوق زنان و رعایت آن از طرف مردان، بالا بردن فرهنگ فردی و اجتماعی و تقویت اعتقادات مذهبی می تواند در زمینه کنترل خشونت در خانواده مفید باشد.

وی بیان کرد: وقتی فرد دچار خشونت می شود می تواند با شماره تلفن 123 تماس گرفته و یا به مراکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور مراجعه نماید.

علی گو گفت: خشونت خانگی یک آسیب اجتماعی است که به سلامت جسمی و روانی قربانی و کل خانواده صدمه می زند و اثرات آن می تواند سال ها حتی پس از توقف خشونت ادامه داشته باشد. همچنین، بر سلامت و رشد ذهنی، اجتماعی و هیجانی بچه ها و نوجوانانی که شاهد و یا قربانی خشونت خانگی هستند تاثیر گذاشته و می تواند یک عامل خطر برای سوء مصرف مواد و الکل، پرخاشگری و خشونت و بزهکاری و انواع مسائل روان شناختی در بزرگسالی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 680

به "خشونت خانگی را به اورژانس اجتماعی 123 اطلاع دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت خانگی را به اورژانس اجتماعی 123 اطلاع دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید