فرایند دریافت مجوز برای سرمایه گذاران تسهیل گردد

به گزارش آقای معلم، رئیس اتاق بجنورد خواهان آسان سازی در فرایند دریافت مجوز ها برای سرمایه گذاری شد و گفت: سختی هایی که اکنون برای دریافت مجوز وجود دارد، موجب جذب نشدن سرمایه گذاری در این استان خواهد شد و بعضا بعضی از سرمایه گذاران نیز در حین کار به دلیل سخت گیری ها از ادامه کار پشیمان خواهند شد.

فرایند دریافت مجوز برای سرمایه گذاران تسهیل گردد

سعید پورآبادی در آخرین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی در سال 99 ، برطرف مشکل اینترنت شهرک های صنعتی استان را نیز از مطالبات محقق نشده مطرح نمود و اضافه کرد: متاسفانه هم اینک آنتن دهی در شهرک های صنعتی استان ضعیف است.

او اضافه کرد: این موضوع بارها در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خوصی مطرح شده اما اقدام موثری برای برطرف آن انجام نشده است.

محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: هم اینک 74 طرح سرمایه گذاری مجوز بی نام در استان صادر شده است که باید تمامی مجوزهای لازم از دستگاه های مرتبط نظیر منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست گرفته گردد.

او اضافه کرد: اگر این طرح های بی نام به آب، برق، گاز و تلفن هم احتیاج داشتند از قبل باید تمامی اقدامات لازم انجام گردد.

شجاعی ادامه داد: سرمایه گذار در طرح های مجوز بی نام نباید دنبال استعلام ها از سوی دستگاهای مختلف باشند، تنها جای نام سرمایه گذار در طرح خالی باشد.

او با بیان اینکه دستگاه ها و سازمان ها سرمایه گذاران را در فرایند اداری دریافت مجوزها پیر می نمایند، اضافه کرد: برای جذب سرمایه گذار باید از قبل تمامی اقدامات لازم انجام گردد نباید هیچ مسئله ای در حین کار به وجود بیاید.

استاندار خراسان شمالی از دستگاه ها خواست تا طرح هایی که به عنوان بی نام صادر شده و مسئله ای دارد را حذف نمایند؛ چراکه سرمایه گذار پس از دریافت طرح نباید به هیچ دستگاهی مراجعه کند.

شجاعی اضافه کرد: همچنین واگذاری طرح ها باید بدون قید و شرط بوده و توجیه مالی نیز داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش از پیگیری نکردن مصوبه های شورای گفت وگو از سوی دستگاه ها انتقاد کرد و اضافه کرد: قبل از جلسه باید دستگاه ها و سازمان ها دور هم بنشینند و برای حل مشکل راه کار ارائه دهند اما در این جلسه ها همدیگر را تازه می بینند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 466

به "فرایند دریافت مجوز برای سرمایه گذاران تسهیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند دریافت مجوز برای سرمایه گذاران تسهیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید