با خوردن این ادویه از آلزایمر در امان باشید

به گزارش آقای معلم، دارچین نوعی ادویه خوشبو است که در برخی از غذا ها می ریزند. این ادویه معطر از دارو های گیاهی خوشبو نیز محسوب می گردد. درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین می روید، همواره سبز است.

با خوردن این ادویه از آلزایمر در امان باشید

برترین نوع دارچین، دارچین سیلانی است. درختچه دارچین درختی است کوچک، به ارتفاع 5 تا 7 متر که از تمام قسمت های آن بویی مطبوع استشمام می گردد. گل های این ادویه در فاصله ماه های بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می گردد. خبرنگاران در این مطلب به آنالیز خواص دارچین در پیشگیری از آلزایمر می پردازد.

اثر ضدآلزایمر دارچین

دارچین حاوی مقدار قابل توجهی از ترکیبات با قدرت آنتی اکسیدانی است و به همین علت با رادیکال های آزادی که باعث پیری سلول ها می گردد مقابله می نماید.

این ادویه فعالیت مغز را افزایش می دهد و فشارهای عصبی را از بین می برد. ترکیباتی در دارچین دیده شده است که از بروز زوال عقل و مشخصا آلزایمر جلوگیری می نمایند.

دارچین دارای اثرات محافظت نماینده سیستم عصبی است که باعث پیشگیری و کنترل استرس اکسیداتیو و پروتئین های التهابی می گردد.

این ادویه در یاری به کاهش فرایند پیشرفت بیماری پارکینسون نیز موثر است. در مطالعه ای که در موش های مبتلا به بیماری پارکینسون انجام شد، مصرف دارچین به محافظت از نورون ها یاری نموده و باعث بهبود عملکرد عضلانی گردد.

اثر دارچین بر کاهش وزن

افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده اند اظهار کم اشتهایی و بی میلی نسبت به کربوهیدرات ها را تجربه نموده اند. اضافه کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و یاری خوبی برای کاهش وزن باشد. نصف این چای را قبل از خواب و به جای مانده آن را صبح بنوشید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون گردد، بهتر است بیماران در خصوص مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد احتیاج بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و بعلاوه فیبر است. رژیم غذایی پردارچین می تواند اثرات منفی خوراکی های پرچربی را کاهش دهد.

دارچین ادویه ای مهم و سرشار از مواد معدنی مورد احتیاج بدن از قبیل فیبر، منگنز، آهن و کلسیم و انواع ویتامین B1 ,B2 ,B12 ,B6 ,B3 و ویتامین c، ویتامین D، مونوساکارید، فسفر، روی، پتاسیم، سلنیوم، کولین و لیکوپن بوده و برای مردان و زنان مفید است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص و فواید شگفت انگیز تمر هندی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1049

به "با خوردن این ادویه از آلزایمر در امان باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن این ادویه از آلزایمر در امان باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید