لاشه یک هواپیما پس از 54 سال در یخچالی طبیعی در جنوب سوئیس کشف شد

به گزارش آقای معلم، پلیس سوئیس روز آدینه خاطرنشان کرد که لاشه یک هواپیما را که در سال 1968 سقوط نموده بود در کوه های آلپ کشف کرد.

لاشه یک هواپیما پس از 54 سال در یخچالی طبیعی در جنوب سوئیس کشف شد

به گزارش یورو نیوز، بقایای این هواپیما 54 سال پس از سقوط آن در یخچال طبیعی آلیتچ در کانتون وله در جنوب سوئیس پیدا شد. پلیس سوئیس می گوید لاشه این هواپیما را روز پنجشنبه کشف کرد.

این هواپیما که در روز 30 ژوئن سال 1968 سقوط کرد سه سرنشین داشت. اجساد سرنشینان این هواپیما پس از حادثه کشف شده بود، اما تا به امروز اثری از بقایای هواپیما پیدا نشده بود.

پلیس سوئیس در شرح علت عدم شناسایی لاشه این هواپیما در سال 1968 گفت: زمان حادثه یعنی بیش از 50 سال پیش امکانات فنی برای کشف لاشه هواپیما در منطقه ها صعب العبور محدود بود.

مسئولان پلیس سوئیس احتمال می دهند که به علت آب شدن یخچال طبیعی آلیتچ به ویژه در طول تابستان، باز هم قطعاتی از این هواپیما کشف گردد.

یکی از رسانه های محلی در کانتون وله سوئیس گزارش داده است که در ابتدا یک راهنمای جهت کوهستان آلپ پیروز به کشف لاشه هواپیما شد و سپس پلیس را در جریان گذاشت.

جهت کوهستانی در اطراف یخچال طبیعی آلیتچ به علت تغییرات آب و هوایی و آب شدن این یخچال طبیعی تغییر نموده است و اکنون از نزدیکی محل کشف لاشه هواپیما می گذرد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1055

به "لاشه یک هواپیما پس از 54 سال در یخچالی طبیعی در جنوب سوئیس کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاشه یک هواپیما پس از 54 سال در یخچالی طبیعی در جنوب سوئیس کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید