ادعای هلند درخصوص مزاحمت جنگنده های روسیه برای رزمناو هلندی

به گزارش آقای معلم، وزارت دفاع هلند مدعی مزاحمت جنگنده های روسیه برای یک فروند کشتی جنگی خود در دریای سیاه شد.

ادعای هلند درخصوص مزاحمت جنگنده های روسیه برای رزمناو هلندی

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری غروب سه شنبه به وقت تهران از ادعای هلند، یکی از اعضای ناتو درباره مزاحمت جنگنده های روسیه برای یک فروند رزمناو این کشور خبر دادند.

وزارت دفاع هلند مدعی شده که جنگنده های روسیه چند روز قبل برای یک فروند رزمناو هلندی در دریای سیاه مزاحمت ایجاد نموده اند. وزارت دفاع هلند مدعی است که جنگنده های سوخو-30 روسیه مانورهای ناامنی را در اطراف رزمناو اورتسن در پنجشنبه گذشته در حالیکه به سمت جنوب شرقی کریمه در حال حرکت بود، انجام دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که وزارت دفاع هلند مدعی شده جنگنده های روسی برای ناو اورتسن هنگام عبور از دریای سیاه در 24 ژوئن (پنجشنبه سوم تیر) مزاحمت ایجاد کردند. این وزارتخانه اعلام نموده است که پرواز این جنگنده ها با حق استفاده آزاد از دریا مغایرت دارد. وزارت دفاع هلند ادعا نموده که جنگنده های روسی حملات ساختگی علیه این ناو جنگی انجام داده و سامانه های ارتباطی آن را به مدت پنج ساعت مسدود کردند.

وزارت دفاع روسیه تا به امروز هیچ واکنشی نسبت به ادعای وزارت دفاع هلند نشان نداده است.

همزمان با برگزاری رزمایش آمریکا، اوکراین و بعضی کشورهای دیگر در دریای سیاه، ارتش روسیه نیز در شبه جزیره کریمه در حال آزمایش انواع سامانه های پدافندی سطح به هوای خود است. روسیه سامانه های دفاع موشکی اس-400 و پنتسیر و شماری از بمب افکن های سوخو-24 20 فروند هواپیمای نظامی و بالگرد را در شبه جزیره کریمه مستقر نموده و در حال سنجش میزان توانمندی آن هاست.

مرکز فرماندهی دفاع ملی روسیه دوشنبه اظهار داشت که ناوگان دریای سیاه روسیه با دقت مراقب تحرکات کشتی های جنگی ناتو و سایر کشورهای شرکت کننده در رزمایشی است که در دریای سیاه برگزار می گردد. مرکز فرماندهی دفاع ملی ناوگان دریای سیاه روسیه اظهار داشت که نظارت بر عملیات کشتی های ناتو و سایر کشورهای شرکت کننده در این رزمایش شروع شده است.

این رزمایش از روز دوشنبه برگزار گردید و شرکت کنندگان آن اوکراین، ایالات متحده، کانادا، انگلیس، هلند، رومانی، بلغارستان، یونان، ترکیه، لتونی هستند. در این رزمایش 4000 پرسنل نظامی، 40 فروند کشتی، قایق و شناورهای تدارکاتی، 30 هواپیما و بیش از 100 دستگاه کامیون و خودروی زرهی شرکت خواهند کرد. اوکراین و ایالات متحده با وجود درخواست روسیه برای لغو این رزمایش، تمرین نظامی را با مشارکت بیش از 30 کشور در دریای سیاه و جنوب اوکراین از روز دوشنبه شروع کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 643

به "ادعای هلند درخصوص مزاحمت جنگنده های روسیه برای رزمناو هلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای هلند درخصوص مزاحمت جنگنده های روسیه برای رزمناو هلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید