رشد 56 درصدی حضور گردشگران در منطقه ها آزاد در سال تازه را شاهد هستیم

به گزارش آقای معلم، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، رشد 56 درصدی حضور گردشگران در منطقه ها آزاد در سال تازه را شاهد هستیم.

رشد 56 درصدی حضور گردشگران در منطقه ها آزاد در سال تازه را شاهد هستیم

حجت الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد کشور در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار که با حضور رئیس ستاد خدمات اجرایی سفر چابهار و روسای کمیته های آن برگزار گردید، بیان نمود: در آخرین جلسه ویدئو کنفرانسی سال 1401 که با حضور مدیران عامل منطقه ها برگزار گردید، مصوباتی به توافق رسید که در همه منطقه ها به اجرا رسیده است.

وی هدف از سفرهای نوروزی به منطقه ها را تقدیر از اعضای ستادهای اجرایی خدمات سفر بیان کرد و اضافه نمود: با وجود توان و منابع مالی محدود در منطقه ها، نوروز سال جاری شاهد ارتقا در خدمات زیرساختی و افزایش سایتهای گردشگری بودیم که به تنوع بخشی مقصد سفر برای گردشگران منتج شد.

به گفته عبدالملکی، منطقه ها آزاد کشور سال جاری در حوزه توسعه سیما و منظر شهری، خدمات زیرساختی، بهداشتی و نظافتی صدها میلیارد تومان هزینه نموده اند تا میزبانی شایسته برای میهمانان نوروزی باشند.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد کشور با اشاره به محدودیتهای مالی در این منطقه ها گفت: ماهیت وجودی منطقه ها برای کاهش هزینه های فراوری شکل گرفته و با وجود گردش مالی بالا، بخشی که عاید سازمانها می گردد، بسیار اندک است.

وی تأکید کرد: با این حال بیش از 75 درصد این منابع نیز برای تکمیل زیرساختها و بهتر کردن فضای کسب و کارها در همان منطقه هزینه می گردد تا ضمن فراهم کردن فضای مناسب برای فعالان مالی، کیفیت میزبانی از گردشگران نیز افزایش یابد.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد کشور از رشد 56 درصدی حضور گردشگران در منطقه ها آزاد در سال تازه اطلاع داد و گفت: تا به امروز بیش از 2 میلیون نفر از هموطنانمان از منطقه ها آزاد هفتگانه کشور بازدید داشته اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 56 درصد رشد نشان داده است.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای نوروز آینده تأکید کرد و ادامه داد: حضور هموطنان در منطقه ها آزاد می تواند هم به بهتر دیده شدن پیشرفتهای رخ داده یاری کند و هم افزایش نشاط اجتماعی را همان گونه که مورد تأکید دین مبین اسلام است، موجب گردد.

عبدالملکی خواهان برنامه ریزی برای بازدید از امکانات و تأسیسات مالی و صنایع در منطقه ها آزاد به عنوان یک سرمایه اجتماعی نظام برای گردشگران شد و بیان کرد: آشنایی مردم با جریان رشد و روند ارتقا در این منطقه ها، روحیه امیدآفرینی را تقویت نموده و بر پویایی کشور به رغم نقشه های دشمنان تأکید دارد.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد کشور ضمن تقدیر از ستاد اجرایی خدمات سفر چابهار برای توسعه زیرساختهای میزبانی از گردشگران نوروزی گفت: منطقه آزاد چابهار با 450 میلیارد ریال هزینه برای توسعه این زیرساختها توانسته میزبان شایسته ای برای میهمانان در سال تازه باشد.

بازدید از پروژه های زیرساختی و عمرانی منطقه آزاد، افتتاح پروژه انبارهای لجستیکی، بازدید از ارائه خدمات و زیرساختهای نوروزی، بازدید از بنادر تجاری و طرح توسعه ای بندری چابهار در دستور کار این سفر بود.

منبع: همگردی
انتشار: 8 فروردین 1402 بروزرسانی: 8 فروردین 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1166

به "رشد 56 درصدی حضور گردشگران در منطقه ها آزاد در سال تازه را شاهد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 56 درصدی حضور گردشگران در منطقه ها آزاد در سال تازه را شاهد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید