احتمال دیدار استقلال و پرسپولیس، 2 دربی آسیا با این جدول قطعی است!

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران، در سرانجام هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایران شرایط متفاوتی در جداول خود دارند. این فصل از مسابقات، در پنج گروه چهار تیمی برگزار می شود و شرایط صعود به مرحله یک هشتم متفاوت از سال های قبل شده است.

احتمال دیدار استقلال و پرسپولیس، 2 دربی آسیا با این جدول قطعی است!

بر اساس قوانین برگزاری مسابقات، پنج تیم نخست هر گروه به علاوه سه تیم دوم که بهترین عملکرد را دارند راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد.

معادلات تقابل تیم ها در مرحله یک هشتم هم دارای فرمول ویژه ای است و بسته به اینکه بهترین تیم دوم از کدام گروه ها صعود کنند، حریفان مرحله یک هشتم با هم متفاوت خواهند بود.

در حال حاضر تراکتور ایران در رده دوم جدول گروه B، استقلال در رده دوم جدول گروه C، فولاد در رده سوم جدول گروه D و پرسپولیس در رده نخست گروه E قرار گرفته است.

با امتیازات رقم خورده تا پایان هفته چهارم، از بین کنندگان ایران این تنها استقلال است که می تواند به عنوان بهترین تیم دوم راهی مرحله بعد شود و تراکتور این شرایط را ندارد.

اگر جدول گروه ها تا پایان هفته ششم مرحله گروهی به همین شکل باقی بماند دو دربی بزرگ در انتظار قاره آسیا خواهد بود؛ یکی در ایران و دیگری در عربستان.

با جایگاه های فعلی تیم ها دربی بزرگ ایران در آسیا قطعی است؛ یعنی استقلال و پرسپولیس با فرمول تیم نخست گروه E و تیم دوم گروه C با هم دیدار می کنند. با همین جداول، الدحیل قطر با استقلال تاجیکستان، السد قطر با الشارجه امارات و النصر با الهلال عربستان دیدار خواهند کرد.

همانطور که گفته شد بازی های مرحله یک هشتم بستگی به این دارد که کدام تیم ها از کدام گروه ها به عنوان بهترین تیم دوم صعود کنند.

برگزاری دربی آسیایی در مرحله بعد در چند حالت دیگر هم ممکن است. به عنوان مثال هم استقلال و هم پرسپولیس در گروه خود صدرنشین شوند و تیم های دوم از گروه های A، C و E باشند.

به هر حال با اتمام مرحله گروهی همه چیز مشخص خواهد شد اما شاید برگزاری دو دربی بزرگ و حساس قاره آسیا در دو کشور ایران و عربستان بتواند جذابیت های مرحله یک هشتم نهایی را چند برابر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 555

به "احتمال دیدار استقلال و پرسپولیس، 2 دربی آسیا با این جدول قطعی است!" امتیاز دهید

1 کاربر به "احتمال دیدار استقلال و پرسپولیس، 2 دربی آسیا با این جدول قطعی است!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال دیدار استقلال و پرسپولیس، 2 دربی آسیا با این جدول قطعی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید