بازدید نایب رئیس مجلس از موزه مردم شناسی و صنایع دستی تربت حیدریه

به گزارش آقای معلم، میراث آریا/ براساس خبرهای منتشر شده، بازدید نایب رئیس مجلس از موزه مردم شناسی و صنایع دستی تربت حیدریه صورت گرفت.

بازدید نایب رئیس مجلس از موزه مردم شناسی و صنایع دستی تربت حیدریه

علی محمدی اعلام کرد: در این بازدید که نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه حضور داشتند، گزارشی از شرایط آثار تاریخی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان به نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: طی چند سال اخیر در راستای توسعه گردشگری تربت حیدریه اقداماتی از جمله بهره برداری گردشگری از آثار تاریخی صورت گرفته که تا به امروز رباط علیا و رباط لاری به مرکز اقامتی تبدیل شده و بعلاوه رباط طبسی، حمام حاج رییس و آب انبار شیر چهارسوق جهت کاربری گردشگری در حال اقدام است.

او اضافه نمود: بعلاوه در راستای توسعه گردشگری روستایی 12 اقامتگاه بومگردی در روستاهای شهرستان راه اندازی شده است.

محمدی با بیان اینکه شهرستان تربت حیدریه در حوزه صنایع دستی نیز تا به امروز پیشرفت خوبی داشته و آینده ای روشن پیش رو دارد، توضیح داد: روستای بسک و شهر بایگ به عنوان روستا و شهر ملی صنایع دستی در زمینه ابریشم کشی انتخاب شده و اقدامات و برنامه های مختلفی در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی انجام و در حال اجراست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه با اشاره به سابقه تاریخی بیش از هزار ساله تربت حیدریه اظهار کرد: با پیگیری ها و حمایت های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مدیران ارشد شهرستان، این شهر تاریخی به کانون توجه مسئولان و مقامات بلندپایه کشور تبدیل شده و امیدواریم با یاری مردم و مسئولان روند رشد و توسعه گردشگری و صنایع دستی و حفظ و احیای آثار تاریخی این شهرستان سرعت گیرد.

محمدی گفت: شهرستان تربت حیدریه بیش از 350 اثر تاریخی شناسایی شده و 58 اثر تاریخی ثبت شده در لیست آثار ملی ایران دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1104

به "بازدید نایب رئیس مجلس از موزه مردم شناسی و صنایع دستی تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید نایب رئیس مجلس از موزه مردم شناسی و صنایع دستی تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید