مرگ رئیس جمهوری پیشین هند 21 روز پس از ابتلا به کرونا

به گزارش آقای معلم، پراناب موکرجی، رئیس جمهوری پیشین هند درست 21 روز پس از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونایش در 84 سالگی از جهان رفت.

مرگ رئیس جمهوری پیشین هند 21 روز پس از ابتلا به کرونا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، موکرجی که برای برداشتن غده ای در مغز در بیمارستان بستری شده بود، همان جا فهمید به بیماری کووید-19 مبتلا شده است. دوره درمان او سه هفته ادامه داشت اما نتوانست پیامدهای کرونا را تاب بیاورد و در میانه های نهمین دهه زندگی درگذشت.

پراناب موکرجی 51 سال در عرصه سیاست هند حضور فعال و جدی داشت و بین سال های 2012 تا 2017 روی جایگاه ریاست جمهوری نشست. او پیش تر در دولت در سمت هایی چون وزیر دفاع، وزیر اقتصاد و وزیر امور خارجه ایفای نقش نموده بود و با اینکه رئیس جمهوری در هند بیشتر یک مقام تشریفاتی است اما کوشش می کرد چهره ای تاثیرگذار به ویژه در حوزه های اجتماعی از خود به نمایش بگذارد.

موکرجی در عرصه جهانی هم چهره ای شناخته شده و از اعضای اجرایی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی بود. او بیشتر دوران فعالیت سیاسی خود در با حزب کنگره گذراند که چند دهه بر سپهر سیاست هند سایه افکنده بود. تا اینکه حزب آقای موکرجی در دو انتخابات پیاپی 2014 و 2019 قافیه را به حزب آقای مازندران مودی باخت و عملا از صحنه کنار رفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 89

به "مرگ رئیس جمهوری پیشین هند 21 روز پس از ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ رئیس جمهوری پیشین هند 21 روز پس از ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید