قانون جنجالی دنیای فوتبال تغییر کرد

به گزارش آقای معلم، بورد بین المللی فوتبال دستورالعمل نوی برای اعلام آفساید منتشر کرد. بر اساس دستورالعمل نو، زمانی که توپ در حال رسیدن به مهاجمی است که در آفساید واقع شده است اگر در میانه راه، برخوردی به مدافع حریف داشته باشد و حتی جهت حرکتش تغییر کند بعد از رسیدن توپ به مهاجم مورد نظر داور باید در سوت خود دمیده و آفساید اعلام کند.

قانون جنجالی دنیای فوتبال تغییر کرد

بورد بین المللی بعد از گلی که در ملاقات تیم های ملی فرانسه و اسپانیا در لیگ ملت های اروپا به وسیله کیلیان امباپه به ثمر رسید و باعث پیروزی فرانسه شد تصمیم گرفت در قانون آفساید تنونظر کند.

در صحنه مورد بحث، اریک گارسیا، مدافع اسپانیا، سعی کرد مانع از ارسال توپ گردد، ولی توپ بعد از برخورد به او در مقابل پای امباپه نهاده شد. امباپه پیش از این در موقعیت آفساید قرار داشت، ولی به علت برخورد توپ به گارسیا، داور گل را پذیرفت. اما بر اساس قانون نو، این گل باید آفساید اعلام می شد.

یکی دیگر از نمونه ها صحنه ای است که ماه گذشته در ملاقات تیم های ملی آلمان و انگلیس رخ داد. در جریان مسابقه، جک گرلیش توپ را به درون محوطه جریمه آلمان ارسال کرد. هری کین در این صحنه در آفساید قرار داشت. اما توپ بعد از برخورد به لوکاس کلاسترمن تغییر راستا داد و در نتیجه داور اعلام آفساید نکرد. این صحنه در نهایت به یک پنالتی برای انگلیس ختم شد که به وسیله هری کین وارد دروازه آلمان شد.

ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1050

به "قانون جنجالی دنیای فوتبال تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون جنجالی دنیای فوتبال تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید