استفاده نژادپرستانه شرکت آمریکایی از فناوری تشخیص چهره

به گزارش آقای معلم، شرکت رایت اید که داروخانه های زنجیره ای متعددی را در سراسر آمریکا اداره می نماید، از فناوری تشخیص چهره بر علیه سیاه پوستان و افراد کم درآمد استفاده می نماید.

استفاده نژادپرستانه شرکت آمریکایی از فناوری تشخیص چهره

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، Rite Aid دارای صدها داروخانه در سراسر آمریکاست و به طور گسترده از فناوری تشخیص چهره در محله های کم درآمد و سیاه پوست نشین استفاده نموده است.

آنالیز که در خصوص عملکرد این شرکت اجرا شده، نشان می دهد این اقدام به خصوص در محله های با افراد کم درآمد در لس آنجلس و نیویورک اجرا شده و از هشت سال قبل تا به حال ادامه داشته است.

سیستم یادشده افرادی که را که در مراجعه های قبلی به داروخانه های Rite Aid به عنوان افراد بالقوه مجرم تشخیص داده شده بودند را ردگیری می نماید. در صورت ورود این افراد به داروخانه ها هشداری به مامور امنیتی این شرکت ارسال می شد و وی با مراجعه به داروخانه از فرد یادشده می خواست آنجا را ترک کند.

Rite Aid از این فناوری در بیش از 200 داروخانه استفاده نموده و این در حالی است که در خصوص دقت دوربین های تشخیص چهره و قابلیت نرم افزارهای مورد استفاده برای تطبیق چهره افراد با مجرمان واقعی تردیدهای جدی وجود دارد. دقت این فناوری به خصوص در خصوص شناسایی افراد سیاه پوست و زنان بسیار پایین است و بارها باعث دستگیری افراد بی گناه توسط پلیس شده. چندی قبل آی بی ام استفاده از این فناوری را به علت همین مسائل متوقف کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 92

به "استفاده نژادپرستانه شرکت آمریکایی از فناوری تشخیص چهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده نژادپرستانه شرکت آمریکایی از فناوری تشخیص چهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید