جزئیات بارندگی ها و فعالیت سامانه بارشی؛ کدام استان ها بارانی می شوند؟ ، دمای سردترین و گرمترین مرکز استان در کشور

به گزارش آقای معلم، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی استان ها خبر داد.

جزئیات بارندگی ها و فعالیت سامانه بارشی؛ کدام استان ها بارانی می شوند؟ ، دمای سردترین و گرمترین مرکز استان در کشور

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: جمعه (12 خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، یزد، کرمان، نیمه شرقی فارس، شمال هرمزگان، سیستان و بلوچستان و استان های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز و روز شنبه (13 خرداد) علاوه بر این منطقه ها در بخش هایی از استان اصفهان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: همین شرایط روزهای یکشنبه و دوشنبه (14 و15 خرداد) در استان های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز، دامنه های زاگرس مرکزی واقع در مرکزی و همدان همچنین در بخش هایی از استان های قم، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، شمال و شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه شنبه (16 خرداد) ابرناکی و بارش در دامنه های زاگرس مرکزی و شمال هرمزگان کاهش می یابد و در سایر منطقه ها ذکر شده افزایش ابر و رگبار پراکنده به ویژه در ساعات بعد از ظهر رخ می دهد.

وی افزود: طی پنج روز در شرق کشور به ویژه در منطقه (زابل) و تا یکشنبه در استان خوزستان در بعضی ساعات به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. ضیاییان گفت تا روز شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (13 خرداد) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در شب افزایش ابر با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 35 و روز یکشنبه (14 خرداد) صاف و گاهی وزش باد و در شب افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (12 و 13 خرداد) اهواز با دمای 43 و 44 درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای 7 و 9 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1402 بروزرسانی: 15 خرداد 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1194

به "جزئیات بارندگی ها و فعالیت سامانه بارشی؛ کدام استان ها بارانی می شوند؟ ، دمای سردترین و گرمترین مرکز استان در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بارندگی ها و فعالیت سامانه بارشی؛ کدام استان ها بارانی می شوند؟ ، دمای سردترین و گرمترین مرکز استان در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید