چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟ آموزش قدم به قدم

به گزارش آقای معلم، شیائومی به عنوان یکی از برندهای پیشرو در دنیای تکنولوژی، گوشی های هوشمند خود را با پشتیبانی از زبان های مختلف عرضه می نماید تا کاربران در سراسر دنیا بتوانند از آن ها بهره ببرند. اما ممکن است بعضی کاربران ایرانی بعد از خرید گوشی موبایل شیائومی، در تغییر زبان گوشی خود به فارسی با چالش هایی روبرو شوند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که با پرسش چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟ روبرو شده اید، در این مطلب همراه ما باشید تا به آنالیز نحوه انجام این کار بپردازیم.

چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟ آموزش قدم به قدم

چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟

برای تغییر زبان گوشی شیائومی به فارسی، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید این فرایند برای گوشی های مختلف شیائومی فرقی ندارد. خواه ردمی باشد، خواه پوکو یا خود شیائومی. بنابراین پاسخ پرسش های خود از قبیل چگونه زبان گوشی شیائومی ردمی 9 را فارسی کنیم، چگونه زبان گوشی شیائومی نوت 8 را فارسی کنیم و… را می توانید در ادامه بیابید.

  • وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • بخش Additional settings را پیدا نموده و روی آن ضربه بزنید.
  • در این بخش، گزینه Language & input را بیابید و انتخاب کنید.
  • گزینه Languages را انتخاب کنید.
  • از فهرست زبان های موجود، فارسی را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل، زبان گوشی شیائومی شما به فارسی تغییر خواهد نمود و می توانید از آن به راحتی بهره ببرید. گفتنی است که این تغییر زبان، تأثیری بر تنظیمات یا اطلاعات شخصی شما نخواهد داشت. بعلاوه، بعضی از اپلیکیشن ها که زبان فارسی را پشتیبانی نمی نمایند، به زبان اصلی خود باقی می مانند. اگر برایتان سوال پیش آمده که چگونه زبان انگلیسی گوشی شیائومی را فارسی کنیم، باید بگوییم می توانید همین مسیر را دنبال کنید.

اگر زبان فارسی در فهرست وجود ندارد، ممکن است احتیاج به دانلود زبان فارسی از فروشگاه نرم افزاری داخلی گوشی داشته باشید. برای این کار، روی گزینه زبان فارسی کلیک نموده و اینترنت خود را متصل کنید تا زبان مورد نظر دانلود گردد.

راهنمای حذف زبان از گوشی شیائومی ردمی

اینکه چگونه زبان گوشی شیائومی نوت 8 یا ردمی 9 را فارسی کنیم، پرسش مهمی بود که در بالا به آن پاسخ دادیم. اما اغلب گوشی های قدیمی ردمی از حافظه داخلی کمی برخوردار هستند و در نتیجه تعدد زبان ها شاید باعث گردد حافظه داخلی آن ها پر گردد و احتیاج داشته باشید بعضی از زبان ها را پاک کنید. برای این منظور، مسیر زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا به تنظیمات گوشی شیائومی ردمی خود بروید. آیکون تنظیمات معمولاً در صفحه اصلی یا در منوی گوشی واقع شده است. با کشیدن انگشت از پایین به بالا صفحه، می توانید به منوی اصلی دسترسی پیدا کنید.
  • مرحله دوم: بخش Additional settings را پیدا نموده و روی آن ضربه بزنید.
  • مرحله سوم: روی گزینه Languages & input یا زبان و ورودی کلیک کنید. از این بخش می توانید زبان متون نمایش داده شده در گوشی و بعلاوه زبان کیبورد را تغییر دهید.
  • مرحله چهارم: روی گزینه Languages یا زبان ها کلیک کنید.
  • مرحله پنجم: فهرست زبان های نصب شده روی گوشی شیائومی ردمی نمایش داده می گردد. روی سه نقطه در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • مرحله ششم: روی گزینه حذف کلیک کنید. باکس های بدون علامت کنار هر زبان ظاهر می شوند. روی باکس های مربوط به زبان هایی که می خواهید حذف کنید کلیک کنید.
  • مرحله هفتم: روی آیکون سطل زباله در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید تا زبان های انتخابی حذف شوند.
  • مرحله هشتم: پیغام تأییدی نمایش داده می گردد تا مطمئن شوید که این کار را به اشتباه انجام نداده اید. با فشار دادن دکمه OK یا تأیید، زبان مورد نظر حذف می گردد.

با انجام این مراحل، زبان های ناخواسته از گوشی شیائومی ردمی شما حذف خواهند شد و فضای حافظه داخلی گوشی شما آزاد می گردد.

اگر زبان پیش فرض گوشی چینی یا یک زبان ناشناخته باشد، چطور باید آن را تغییر دهیم؟

اگر زبان گوشی خود را به فارسی تغییر داده اید که چه بهتر. چون دیگر همه چیز را راحت تر متوجه می شوید و می توانید بدون مشکل با گوشی خود کار کنید. اما اگر در این بین، زبان اشتباهی را انتخاب نموده و از تنظیمات به صورت کلی خارج شوید، یا بعد از خرید گوشی موبایل شیائومی، آن را روی زبان دیگری تنظیم نموده باشید، یافتن تنظیمات مربوط به زبان شاید کمی سخت باشد. در این شرایط، باید بر اساس ترتیب قرارگیری گزینه ها در منوی تنظیمات، زبان گوشی را تغییر دهید. برای این منظور، مسیر زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا به تنظیمات گوشی شیائومی ردمی خود بروید. آیکون تنظیمات معمولاً در صفحه اصلی یا در منوی گوشی واقع شده است. با کشیدن انگشت از پایین به بالا صفحه، می توانید به منوی اصلی دسترسی پیدا کنید.
  • آنقدر به سمت پایین اسکرول کنید تا آیکون سه نقطه (…) را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید.
  • در این قسمت، روی گزینه دوم در منوی ظاهر شده کلیک کنید. با این کار، زبان ورودی را باز خواهید کرد (Language and input).
  • حالا کافی است روی همان گزینه نخست ضربه بزنید تا فهرست زبان ها باز گردد.
  • زبان مورد نظر را از فهرست ظاهر شده پیدا نموده و انتخاب کنید.

به همین سادگی، می توانید حتی در صورتی که زبان گوشی چینی یا هر چیز ناشناخته دیگری است، آن را به فارسی یا هر زبان دیگری که می خواهید تغییر دهید.

چگونه زبان کیبورد گوشی شیائومی را تغییر دهیم؟

علاوه بر تغییر زبان منوی گوشی، ممکن است بخواهید در شیائومی، زبان کیبورد گوشی خود را نیز دیگری تغییر دهید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • بخش Additional settings را پیدا نموده و انتخاب کنید.
  • به بخش Language & input بروید.
  • گزینه Manage keyboards را انتخاب کنید.
  • گزینه Keyboards را انتخاب کنید.
  • روی Add keyboard کلیک کنید.
  • زبان فارسی را انتخاب کنید.

بعد از انجام این مراحل، کیبورد فارسی به فهرست کیبوردهای فعال اضافه خواهد شد و می توانید از آن برای نوشتن متن های خود بهره ببرید.

برای کاربران شیائومی که زبان گوشی خود را به انگلیسی تنظیم نموده اند و حالا می خواهند آن را به فارسی تغییر دهند، مراحل ذکر شده در بخش های قبل کاملاً قابل استفاده هستند. تنها کافی است با دنبال کردن مراحل مربوط به تغییر زبان گوشی و کیبورد، زبان دستگاه خود را به فارسی تغییر دهید.

سخن پایانی

با دنبال کردن این راهنما، شما به راحتی می توانید زبان گوشی شیائومی خود را به زبان دیگری تغییر دهید و از تجربه کاربری بهتری بهره مند شوید. اگر در پی هدایت های بیشتر هستید، می توانید به بخش های مختلف تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و با آزمایش گزینه های موجود، برترین تنظیمات را برای خود پیدا کنید.

در این مقاله، راهنمای کاملی برای پاسخ به سوالات شما درباره تغییر زبان گوشی های شیائومی ارائه داده ایم. امیدواریم که با استفاده از این راهنما، بتوانید به راحتی زبان گوشی خود را تغییر داده و از امکانات گوشی شیائومی خود به برترین شکل ممکن بهره ببرید.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1403 بروزرسانی: 31 تیر 1403 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1257

به "چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟ آموزش قدم به قدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟ آموزش قدم به قدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید