چرا فعالیت در اسنپ هوادار دارد؟

به گزارش آقای معلم، اسنپ این روزها با کمپین سراسری جدیدی روی بیلبوردهای شهرهای سراسر ایران رفته است که به گزارش روابط عمومی این شرکت تا 5 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

چرا فعالیت در اسنپ هوادار دارد؟

اسنپ با این کمپین در شهرهای مختلف کشور کوشش می نماید توجه شهروندان را به این نکته جلب کند که برای کسب عایدی بیشتر می توانند در کنار کار و تحصیل به صورت پاره وقت هم در اسنپ فعالیت نمایند و با استفاده از قابلیت مقصد منتخب در جهتهای همیشگی و روزمره خود با روزانه حتی یک یا دو سفر هم عایدی داشته باشند.

این روزها بسیاری از مردم ترجیح می دهند برای زندگی راحت تر و تامین مخارج زندگی یک کار پاره وقت نیز کنار شغل ثابت خود داشته باشند و یکی از مشاغلی که در چند سال اخیر و با پیشرفت فناوری و نفوذ آن در زندگی افراد به وجود آمده، کار به عنوان راننده در تاکسی های اینترنتی است. در سراسر دنیا افراد زیادی این فعالیت را به عنوان شغل دوم یا ثابت خود انتخاب نموده اند. جالب است بدانید که در سال 2021 تعداد رانندگان اوبر در سراسر دنیا به حدود 3.9 میلیون رسید. در ایران نیز طبق آمار منتشر شده از سوی اسنپ، بیش از 3 میلیون و 400هزار نفر عضو ناوگان این تاکسی اینترنتی هستند.

در مصاحبه با چند راننده ای که در ناوگان اسنپ فعالیت می نمایند از شرایط کارشان پرسیدیم و اینکه آیا از آزادی انتخاب ساعت کار و دیگر امکاناتی که اسنپ به کاربران راننده می دهد رضایت دارند و آیا عایدی حاصل از کار پاره وقت با اسنپ گره ای از گره های زندگی روزمره باز می نماید؟

عایدی روزانه، از سرکار تا خانه

فعالیت در ناوگان اسنپ محدودیت زمانی ندارد و افراد با توجه به شرایط زندگی خود می توانند هر ساعتی از شبانه روز کار نمایند. ممکن است فردی در هفته فقط دو روز در این ناوگان فعالیت داشته باشد و بقیه هفته را به کارهای دیگر خود برسد. این شرایط در بیشتر مشاغل فراهم نیست.

قابلیتی به نام مقصد منتخب در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ وجود دارد که بسیاری از رانندگان پاره وقت از آن استفاده می نمایند. با استفاده از این قابلیت افراد می توانند محدوده ای را روی نقشه به عنوان مقصد خود، برای مثال لوکیشن منزل یا محل کارشان، تعیین نمایند و فقط درخواست مسافرانی را دریافت نمایند که هم جهت آن ها هستند و به سمت مقصد مشترکی در حرکتند. این قابلیت علاوه بر کسب عایدی هنگام رفت و برگشت از خانه تا سر کار می تواند به کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و بعلاوه کاهش ترافیک و آلودگی هوا یاری کند.

زهرا رضایی از کاربران راننده اسنپ که در شهر یاسوج مشغول کار است، می گوید: من متاهل هستم و فعلا فرزندی ندارم. معمولا صبح ها و شب ها در اسنپ فعالیت می کنم. برای من به عنوان یاری خرج گزینه بسیار خوبی است. مخصوصا که معمولا جهتهای خاص را قبول می کنم.

هزینه بالا، عایدی بالا

با توجه به اینکه ساعت کاری افراد فعال در ناوگان اسنپ متغیر است، مقدار عایدیها هم بسیار فرق دارد، اما صحبت با چند کاربر راننده پیروز و فعال که به صورت تمام وقت در سامانه اسنپ مشغول کار هستند نشان می دهد که ماهانه حدود 11 میلیون تومان عایدی دارند. طرح های پاداش نیز که در بازه های زمانی برای رانندگان فعال می گردد، به عایدی بیشتر کاربران راننده یاری می نماید. یک نمونه از این پاداش ها می توان به عضویت در سرویس اسنپ اشاره نمود که زهرا رضایی درباره آن می گوید: اگر تعداد تعیینی سفر را بعد از ثبت نام انجام دهیم تا یک میلیون و 500 هزار تومان پاداش دریافت می کنیم که من توانستم از این امکان بهره مند شوم.

البته نباید فراموش کرد که در شرایط مالی فعلی هزینه استهلاک و نگهداری از خودرو بسیار گران تمام می گردد. پوریا آزادی، 23 ساله، پس از تجربه چند کار دیگر، اسنپ را به عنوان شغل ثابت خود انتخاب نموده است. او که روزانه حدود 17 سفر اسنپی دارد، می گوید: من خرج مادر و خواهر کوچکم را می دهم. ناشکر نیستم، ولی هزینه های زندگی و ماشین خیلی بالا رفته. قبلا در یک رستوران کار می کردم و اصلا عایدیم پاسخگو نبود.

این شغل آسان نیست

محمدعلی محمدی که پیش از پیوستن به ناوگان اسنپ در سال 95، راننده ماشین های سنگین بوده می گوید: به نظر من فعالیت در اسنپ از خیلی از مشاغل بهتر است. عایدی در اسنپ بستگی به مقدار فعالیت خودت دارد و می توانی تنظیم کنی که چقدر عایدی داشته باشی. یکی از دوستانم که مهندسی پزشکی خوانده و در یک شرکت کار می کرد با ماهی 6-5 میلیون تومان حقوق نمی توانست اموراتش را بگذراند، اما اکنون در اسنپ فعالیت می نماید و عایدی بهتری دارد.

جواد سلیمی نیز قبلا در یک شرکت کار می نموده و مانند بسیاری از افرادی که شغل خود را تغییر دادند ابتدا وارد آژانس و سپس ناوگان اسنپ شده است. این کاربر راننده 56 ساله که عایدی بالایی در اسنپ دارد درباره ساعات کاری اش می گوید: حُسن این کار به این است که ساعات کاری کاملا به خودمان بستگی دارد. هر وقت تلفنمان را روشن کنیم کار آغاز می گردد و هر وقت خاموش کنیم تمام می گردد. من معمولا از 7 صبح کارم را آغاز می کنم و اینکه تا چه ساعتی ادامه دهم بستگی به شرایط آن روز دارد.

این راننده پرعایدی درباره کار کردن به عنوان راننده اسنپ می گوید: به نظر من کار راحتی نیست، کسانی را می شننام که وارد این کار شدند و پیروز نبودند. عایدی ما نتیجه ساعت ها کوشش است. من کارم را به نحو احسن انجام می دهم و سعی می کنم همواره رضایت مسافرینم را جلب کنم.

جواد سلیمی که به کار خودش ایمان دارد، در ادامه می گوید: فکر نمی کنم نه تنها در کشور که حتی در سیستم دنیای اوبر کسی بتواند به خوبی من این شغل را انجام دهد! من از زمانی که مدرسه می رفتم حتما به هر چیزی که می خواستم می رسیدم، زیرا از رکوردشکنی لذت می برم. علت عایدی بالایم در اسنپ هم همین است.

این کاربر راننده پرعایدی که بیش از 5 سال است در اسنپ فعالیت می نماید، درباره طرح های تشویقی نظر جالبی دارد: من کار خودم را انجام می دهم و گاهی در دل آن رکورد تعیین شده در طرح تشویقی را هم می زنم، ولی اینطور نیست که منتظر این طرح ها بمانم.

خدمات اسنپ به کاربران راننده

اسنپ علاوه بر قیمت گذاری پویا برای سفرها با ارائه خدمات به کاربران راننده سعی می نماید تامین هزینه ها را با توجه به عایدی برای اعضای ناوگان خود منطقی کند.

در کنار طرح های تشویقی روزانه و هفتگی برای کاربران راننده، خدمات دیگری نیز به آن ها ارائه می گردد. خدمات بهداشتی و درمانی، اختصاص وام، امکان گازسوز کردن خودروهای اسنپ با 75 درصد تخفیف و اختصاص سهمیه بنزین از دیگر خدمات ویژه کاربران راننده هستند.

باشگاه رانندگان اسنپ، سرویس جدیدی به نام کارفیکس را نیز راه اندازی نموده که قطعات خودرو (باتری، لاستیک، روغن موتور و…) را با هزینه ای زیر قیمت بازار برای رانندگان تامین می نماید. تمام کاربران راننده اسنپ حتی افرادی که فقط در این سامانه ثبت نام نموده اند و تا به امروز تنها یک سفر در اسنپ داشته اند نیز امکان خرید این قطعات را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1401 بروزرسانی: 6 اسفند 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 946

به "چرا فعالیت در اسنپ هوادار دارد؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چرا فعالیت در اسنپ هوادار دارد؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فعالیت در اسنپ هوادار دارد؟"

1 دیدگاه

سیما احمدی 21 تیر 1401

سلام
من گاهی تا 15 ساعت بصورت یکسره فعالیت دارم
کار در اسنپ خوبه بشرط اینکه با توجه به افزایش تورم قیمت سفرها نیز افزایش پیدا کنه که متاسفانه گاهی در مسافت 40 دقیقه ای با پایین ترین نرخ تعیین می‌شود و این اجحاف در حق کاربر راننده است

پاسخ به سیما احمدی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید