تور بلغارستان ارزان: جاهای دیدنی بلغارستان؛ 15 جاذبه بهشت رویایی بالکان

به گزارش آقای معلم، این کشور به لحاظ تعدد و قدمت اماکن تاریخی یکی از غنی ترین مقاصد گردشگری دنیا شمرده می گردد. بلغارستان علاوه بر جاذبه های باستانی به خاطر داشتن زیباترین سواحل شنی و تفریحی هواداران بسیاری دارد و بعلاوه به علت وجود تفرجگاه های زمستانی به بهشت اسکی نوردان معروفیت دارد. با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی بلغارستان را به شما معرفی کنیم.

تور بلغارستان ارزان: جاهای دیدنی بلغارستان؛ 15 جاذبه بهشت رویایی بالکان

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

1. وارنا (Varna)؛ یکی از محبوب ترین جاهای تماشای بلغارستان

شهر آفتاب خیز وارنا واقع در کرانه دریای سیاه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و از جاهای تماشای بلغارستان برای سفرهای تابستانی است. اگر به اماکن تاریخی علاقه مندید، حتما از گرمابه های رمی وارنا بازدید کنید و به کلیسای جامع این شهر که معروف ترین کلیسای ارتدوکس بلغارستان است هم سری بزنید.

سواحل وارنا از دیگر جاذبه های گردشگری معروف این شهر به شمار می فرایند که در امتدادشان به مجموعه متنوعی از کافه های ساحلی و انواع غذاهای دریایی دسترسی خواهید داشت.

2. وِلیکو تارنُوو (Veliko Tarnovo)

وِلیکو تارنُوو واقع در تپه های دامنه کوه های شمالی بلغارستان به شهر افسانه ای تزارها معروفیت دارد. رودخانه اِس شکل یانترا این شهر را به دو بخش تقسیم نموده است و از تراس های سقف سفالی ساختمان های حاشیه رود جلوه دل انگیزی دارد. این شهر قدیمی با کوچه های سنگ فرش و خانه های نیمه چوبی یکی از نمونه های عالی سبک معماری مکتب تارنُوو به شمار می رود که هم زمان با دومین امپراتوری بلغارستان در قرون وسطی شکل گرفت. در اینجا علاوه بر جاذبه های طبیعی شامل جنگل های مخروطی اطراف شهر می توانید از بسیاری اماکن تاریخی همانند قلعه تِزارِوِتس و کلیساهای بیزانسی تماشا کنید.

3. صوفیه (Sofia)

صوفیه مرکز و یکی از جاهای تماشای بلغارستان است که درواقع چهل تکه ای از تاریخ این مرزوبوم است. در این شهر می توانید در گلچینی از اماکن تاریخی ادوار مختلف گردش کنید، از یادبودهای دوران حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی و ویرانه های باستانی قلعه سِردیکا گرفته تا کلیسای رمی ـ بیزانسی سِنت جورج و بناهای اِستالینی. بازدید از کلیسای جامع اَلِکساندِر نِوسکی را نیز که در دوردستش قله های پوشیده از برف کوه های ویتوشا پیداست نباید فراموش کنید.

4. ژِراونا (Zheravna)

دهکده ژِراونا در دامنه کوه های بالکان و در میان انبوهی از کاج های بوسنیایی و نارون های سفید واقع است و بیشتر به خاطر حفظ سبک های معماری قدیمی بلغارستان معروفیت دارد. کلبه های محلی دهکده در خیابان های سنگ فرش ژِراونا همگی بازسازی و بازسازی شده اند و می توانید نمونه های مختلفی از انواع محلی نماهای چوب کاری شده را در اینجا ببینید. ازجمله اماکن تماشای ژِراونا می توان به منزل بوردان یُوکُو نویسنده معروف بلغار و کلیسای سِنت نیکلاس اشاره نمود. در پارک روستایی آگوست دوبرومایریتسا نیز که در نزدیکی همین جا واقع است در طول سال فستیوال های مختلفی همراه با معرفی لباس های سنتی و موسیقی محلی بلغارستان برگزار می شود.

5. بورگاس (Burgas)

بورگاس در جنوب شرقی بلغارستان و در کرانه دریای سیاه واقع است و به لحاظ صنعتی و حمل ونقل یکی از مهم ترین شهرهای این کشور و از جاهای تماشای بلغارستان به شمار می رود. علاوه بر ساحل شمالی که به عنوان محبوب ترین ساحل شنی بورگاس شناخته می شود، بازدید از دریاچه های وایا و آتاناسُوسکو را نیز نباید فراموش کنید. بعلاوه بورگاس تابستان ها میزبان مجموعه ای از هیجان انگیزترین فستیوال های موسیقی بلغارستان است که به سرزندگی این شهر اضافه می نمایند.

6. صومعه ریلا (Rila Monastery)

صومعه ریلا را شاید بتوان معروف ترین صومعه ارتدوکس شرقی در دنیا نامید که به نماد ملت بلغار نیز تبدیل شده است. مجموعه دژمانند این صومعه 8/800 متر مربع وسعت دارد و در سال 1983 در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. این صومعه به لحاظ معماری و نقش ونگارهایی که بر سقف و دیوارهایش نقش بسته اند بسیار تماشای است. بعلاوه به یاری موزه های مستقر در خود صومعه می توانید با تاریخ هزار ساله ریلا بیشتر آشنا شوید.

7. بانسکو (Bansko)

بانسکو یکی از جاهای تماشای بلغارستان و محبوب ترین تفرجگاه ورزش های زمستانی این کشور است که به خاطر پیست های اسکی معروفش هر ساله گردشگران بسیاری را از داخل و خارج کشور به اینجا می کشاند. در بانسکو پیست های اسکی دوقلوی چالین والوگ و شیلیگارنیکا در کل اروپای شرقی کم نظیرند. در این منطقه بعلاوه می توانید به مجموعه متنوعی از کافه ها و هتل های لوکس دسترسی داشته باشید و علاوه بر اسکی بازی از تماشای چشم انداز ارتفاعات پیرین لذت ببرید.

8. پامپُرُوو (Pamporovo)

پیست اسکی پامپُرُوو واقع در استان اِسمولیان در جنوب بلغارستان یکی از شناخته شده ترین پیست های اسکی جنوب شرقی اروپاست. این مکان تفریحی در میان کوه های رودوپ جنوبی و با فاصله کمی از مرز مشترک بلغارستان با یونان واقع شده است. در ماه های گرم تر سال پامپُرُوو مکان مناسبی برای پیاده گردی در مسیرهای کوهستانی است، اما بیشتر زمستان هاست که شلوغ می شود. این منطقه زمستان های معتدلی دارد و به خاطر شیب های آسانش محل مطمئن تری برای اسکی بازهای تازه کارست و البته برای کهنه کارترها هم مسیرهای هیجان انگیزتری دارد.

9. پارک ملی پیرین (Pirin National Park)

پارک ملی پیرین از گونه های گیاهی و جانوری فراوانی در خود محافظت می نماید و در لیست میراث دنیای یونسکو نیز ثبت شده است. قله های برفی مه آلود پیرین و دره های پایین کوه که از انبوه درختان کاج و صنوبر و در بعضی نقاط گل یخ پوشیده شده اند، چشم انداز ای وصف ناشدنی را جلوی چشم تان به نمایش خواهند گذاشت. این پارک با مسیرهای راه نوردی خوش چشم انداز اش به سمت بالای قله وایرِن (بلندترین قله کوه های پیرین) و مجموع 186 دریاچه کوهستانی به ویژه مکان مناسبی برای طبیعت گردهاست.

10. بِلوگِرادچیک (Belogradchik)

شهر بِلوگِرادچیک در دامنه های شمالی کوه های بالکان واقع است و به خاطر عجایب زمین شناختی اش معروفیت دارد. این صخره های عجیب وغریب را به نام صخره های بِلوگِرادچیک می شناسند که شامل هودوها (سنگ هایی که بر اثر فرسایش به شکلی شبیه قارچ درمی آیند) و صخره های سنگی انسان نماست و افسانه های بسیاری درموردشان نقل می شود. سایر تماشای های بِلوگِرادچیک عبارت اند از قلعه بِلوگِرادچیک که قدمت آن به دوران رم برمی شود، قلعه بابا ویدا و نقاشی هایِ دیواریِ ماقبل تاریخ غار ماگورا.

11. پلُوْدیوْ (Plovdiv)

پلُودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان و یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپاست که قدمت آن به 4000 سال پیش از میلاد مسیح برمی شود. این شهر بر روی هفت تپه و در امتداد رودخانه ماریتسا واقع شده است و انبوهی از تماشای های باستانی را در خود جای داده است. ازجمله اماکن تاریخی پلُودیو می توان به آمفی تئاترهای رمی، قلعه های تراسیان ها، یادبودهای متعلق به حاکمیت کروم خان که به کروم مخوف معروفیت داشت و کلیساهای دوران احیای ملی اشاره نمود. این شهر تاریخی از شهرهای مهم صنعتی و تجاری بلغارستان نیز هست و در گوشه وکنارش علاوه بر بازدید از ویرانه های باستانی می توانید شور و هیاهوی شهرهای مدرن را نیز حس کنید.

12. ساحل آفتابی (Sunny Beach)

ساحل آفتابی بزرگ ترین و محبوب ترین ساحل تفریحی و از جاهای تماشای بلغارستان است که دارای پرچم آبی نیز هست (این پرچم نشان دهنده استانداردهای بالای زیست محیطی و کِیفی منطقه است). این ساحل در خلیجی واقع در سواحل دریای سیاه در نزدیکی استان بورگاس واقع شده است و تابستان ها یکی از پربازدیدترین منطقه ها گردشگری بلغارستان است. در اینجا به تنوع بی نظیری از رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید و تفریح و بعلاوه اقامتگاه های متعدد دسترسی خواهید داشت.

13. کوپریوشتیتسا (Koprivshtitsa)

کوپریوشتیتسا در استان صوفیه و در بین دره های کوه های سرِدنا گورا واقع است که به خاطر بناهای سبک معماری بلغاری و فستیوال های موسیقی محلی معروفیت دارد. در اینجا می توانید دستاوردهای جنبش احیای ملی بغارستان را در قالب سبک معماری و مجموعه تندیس های سنگی شهر ببینید. یادبودهای بسیاری از دوران احیای ملی بلغارستان و بعلاوه قیام خونین آوریل 1876 در جای جای کوپریوشتیتسا به چشم می خورند و کل اینجا را به یک یادبود ملی حفاظت شده تبدیل نموده اند.

14. پِرپِریکون (Perperikon)

منطقه باستانی پِرپِریکون بر صخره ای سنگی در 15 کیلومتری شمال شرقی شهر کنونی کاردزهالی واقع است و در سراسر شبه جزیره بالکان نظیر ندارد. گفته شده است که قبل از اینکه چنین جایی به وسیله مردم قبیله تراسیان بنا و مستحکم سازی شود، برای روحانیان عصر مس محل برگزاری مرنام و پیشگویی هایشان بوده (گفته می شود که آنها توانسته بودند پادشاهی اسکندر کبیر و امپراتوری آگوستوس را پیش گویی نمایند). آثار باستانی کشف شده در پِرپِریکون را می توانید در موزه باستان شناسی کاردزهالی ببینید. خلاصه اینکه اگر به تاریخ علاقه مندید و به بلغارستان سفر کردید، حتما سری به اینجا بزنید.

15. نِسِبار (Nessebar)

شهر نِسِبار در استان بورگاس یکی دیگر از جاهای تماشای بلغارستان است که در کرانه دریای سیاه واقع است و در سال 1983 به خاطر تاریخی بودنش در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شد. این شهر به عبارتی غرق در تاریخ است و مجموعه بی نظیری از ویرانه های مربوط به دوران تراسیان ها و کلیساها و قلعه های تاریخی را در خود جای داده است. تجربه قدم زدن در قسمت قدیمی نِسِبار با خیابان های باریک سنگ فرش و خرید از مغازه های کوچک سوغاتی فروشی اش قطعا لذت گشت وگذار در بلغارستان زیبا را فراموش نشدنی تر خواهد نمود.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1051

به "تور بلغارستان ارزان: جاهای دیدنی بلغارستان؛ 15 جاذبه بهشت رویایی بالکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: جاهای دیدنی بلغارستان؛ 15 جاذبه بهشت رویایی بالکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید