حملات نیروهای صنعا به عمق امارات در واکنش به جنایات متجاوزان است

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، هشام شرف عبدالله وزیر خارجه دولت صنعا اظهار داشت: شورای امنیت از نقش تعریف شده برای آن در حفظ صلح و امنیت بین المللی فاصله گرفته است و در خدمت طرفهایی است که برای همه دنیا شناخته شده است و نقش جنایتکارانه در ویرانی یمن دارند.

حملات نیروهای صنعا به عمق امارات در واکنش به جنایات متجاوزان است

وی افزود: این شرم آور و مضحک است که یکی از متجاوزان به یمن قطعنامه تحریمهای تازه علیه یمن صادر کند. قطعنامه شورای امنیت درباره یمن با منشور سازمان ملل که بر حق طبیعی ملتها در دفاع از خود تاکید دارد، مغایرت آشکار دارد.

هشام عبدالله تاکید کرد: آنچه نیروهای صنعا در هدف قرار دادن تاسیسات و مراکز وابسته به کشورهای متجاوز سعودی و اماراتی انجام می دهند در واکنش به جنایات متجاوزان علیه یمن است.

وی گفت: نیروهای صنعا دفاعی هستنند. با وجود حملات نظامی، محاصره و جنایات جنگی از سوی متجاوزان، اما نیروهای صنعا، غیرنظامیان را در کشورهای متجاوز هدف قرار نمی دهند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به استفاده ابزاری امارات از عضویت غیردائم خود در شورای امنیت، صدور قطعنامه علیه انصارالله یمن را هم به آن مربوط دانست و گفت: این اقدام در نتیجه عضویت غیردائم امارات است که شروع به سوءاستفاده از آن برای تحمیل مواضع خود با کمک کشورهای دیگر کرده است.

هشام شرف عبدالله ادامه داد: مجدداً از شورای امنیت می خواهیم که در راستای نقشی که برای آن ایجاد شده است، عمل کند نه اینکه منافع کشورهای قوی و ثروتمند را تامین کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 997

به "حملات نیروهای صنعا به عمق امارات در واکنش به جنایات متجاوزان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات نیروهای صنعا به عمق امارات در واکنش به جنایات متجاوزان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید