طرز تهیه مالتاشن آلمانی، راویولی به سبک آلمانی (تور ارزان آلمان)

به گزارش آقای معلم، راویولی به سبک آلمانی یا مالتاشن یکی از انواع غذاهای گوشتی آلمان است که به خاطر اسفناجی که در آن استفاده می گردد طعمی خاص دارد و البته بسیار مغذی است.

طرز تهیه مالتاشن آلمانی، راویولی به سبک آلمانی (تور ارزان آلمان)

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

ایتالیایی ها و آلمانی ها هر دو کوفته های گوشتی یا دامپلینگ های خاص خودشان را دارند مثلا راویولی ایتالیایی یا مالتاشن آلمانی جزو غذاهای مهم این دسته هستند اما آلمان غیر از اینها به داشتن کوفته های سیب زمینی مانند گنوچی (Gnocchi) یا شوپفنودلن (schupfnudeln) هم مشهور است.

مواد لازم برای تهیه خمیر مالتاشن

  • آرد چند منظوره دو و دو سوم فنجان
  • تخم مرغ (بزرگ) دو عدد
  • نمک یک دوم قاشق چای خوری
  • روغن یک قاشق غذاخوری
  • آب سه تا پنج قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل خمیر مالتاشن یا فیلینگ مالتاشن

  • بیکن (خرد شده) سه برش
  • پیاز (میانه، خرد شده) یک عدد
  • سیر (خرد شده) یک حبه
  • گوشت گاو (چرخ نموده) 250 گرم
  • اسفناج (منجمد) 150 گرم
  • نان باگت (پودر شده) حدود یک برش ضخیم
  • تخم مرغ بزرگ یک عدد
  • جعفری (خرد شده) دو قاشق غذاخوری
  • خردل تند یک قاشق غذاخوری
  • آویشن خشک یک چهارم قاشق چای خوری
  • مرزنجوش خشک یک چهارم قاشق چای خوری
  • نمک یک چهارم قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه (آسیاب شده) یک عدد

مواد لازم برای پخت و سرو:

  • آب گوشت گاو یا هر آب گوشت دیگر دو لیوان
  • پیازچه یا جعفری (خرد شده) برای تزئین

مراحل تهیه مالتاشن

تهیه خمیر

در یک کاسه بزرگ یا کاسه همزن تان ابتدا آرد، نمک، تخم مرغ، روغن و مقداری آب را خوب مخلوط کنید تا خمیر منسجمی به دست بیاورید.

خمیر به دست آمده را روی یک سطح تمیز و خشک قرار داده و به مدت 5 تا 10 دقیقه ورز دهید تا یک دست گردد (یا در میکسر ایستاده بریزید تا خوب مخلوط گردد).

سپس خمیر به دست آمده را به شکل توپ در آورید، سطح آن را کمی روغنی کنید و در پلاستیک بپیچید و در گوشه ای قرار دهید تا حداقل یک ساعت استراحت کند.

تهیه مواد داخل خمیر یا فیلینگ

تابه ای میانه را انتخاب کنید و روی حرارت میانه قرار دهید سپس بیکن را حدود 5 دقیقه بپزید تا ترد گردد.

بیکن را با یک قاشق سوراخ دار از تابه خارج کنید. پیاز و سیر را به مدت 5 دقیقه در همان ظرفی که بیکن را تفت دادید، تفت دهید تا شفاف شوند.

یک کاسه بزرگ را برای مخلوط کردن بیکن و پیاز، گوشت گاو، اسفناج، نان، تخم مرغ، جعفری، خردل، آویشن، مرزنجوش، نمک و کمی فلفل انتخاب کنید و سپس همه مواد را در آن خوب ترکیب کنید. اگر می خواهید بافت ریزتری داشته باشید، می توانید مواد را در چرخ گوشت بریزید یا در غذاساز هم بپزید.

مرحله نهایی تهیه مالتاشن

روی یک سطح کمی آرد بپاشید، نیمی از خمیر را به ضخامت یک سانتی متر نازک تر باز کنید. شما باید یک ورق در حدود 30 در 45 سانتی متر از خمیر داشته باشید.

حالا ورق خمیر را با چاقو از طول به نصف برش دهید، سپس پنج برش عمود بر آن بزنید تا دوازده مستطیل (7.5 در 15 سانتی متر) ایجاد کنید.

یک قاشق غذاخوری از فیلینگ را روی هر مستطیل قرار دهید. مستطیل را روی آن تا کنید و دو طرف را به هم فشار دهید تا بسته گردد. با خمیر به جای مانده همین کار را تکرار کنید.

مالتاشن ها را بپزید و سرو کنید

در یک قابلمه بزرگ، آب گوشت را روی حرارت میانه رو به بالا بگذارید تا بجوشد. یک سوم مالتاشن های آماده را در آب گوشت بریزید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بپزند. با قاشق سوراخ دار آنها را بردارید. این کار را برای بقیه مالتاشن ها هم تکرار کنید.

مالتاشن های آماده را در ظرفی با مقداری آب گوشت که رویش را با پیازچه یا جعفری تزئین نموده اید سرو کنید.

نکات و فوت وفن های تهیه راویولی به سبک آلمانی

  • می توانید از ورقه های آماده خمیر ماکارونی به جای تهیه خمیر بهره ببرید.
  • برای اطمینان از محکم بسته شدن لبه های خمیر مالتاشن می توانید از یک چنگال برای فشار دادن لبه ها به هم بهره ببرید یا از چرخ کاتر شیرینی پاستا برای ایجاد لبه های زیبا بهره ببرید.
  • با تهیه مواد مالتاشن از قبل، می توانید در زمان صرفه جویی کنیدِ؛ برای این کار در واقع شما از قبل (گوشت چرخ نموده و ادویه ها) را مخلوط نموده و آن را فریز می کنید. یا حتی می توانید مالتاشن کامل آماده شده را قبل از پختن فریز کنید.
  • هر دو عدد مالتاشن حدود 350 کیلو کالری دارد.
  • اگر از این غذای آلمانی خوشتان آمده می توانید دیگر غذاهای آلمانی مثل میتلف را هم امتحان کنید. اگر هم ظاهر این غذا جذبتان نموده می توانید مانتی ترکیه و راویولی ایتالیایی را هم درست کنید.

مختصری از تاریخچه مالتاشن

مالتاشن یا مائول تاشن از آن دسته غذاهای آلمانی است که سابقه تاریخ طولانی دارد و به طور سنتی با روزه هایی که کاتولیگ ها می گرفتند و در آن از خوردن گوشت اجتناب می کردند، مرتبط است.

هدف از ایجاد این بقچه های گوشت و اسفناج در آن دوره این بود که گوشت را از چشم خدا پنهان نمایند. به این ترتیب کاتولیک های گوشت خوار می توانستند گوشت خود را بدون سروصدا بپزند و بخورند و همچنان تظاهر به حفظ روزه بدون گوشتشان نمایند.

در واقع، یک نام مستعار سوابی برای مالتاشن وجود دارد Herrgottsbescheißerle که به معنای خدای کوچک لعنتی است.

گفته می گردد که مالتاشن برای اولین بار در قرن هفدهم به وسیله راهبان سرکش صومعه شهر Maulbronn ایجاد شد.

معانی متفاوتی به کلمه مالتاشن نسبت داده می گردد در یکی از این ها گفته شده که Maul به معنای دهان و Taschen به معنای جیب است. اما عده دیگری می گویند اصطلاح Maul احتمالا از شهر Maulbronn گرفته شده است و مالتاشن نسخه کوتاه شده Maulbronn Taschen است.

سوالات رایج در خصوص مالتاشن

مالتاشن هم درست مثل همه غذاهای دیگر که داستان و جزئیات خودشان را دارند، سوالات مشترکی برای تهیه نمایندگانشان ایجاد می گردد که در ادامه به آنالیز آنها می پردازیم.

مالتاشن چیست و به چه معناست؟

مالتاشن یک کلمه آلمانی به معنای کیسه های خوراک است و در واقع به خوبی گویای شکل این غذاست. این غذا یکی از غذاهای ملی و سنتی آلمان است که در جشن های سنتی آلمان بخصوص پنج شنبه های مقدس قبل از عید پاک خورده می گردد و به عبارتی بخش مهمی از فرهنگ غذایی آلمانی محسوب می گردد.

خمیر مالتاشن یک خمیر نودل تخم مرغی است که طعم خردل، بیکن و مرزنجوش دارد. هرچند درست کردن آن آسان نیست، اما با کمی حوصله می توانید با تهیه این غذا تجربه خوردن یک غذای آلمانی خاص را هم به اندوخته تجربه هایتان اضافه کنید.

نحوه پخت مالتاشن

راه های پخت مالتاشن بسته به تخیل شما می تواند متفاوت باشد اما چهار روش محبوبی که در رستوران های آلمانی خیلی هوادار دارد شامل:

تهیه مالتاشن در آبگوشت (Maultaschen in der Brühe) است که به عنوان سوپ خورده می گردد.

مالتاشن سرخ شده در کره (Geschmälzte Maultaschen) دیگر روش طبخ این غذاست که همراه با پیاز کاراملی سرو می گردد.

مالتاشن سرخ شده در مخلوط تخم مرغ (Geröstete Maultaschen mit Ei) هم یکی از روش های پرهوادار پخت این غذاست.

مالتاشن به سبک سوئیسی (Maultaschen Schweizer Art) هم نوعی روش تهیه و پخت این غذاست که در آن از ژامبون و پنیر سوئیسی استفاده می گردد.

دو مورد اول سنتی ترین شکل سرو مالتاشن هستند اما دو مورد آخر هم بسیار محبوبند.

آیا می توان مالتاشن را فریز کرد؟

بله، مالتاشن را می توان قبل از پختن منجمد کرد و تا سه ماه در فریز نگه داشت.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1124

به "طرز تهیه مالتاشن آلمانی، راویولی به سبک آلمانی (تور ارزان آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مالتاشن آلمانی، راویولی به سبک آلمانی (تور ارزان آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید