تور ارزان مجارستان: دیدنی های بوداپست، دانوب آبی مجارستان (قسمت دوم)

به گزارش آقای معلم، بوداپست، مرکز مجارستان، یکی از شهرهای زیبای اروپای مرکزی است و امروزه هموطنان ما نیز اشتیاق زیادی برای بازدید از دیدنی های این شهر دارند. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بوداپست همراه خبرنگاران باشید.

تور ارزان مجارستان: دیدنی های بوداپست، دانوب آبی مجارستان (قسمت دوم)

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

بوداپست مرکز مالی، علمی، فرهنگی و سیاسی مجارستان است و یکی از مقاصد گردشگری محبوب اروپای مرکزی نیز محسوب می گردد. بوداپست با رودخانه دانوب، به دو قسمت تقسیم می گردد که در گذشته شهرهای جدایی بودند و بعدها باهم ترکیب شده و این شهر زیبا را به وجود آورده اند. در این شهر آثار سبک های مختلف معماری، شکوه و حتی ویرانی های جنگ را می توانید به تماشا بنشینید. اگر اهل تفریح و تفریح هستید، نگران نباشید، چون بوداپست برای هر کسی، چیزهای مختلفی دارد تا رضایت همه را جلب کند. اگر شما هم دوست دارید در خصوص این شهر بیشتر بدانید، ادامه مقاله را دنبال کنید تا تماشای های آن را به شما معرفی کنیم:

(Andrassy ut)، شلوغ ترین بلوار بوداپست

Andrassy ut 2/4 کیلومتر امتداد دارد و شلوغ ترین خیابان بوداپست هم برای عابران پیاده و هم برای وسایل نقلیه است. این بلوار شگفت انگیز که در سال 1876 بنا شده، از میدان Erzsebet تا بنای یادبود هزاره در Varosliget کشیده شده است. کاخ های باشکوه، ساختمان های فرهنگی مهم مثل ساختمان اپرا و آموزشگاه موسیقی، موزه هنرهای آسیایی Ferenc Hopp و موزه یادبود Zoltan Kodaly (که در فضای آزاد واقع شده است و به احترام نویسنده بزرگ مجارستانی ساخته شده و در اطراف آن مجسمه های مبارزان آزادی این کشور واقع شده است) در این خیابان قرار دارند. Andrassy ut بعلاوه محل پرطرفداری برای خرید است و بوتیک هایی با اجناس نفیس، کافه ها، رستوران ها و تئاترهای عالی دارد.

جزیره مارگارت (Margaret Island)

جزیره ی مارگارت که تقریبا 2/4 کیلومتر طول و 503 متر عرض دارد، اصلی ترین مرکز تفریحی و گردشگری برای بسیاری از اهالی بوداپست است. حمام های درمانی و آب های معدنی، باغ ها و راستاهایی که به دقت به آن ها رسیدگی می گردد، بعلاوه ویرانه های بسیاری از ساختمان های تاریخی، همگی از عوامل جذب گردشگرانی هستند که به بوداپست سفر می نمایند. یکی از مهم ترین بخش های جزیره که باید از آن بازدید کرد، حمام Palatinus است؛ این حمام یک مجموعه آب معدنی بزرگ است که مساحتی بیش از 17 هکتار دارد و شامل حمام با امواج مصنوعی با استخرهای درمانی، استخر شنا و استخر مخصوص بچه ها می گردد و می تواند در آن واحد میزبان 20 هزار نفر باشد.

از دیگر جاذبه های زیبا و تماشای این جزیره فوق العاده می توان به باغ رز (Rozsakert)، بنای یادبود اتحاد که مجسمه ای فلزی است که Istvan Kiss در سال 1972 به شکل گل ساخته است، ویرانه های صومعه دومینیکن که زمانی اقامتگاه شاهزاده مارگارت، دختر پادشاه Bela چهارم بود، برج مخزن آب 51 متری که در سال 1911 ساخته شده و رصدخانه ای فوق العاده زیبا دارد و یک تئاتر بزرگ روباز اشاره نمود.

منطقه Inner Ring بوداپست

منطقه Inner Ring (حلقه درونی) بوداپست مرکز شهر قدیمی پست را دربرمی گیرد که دیوارهای شهر سابق نیز در آن واقع شده است. اینجا علاوه بر موزه ملی مجارستان، می توانید کلیسای دانشگاه را که متعلق به قرن 18 میلادی و یکی از برترین کلیساهای باروک شهر است، بیابید. موزه ادبی پتوفی (Petofi Literary Museum) نیز با مجموعه ای از آثار شاعران و نویسندگان برجسته این کشور، در منطقه Inner Ring واقع شده است.

کنیسه پست و موزه یهودیان نیز از مهم ترین جاذبه های گردشگری این منطقه محصوب می گردد که در سال 1859، بر اساس طرح معمار اهل وین، Ludwig Forster، به سبک موری-بیزانسی ساخته شده است. این معبد شکلی بسیار چشم نواز دارد و داخلش نیز مانند نمای آن، بسیار زیبا است. کلیسای Reformed که کلیسایی با یک راهرو است، بین سال های 1816 تا 1859 به سبک کلاسیک ساخته شده و از دیگر بناهای تاریخی و تماشای Inner Ring است. موزه کتاب مقدس (Bible Museum) که اولین ترجمه کامل کتاب مقدس به زبان مجارستانی و اولین نسخه انجیل عهد نو یونانی در آن به نمایش گذاشته شده است، از دیگر جاهایی است که در بازدید از این منطقه باید به آن سر بزنید. اینجا بازاری متعلق به قرن 19 میلادی وجود دارد که به علت فروش محصولات تازه، گوشت و گل مشهور است و هواداران زیادی دارد.

خیابان Outer Ring

Outer Ring (حلقه بیرونی) که خیابانی به طول 4 کیلومتر است، از انتهای شرقی پل مارگارت آغاز شده و به شکل نیم دایره و به موازات ٰInner Ring، به دور شهر قدیمی پست تا انتهای شرقی پل تپوفی ادامه می یابد. خیابان Outer Ring در سال 1896 افتتاح شد و بسیاری از ساختمان های تاریخی که قدمت آن ها به اواخر قرن گذشته می رسد، در آن واقع شده است. از مهم ترین این بناها می توان به ایستگاه غربی (West Station) که در دهه 1870 به وسیله یک شرکت پاریسی به نام ایفل ساخته شده و بزرگ ترین مرکز خرید در اروپای مرکزی به نام WestEnd City Center با 400 مغازه اشاره نمود.

کلیسای St. Stephens Ring، تئاتر کمدی بوداپست (که در دهه 1890 ساخته شده) و الیزابت رینگ که در آن می ةوانید هتل باشکوه رویال که در قرن 19 ساخته شده است را ببینید، تئاتر Madach با موزائیک های دیواری چشمگیر و کافه مشهور نیویورک که محل رفت و آمد و دیدار های نویسندگان و دیگر شخصیت های مشهور بود، از دیگر بناهای مهم گردشگری این خیابان محسوب می شوند. کلیسایی مقدس Joseph Town با دو برج دوقلو که در اواخر قرن 18 میلادی، به سبک باروک ساخته شده است، از دیگر جاهایی است که در بازدید از این منطقه باید از آن تماشا کنید.

بودا رینگ (The Buda Ring)

بودا رینگ که به شکل نیم دایره است، تپه قلعه (Castle Hill) را مانند هلال ماه احاطه نموده است. این راستا، از انتهای غربی پل الیزابت آغاز شده و با قوسی بلند، به سمت شمال، یعنی انتهای غربی پل مارگارت امتداد پیدا می نماید. مهم ترین راستاهای بودا رینگ Krisztina körut/Attila ut و Margit körut است. تپه رز (Rose Hil) یکی از منطقه ها مسکونی بوداپست با خانه های ویلایی بسیار زیبا، باغ های بزرگ، خیابان ها و پیاده روهای شگفت انگیز از تماشای های مجذوب کننده بودا رینگ محسوب می گردد. موزه مسلمانان Turbe of Gul Baba، موزه درویش مسلمان بین سال های 1543 تا 1548 ساخته شده و از دیگر موزه های مجذوب کننده بوداپست است. پارک Varosmajor یک پارک شهری 200 ساله است که زمانی به عنوان شکارگاه مورد استفاده قرار می گرفت. کسانی هم که عاشق جمع کردن تمبر هستند، می توانند سری به موزه تمبر پستی بزنند که در آن مجموعه نفیسی از تمبرها، از سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است.

کلیسای دانشگاه (The University Church)

زیباترین کلیسای به سبک باروک در بوداپست، کلیسای دانشگاه است که می توان گفت تا حدودی پنهان مانده است چون در جنوب شهر قدیمی پست و به دور از خیابان های اصلی خرید واقع شده است. نمای اصلی آن، رو به یک خیابان باریک است، به همین علت کمتر به چشم می خورد و گردشگران کمتر متوجه آن می شوند. این کلیسا بین سال های 1725 تا 1742 ساخته شده (البته دو برج بزرگ آن در سال 1771 تکمیل شد) و در نمای آن، شخصیت های معروف مذهبی حکاکی شده است. این کلیسا یک شبستان با ستون های چسبیده به دیوار و کلیساهای کوچک دیگری دارد. دیوارهای این کلیسا از جنس مرمر مصنوعی است. از مهم ترین بخش های این کلیسا می توان به نقاشی های روی سقف از زندگی مریم مقدس (1776) و مجسمه های سنت پل و سنت آنتونی در محراب بالا (1746) اشاره نمود. در نزدیکی این کلیسا صومعه پائولین واقع شده است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

پل مارگارت و حمام های آب گرم آن

پل مارگارت از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول بودا رینگ را به بخش جنوبی جزیره مارگارت وصل می نماید؛ و بخش دوم با Outer Ring اتصال برقرار می نماید. این پل در سال 1876 ساخته شده و دومین پل قدیمی روی دانوب است؛ در طول جنگ جهانی دوم نیز تخریب شد اما در سال 1948 بازسازی شد. در نزدیکی این پل حمام Lukacs واقع شده است، آب معدنی که قدمت آن به قرن 12 می رسد. از دیگر چشمه های آب معدنی این منطقه حمام مشهور Csaszar Thermal است که قدیمی ترین حمام گرم بوداپست که هنوز هم کار می نماید و بخشی از موسسه ملی روماتولوژی و فیزیوتراپی این کشور است. تالاب Mill نیز یکی دیگر از جاذبه های طبیعی است که در نزدیکی پل مارگارت واقع شده است و سطح آب آن، به آب چشمه های آب گرم اطرافش بستگی دارد.

منبع: کجارو / planetware.com
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 858

به "تور ارزان مجارستان: دیدنی های بوداپست، دانوب آبی مجارستان (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: دیدنی های بوداپست، دانوب آبی مجارستان (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید