7 نکته مهم درمورد هتل ها که نباید آن ها را فراموش کنید

    به گزارش آقای معلم،
  1. ستاره ها معنی خاصی ندارند

ستاره ها معنی خاصی ندارند| 7 نکته مهم درمورد هتل ها

اطلاع از مفهوم تعداد ستاره های یک هتل، اولین نکته مهم درمورد هتل ها به حساب می آیند. همه ما وقتی چشم مان به یک هتل پنج ستاره می افتد، ذهنمان به طور اتوماتیک فرض می کند این هتل بهترینِ بهترین هاست! درست است که در مواردی چنین برداشتی می تواند، درست باشد، اما باید بدانید که ستاره ها تعیین کننده کیفیت هتل نیستند. ستاره ها تنها بیانگر امکانات هتل، نظیر اندازه اتاق ها، وای فای، استخر، سالن بدنسازی و… است. بنابراین این احتمال وجود دارد، در صورت اقامت در یک هتل پنج ستاره، سرویس یا غذایی درخور هتل یک ستاره، دریافت کنید.

7 نکته مهم درمورد هتل ها که نباید آن ها را فراموش کنید
  1. بهترین اتاق را بخواهید ، یکی از نکته مهم درمورد هتل ها

اگر به کلستروفوبیا مبتلا هستید و از حضور در یک اتاق تنگ و بسته حس بدی پیدا می کنید، از مسئول پذیرش بخواهید که اتاق مناسبی در اختیارتان قرار دهد؛ جایی که قطعاً فضای خلوت بیشتری نصیب تان خواهد شد. البته اگر صبر کنید تا سر مسئول پذیرش خلوت شود، بعد درخواست تان را مطرح کنید، شانس موفقیت تان چند برابر خواهد شد.

  1. معلوم است که اتاق با اتاق فرق دارد!

بهتون اطمینان می دم که اینجا همه اتاقا مثل همند. این یکی از دروغ هایی است که در هتل به شما تحویل می دهند. شکاک نباشید، اما در جریان باشید که حتماً اتاقی در کنجی، گوشه ای، جایی هست که کمی از بقیه اتاق ها بزرگتر است یا حمام بزرگتری با دو سینک دارد یا لااقل چشم اندازش خاص است. دلیلش هم تفاوت های کوچکی ست که در مرحله طراحی و کشیدن نقشه ساختمان وجود داشته.

اگر می خواهید،درطول اقامت تان در هتل سرویس مناسبی دریافت کنید، یک راهش این است که در زمان ورود، یک 20 دلاری را با احترام روی میز بگذارید و به مسئول پذیرش بگویید: ممنون می شم کمک کنید، اقامت دلنشینی داشته باشم. ممطئن باشید، اگر هتل، اتاق متفاوتی هم نداشته باشد، مسئول پذیرش در ازای انعامی که به او داده اید، تا آخرین روز اقامت تان هر کاری از دستش بربیاید، از تماشای رایگان فیلم گرفته تا استفاده رایگان از مینی بار و امکانات ویژه در اتاق و… برای راحتی شما انجام خواهد داد.

  1. حواس تان به امنیت تان در هتل باشد

یکی از 7 نکته مهم درمورد هتل ها که باید حواستان به آن باشد، مسئله امنیت است. وقتی وارد اتاق می شوید، احساس می کنید، جای تان امن است، البته طبیعی هم هست، چون اتاق هتل، فضای شخصی شماست و یک علامت ساده لطفاً مزاحم نشوید در پشت در، همه چیزی ست که برای بیرون نگه داشتن کل دنیا نیاز دارید. توصیه می کنیم، بیش از مقدار روی امنیت اتاق حساب نکنید. بهتر است خودتان هم کمی حواستان را جمع کنید و همه امور را بسنجید. اگر کسی در اتاق تان را زد و او را نمی شناختید، در را باز نکنید، حتماً برای هماهنگی با پذیرش تماس بگیرید. وقتی هم از اتاق بیرون می روید، می توانید، تلویزیون تان را روشن بگذارید تا احتمال ورود دزد به اتاق تان پایین بیاید.

  1. کلید مشکل تان دست مسئول پذیرش است

اگر در مدت اقامت تان در هتل مسئله ای پیش آمد یا از چیزی ناراضی بودید، حتماً آن را به صورت حضوری یا تلفنی به پذیرش منتقل کنید، اما در عین حال به یاد داشته باشید در بیشتر موارد، تقصیری متوجه مسئول پذیرش نیست. بنابراین، به صورت خلاصه و مودبانه مشکل تان را بیان کنید، اگر راه حلی به فکر تان می رسد، به طور صریح بیان کنید و سپس بپرسید که برای حل مشکل، دقیقاً باید با چه کسی صحبت کنید. معمولاً میز پذیرش قادر خواهد بود، به سرعت مشکل تان را حل نماید یا حداقل مثل یک کانال هدایت کننده، شما را به سمت حل مشکل سوق بدهد.

  1. هوشمندانه انتقاد کنید

اگر حس کردید، مشکل تان از نظر مسئول پذیرش مهم نیست و فقط سر تکان می دهد و بله، بله می کند، کافی ست خیلی مودبانه و در آرامش نامش را بپرسید. در چنین شرایطی هیچ چیز برای کارمند هتل، سخت گیرانه تر از این نیست که از طریق مسافران به نام شناسایی شود. حواستان باشد، چه با حرف ها و چه با لحن تان او را نترسانید یا تهدید نکنید، فقط یک اشاره مودبانه در پایان کافی ست: ممنون از کمک تون. پس من باز سر می زنم ببینم مشکل حل شده یا نه تامی. نام تون رو درست گفتم دیگه، نه؟

  1. انعام را فراموش نکنید؛ آخرین نکته ی مهم درمورد هتل ها

    7 نکته مهم درمورد هتل ها | پیشخدمت ها را فراموش نکنید

خدمتکارها یکی از سخت ترین شغل ها را در هتل دارند. درست است که بعضی هتل ها، سیاست انعام ممنوع را به پرسنل شان آموزش می دهند، اما انعام دادن یک رفتار بزرگ منشانه است؛ به خصوص وقتی که از سرویسی که دریافت کرده اید، رضایت دارید. انعام دادن برای هر سرویسی (دربان، بوفه، سالن آرایشگاه و…) عرف خودش را دارد، مثلاً یک یا دو دلار برای پارک کردن ماشین تان یا تاکسی گرفتن (و حتی کمی بیشتر اگر با چتر شما را تا نزدیک تاکسی همراهی کرده باشد). مقدار تقریبی انعام به خدمتکاران، در هتل سه ستاره 5 دلار، در هتل چهار ستاره 10 دلار و در هتل پنج ستاره 20 دلار است. فقط یادتان باشد که انعام دادن یک کار اجباری نیست و شما باید از صمیم قلب این کار را بکنید.

لذت سفر، با رعایت همین چند نکته مهم درمورد هتل ها دور از دسترس نخواهد بود. سفر خوبی داشته باشید. خبرنگاران برای تان بهترین ها را آرزو می کند.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1053

به "7 نکته مهم درمورد هتل ها که نباید آن ها را فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته مهم درمورد هتل ها که نباید آن ها را فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید