3 روش ساده برای یافتن استاندارد و تعداد باندهای وای فای گوشی موبایل

به گزارش آقای معلم، گوشی موبایل ما دارای وای فای 802.11n یا 802.11ac یا 802.11ax است؟ وای فای دو بانده یا سه بانده دارد یا اصلا تک بانده است؟ از کدام فرکانس های رادیویی وای فای پشتیبانی می کند؟

3 روش ساده برای یافتن استاندارد و تعداد باندهای وای فای گوشی موبایل

این سوالی است که شاید برای بسیاری از ما در هنگام خرید یک گوشی یا پس از چند سال کار کردن با اسمارت فون مان، تازه برایمان مطرح شده باشد.

روش 1: اتصال به وای فای 5 گیگاهرتز

ساده ترین روش این است که ببینید آیا در فهرست شبکه های وای فای گوشی، وای فای فرکانس 5 گیگاهرتز دیده می شود یا خیر! معمولا شبکه های وای فای مبتنی بر وای فای 5 گیگاهرتز، در انتهای نام شبکه وای فای یا SSID می توان عبارت 5GHZ یا 5G را دید ولی وای فای های فرکانس 2.4 گیگاهرتز این طور نیستند.

اگر گوشی موبایل شما یک شبکه وای فای 5 گیگاهرتز را شناسایی کرده باشد؛ پس از وای فای دو بانده پشتیبانی کرده و احتمالا از استاندارد AC یا 802.11ac است. البته، استاندارد وای فای 6 یا 802.11ax نیز از فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند ولی اگر گوشی شما قدیمی است و چند سال پیش و حتی سال گذشته خریداری کردید؛ احتمالا از رده AC است.

روش 2: جدول مشخصات گوشی

روش مطمئن تر و بهتر، مراجعه به سایت های درج کننده مشخصات گوشی و گشتن دنبال وای فای مدل گوشی خودتان است. وارد سایتی مانند شوید و مدل گوشی خود را در همان باکس جست وجوی بالا سرچ کرده و بعد در جدول مشخصات ارتباطی دنبال استاندارد وای فای بگردید.

مثلا، می خواهیم ببینیم گوشی آیفون 12 مینی چه استاندارد وای فای دارد و چند بانده است. عبارت iphone 12 mini spec را جست وجو کرده و بعد در جدول مشخصات کامل این گوشی سراغ فیلد comms می رویم که نوشته است این گوشی دارای وای فای دو بانده 802.11ax است (وای فای 6):

روش 3: مشخصات پردازنده مرکزی

اما بهترین و دقیق ترین روش، یافتن مدل پردازنده مرکزی یک گوشی و بعد مراجعه به مشخصات این پردازنده برای اطلاع از نوع وای فای و سرعت اینترنت و شبکه های ارتباطی و کلی اطلاعات دیگر است.

مثلا، اگر گوشی شما دارای پردازنده اسنپدراگون 655 است؛ کافی است عبارت Qualcomm Snapdragon 665 را در اینترنت جست وجو کنید تا به صفحات مشخصات این پردازنده برسید و به راحتی بتوانید درباره وای فای مورد پشتیبانی از طریق این پردازنده و گوشی های مبتنی بر آن، تحقیق کنید:

درباره همین پردازنده اسنپدراگون 655، نوشته شده که از وای فای دو بانده 802.11ac Wave 2 پشتیبانی می کند.

غالب گوشی هایی که در دست داریم؛ حداکثر وای فای دو بانده دارند و بعید است وای فای سه بانده داشته باشند یا از استاندارد Wi-Fi 6E پشتیبانی کنند؛ فقط مهم است که AC یا AX هستند که می توانید با ترفندهای بالا، از این موضوع سر درآورید!

منبع: شبکه چی
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 848

به "3 روش ساده برای یافتن استاندارد و تعداد باندهای وای فای گوشی موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روش ساده برای یافتن استاندارد و تعداد باندهای وای فای گوشی موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید